• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2018 / 05 / 17

بهترین آنتی ویروس های رایگان 2018 برای اندروید – قسمت اول

بد افزار، تبلیغ افزار، فیک اپ، و اسکام تنها تعداد کمی از بیشمار تهدیدی است که پس از نصب هر برنامه جدید روی سیستم اندرویدیتان ممکن است با آن مواجه شوید.

راه مقابله با این تهدید ها بسیار آسان است. آزمایش های مستقل نشان داده اند که بهترین آنتی ویروس ها کمک بسزایی به شما می کنند تا سیستم خود را از این تهدید ها دور نگاه داشته و مرتبا 100 درصد این تهدید های آزمایش شده را مسدود کنید.

آنتی ویروس

البته مشکل بر سر انتخاب نرم افزار آنتی ویروس است، چرا که صدها برنامه برای این منظور وجود دارد که بسیاری از آنها مطمئن نبوده و برخی از آنها خود شامل برنامه های مخرب می شوند.

بر اساس گزارش امنیت اندروید با تست AV Comparatives در سال 2018 نظراتی در این رابطه ارائه شده است. این شرکت چیزی بالغ بر 200 برنامه را مورد آزمایش قرار داد، و با اینکه بیشتر این برنامه ها عملکرد خوبی داشتند، باز هم  79 تای آنها مشخص شد که زیانشان تنها 30 درصد کمتر از بد افزار ها هستند، و یا مرتبا هشدار های اشتباه را در پی پاکسازی صحیح فایل ها اعلام می کنند. این بدان معناست که تقریبا از هر 10 برنامه 4 نرم افزار آنتی ویروس که در پلی استور می بینید، به حدی عملکرد ضعیفی دارند کهAV Comparatives آنها را ناامن و یا حتی مخرب می داند.

از همین روی، انتخاب برنامه آنتی ویروس با دقت زیاد بسیار اهمیت دارد. در همین رابطه در این مقاله 5 آنتی ویروس برتر  و رایگان برای سیستم عامل اندروید که خود نیز آنها را امتحان کرده و بر اساس مقایسه و تست های AV نیز تایید شده اند را معرفی می کنیم.

در این مقاله به سه آنتی ویروس برتر 2018 و البته برای اندروید اشاره می کنیم که شامل آنتی ویروس های Avast، آویرا و Bitdefender می باشد.

در ادامه می توانید اطلاعات دقیقی از هر برنامه را مطالعه کنید.

1. آنتی ویروس موبایل Avast

ویژگی ها:

  • محافظ عالی برای دستگاه اندرویدی شما
  • نتایج عالی در راستای آزمایش های مستقل
  • پشتیبانی از تبلیغات

آنتی ویروس avast با استقبال چیزی بالغ بر 100 میلیون نصب گزارش شده از گوگل پلی، یکی از محبوب ترین نرم افزار های آنتی ویروس است، که امتیاز 4.5 را به خود اختصاص داده است.

Avast همیشه نرم افزاری با اعتبار بوده اما از زمانی که avast در سال 2016 شرکت اویژه را خرید، و در به روز رسانی های بعدی خود از محاسن هر دو نرم افزار استفاده کرد، بر خوبی و اعتبار Avast افزوده شد. از همین رو، اکنون در پی تست های AV نشان داده شده که این برنامه 100 درصد از تهدید های مورد آزمون را شناسایی می کند.

AVAST مجموعه ویژگی های قدرتمندی در خود جای داده که می توان مدعی شد کمی بیشتر از ویژگی های اساسی و اولیه هستند، به طوری که نرم افزار ها و فایل های دستگاه را اسکن نموده، دارای محافظ اینترنت و صفحات وب بوده و لینک های خطرناک را شناسایی کرده و مسدود می کند، و به علاوه دارای کنترلر وای فای بوده و به محض اتصال شما به اینترنت امنیت شبکه را می سنجد.

ابزار های بهینه ساز و امنیتی دیگر این نرم افزار شامل مسدود کننده تماس ها، محافظت از اطلاعات و عکس های شخصی در برابر هکر ها، از بین بردن فایل های بیهوده و بی مصرف جهت ارتقای فضای حافظه گوشی، و ویژگی ذخیره انرژی می شود که با این کار و این تغییرات جزیی در سیستم، باعث می شود طول عمر باتری افزایش یابد.

نسخه رایگان این نرم افزار حاوی تبلیغات بوده و شما می توانید با اپگرید کردن آن، از شر این تبلیغات خلاص شده و به آن قابلیت های بیشتری همچون قابلیت ضد سرقت، قفل نرم افزار و قابلیت ارتباط مستقیم با پشتیبانی از طریق خود نرم افزار بیافزایید.

معرفی آنتی ویروس avast رایگان و برتر 2018

2. آنتی ویروس Avira 2018

ویژگی ها:

  • بوسیله این برنامه عالی دستگاه اندرویدی خود را قفل کنید.
  • دارای قدرت شناسایی عالی
  • مدیریت از راه دور دستگاه
  • نداشتن کنترل روی مرورگر

 

آنتی ویروس آویرا نرم افزاری است که بیشتر برای نسخه ویندوزش معروف است، اما این شرکت روی نسخه اندرویدی این نرم افزار هم خوب عمل کرده، و آنتی ویروس آویرا 2018 عملکرد بسیار خوبی در شناسایی عوامل مخرب روی سیستم کاربران بسیاری در سراسر جهان داشته است.

یک آنتی ویروس جامع تمام نرم افزار های نصب شده روی گوشی، همچنین به روز رسانی های آنها و حافظه خارجی را اسکن نموده، و همواره به دنبال خطرات و عوامل مخرب است. بررسی های مستقل نیز نشان داده اند که آویرا می تواند 100درصد از عوامل مخرب برای دستگاهتان را شناسایی کند.

به علاوه شرکت آویرا مدعی است که حفاظت و سپر ضد باج افزار حرفه ای آن،  هر ماه قابلیت مسدود کردن و متوقف کردن میلیون ها حمله باج افزاری را دارد.

یک حفاظ امنیتی، صفحات وب را اسکن نموده و هر نشانه ای که از نشانی اینترنتی شما در بخشی از داده ها بروز کند را شناسایی نموده، و اگر مخرب باشد به شما هشدار می دهد. این یک ویژگی عالی و منحصر به خود آویرا است که شما در دیگر آنتی ویروس ها نخواهید دید.

از دیگر ویژگی های این نرم افزار می توان به ابزار های ضد سرقت و هک و برخی گزارش های کاربردی مربوط به خطرات امنیتی موجود روی نرم افزار های نصب شده اشاره کرد. در عین حال کنسول مدیریت وب آن، تنظیمات را به صورت خودکار تغییر داده و یا امکان مدیریت دستگاه های مرتبط مجهز به نرم افزار آویرا را از راه دور و از طریق یک دستگاه برای شما میسر می سازد.

علاوه بر همه این ها، این آنتی ویروس دارای تمام ویژگی های نرم افزار های رایگان بوده، با این وجود ویژگی های دیگری نیز دارد که شاید شما را ترغیب نموده تا آن را اپگرید کنید.  نسخه رایگان این نرم افزار وبسایت های ویروسی و مخرب را تحت وب شناسایی نمی کند، و به روز رسانی ها همزمان با به روز رسانی های نسخه خریداری شده آن نیست، و به علاوه شما را به صورت جزیی در معرض حملات روز صفر قرار می دهد.

معرفی آنتی ویروس آویرا رایگان و برتر 2018

3.آنتی ویروس رایگان Bitdefender

ویژگی ها:

  • شناسایی بد افزار های سبک از یک برند
  • موتور ضد ویروس دقیق
  • مسدود کردن خود به خودی عوامل مخرب، بدون نیاز به تنظیمات
  • شامل فرایند اسکن و مسدود سازی فوری و بی درنگ صفحات وب نمی شود

معرفی آنتی ویروس Bitdefender رایگان و برتر 2018

آنتی ویروس Bitdefender یکی از دقیق ترین و معتبر ترین آنتی ویروس ها است، و معمولا در آزمایش ها و تست های مستقل در رده های بالا قرار می گیرد.

برای مثال، در زمینه مقایسه های Av در ماه های نوامبر و جولای 2017، پس از پاندا رتبه دوم را به خود اختصاص داده، که این نشان دهنده این است که عملکرد آن نسبت به برند های معروفی مثل آویرا، اواست و کسپر اسکای بسیار بهتر است.

طبیعتا شما در دیگر برنامه ها برای بهره مندی از این سطح از امینت باید برای خرید نسخه کامل آن هزینه کنید، اما نسخه رایگان آنتی ویروس بیت دیفندر به شما امکان دسترسی رایگان به چنین قابلیت هایی را می دهد.

تکنولوژی اتوپیلوت بیت دیفندر امکان استفاده از این برنامه را برای شما آسان می کند، به طوری که تمام اقدامات امنیتی به صورت خودکار اجرا می شوند. برای مثال برنامه های جدید همین که دانلود می شوند، اسکن کرده و هر گونه خطر و عامل مخربی پیش از اینکه به سیستم شما آسیب برساند را شناسایی کرده و گیر می اندازد، در حالی که حافظه گوشی نیز همین که دستگاه موردی را فاش کرد، بلافاصله اسکن می شود.

عملیات شناسایی عوامل مخرب در فضای ابری هم اجرا می شود، که این یک تصمیم و تدبیر هوشمندانه طراحی است که مصرف cpu را کاهش داده، و به همین ترتیب دیگر نیازی به دانلود و ذخیره آنتی ویروس های حجیم نبوده و شما را مطمئن می سازد که هر تهدیدی برای گوشی و برنامه را به محض نمایان شدن از بین خواهد برد.

این آنتی ویروس محدودیت هایی هم دارد. مخصوصا اینکه این نرم افزار اسکن بی درنگ صفحات وب را نداشته و نمی تواند سایت های فیشینگ و مخرب را شناسایی و مسدود کند. شما می توانید برای این امر برنامه دیگری نصب کرده و حقاظت از صفحات وب را اعمال کنید، با این وجود این نرم افزار یک برنامه کامل آنتی ویروسی به شمار می رود.

ترجمه: آتنا هوایی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:









صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید