• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2014 / 08 / 20

Goner ویروسی که دنیای ایمیل ها را در نوردید

یک ویروس جدید دنیای ایمیل ها را در سرتاسر دنیا به هم ریخته است. متخصصان آن را goner نامیده و اعلام داشته اند که یکی از سریع ترین ویروس ها از لحاظ سرعت پخش است که تاکنون دیده اند و هشدار داده اند که به محض دیدن آن در اینباکس، باید آن را دیلیت کنید.

ویروس گونر در ایمیل ها

الکس شیپ سخنگوی شرکت خدمات آنتی ویروس MessageLabs گفته است که “این ویروس با سرعتی باورنکردنی در حال پخش است و هزاران کاربر بریتانیایی تاکنون آن را برای یکدیگر فرستاده اند”.

توده ایمیل های این ویروس پس از ورود به سیستم قربانی، آنتی ویروس آن را تخریب کرده و مشکلات زیادی را برای کاربر آن در پی داشته است. Subject این ایمیل کلمه ی Hi و پیوست آن به نام gone.scr و متن آن عبارت زیر بوده است:

When I saw this screen saver, I immediately thought about you. I am in a hurry (sic), I promise you will love it

این ویروس ابتدا در آمریکا شناسایی شد اما متخصصان بر این باورند که جایی در اروپا ساخته شده است. آمریکا، انگلیس و فرانسه بیشترین آمار ویروسی شدن را در بین 17 کشوری که این ویروس را در خود یافته اند دارا هستند.

آقای شیپ همچنان می افزایند: “در صبح شناسایی ویروس به تعداد انگشتان مان گزارش دریافت کردیم اما تا بعد از ظهر شمار آنها دیوانه وار شده بود. حدود 30 هزار گزارش به دستمان رسیده بود و این تعداد همچنان در حال افزایش بود.”

هم اکنون پرونده ای قضایی برای دنبال کردن فرد مسؤول این قضیه به راه افتاده است.

ترجمه: میلاد خراسانیان

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید