• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2014 / 09 / 03

ساخت قایق بادبانی – اریگامی قایق

در این اریگامی زیبا و دوست داشتنی نیاز به قیچی دارید پس بزرگتر ها هم در آموزش و هم در استفاده از ابزار خطرناکی مانند قیچی به کودکان کمک کنند.

نکته جالب دیگر این است که با دو مثلث که در تصویر 1 به دست آورده اید می توانید دو قایق بادبانی بسازید!

کاغذ رنگی به دلخواه خودتان انتخاب کنید آن را به شکل لوزی برش بزنید و قسمت سفید کاغذ را در مقابل خود قرار دهید. دو راس بالا و پایین لوزی را بر هم منطبق کنید تا قطر افقی لوزی مشخص شود. سپس با قیچی از روی این قطر برش بزنید تا دو مثلث حاصل شود.

ghayegh1

از دو مثلث به دست آمده در شکل قبل، یک مثلث را انتخاب کنید، آن را در مقابل خود قرار دهید و دو راس پایینی آن را بر هم منطبق کنید تا ارتفاع عمود شده بر ضلع پایینی مثلث به دست آید. سپس تای کاغذ را باز کنید تا تنها رد ارتفاع باقی بماند.

ghayegh2

راس بالایی مثلث را به نقطه ای که در شکل روی ضلع پایین مثلث، مشخص شده است، تا کنید. بنابراین تصویر سمت راست در شکل زیر به دست می آید.

ghayegh3

دو راس پایینی مثلث اصلی را از روی نقطه چین های مشخص شده در شکل زیر تا کنید تا تصویر سمت راست حاصل شود.

ghayegh4

همان طور که ملاحظه می کنید تا این قسمت کار دو مثلث از راس پایین بهم چسبیده اند. از همین راس تا نقطه مشخص شده در شکل یعنی درست تا وسط ضلع های بهم چسبیده دو مثلث تا کنید. سپس شکل را برگردانید.

ghayegh5

با برگرداندن شکل، قایق بادبانی را ملاحظه می کنید. حال با مثلث دیگر باقیمانده از شکل 1 می توانید قایق بادبانی دیگری بسازید در این قایق می توانید برعکس قایق قبلی که سمت سفید کاغذ را در مقابل خود قرار داده بودید این بار سمت رنگی کاغذ را در مقابل خود قرار دهید و قایق بادبانی دیگری بسازید.

ghayegh6

حال می توانید قایق بادبانی های دیگری با کاغذ رنگی های متنوع بسازید و از ساخت آن لذت ببرید.

ساخت قایق موتوری

 

سمیه مظفری

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید