• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2017 / 12 / 05

نقد و بررسی فیلم سینمایی جنایی دزدان

این مقاله درباره یک فیلم آمریکایی به نام دزدان (Intruders) محصول سال 2015 است. مشابه این فیلم ساخت کانادا با نام (The Intruders (2015 و فیلم کانادایی – فرانسوی با نام حبس (Shut In) ساخت 2016 را می بینید.

فیلم Intruders (به عنوان Shut In نیز معروف است) فیلمی آمریکایی با تریلر ترسناک با کارگردانی اَدِم چیندلر و نویسندگی تی.جی سیمفِل و دیوید وایت است. ستاره های این فیلم بث رایزگِرَف، روری هیو کالکین، مارتین استار و جک کِسی (Jack Kesy) می باشد.

فیلم 2015 Intruders

خلاصه فیلم

آنا از بیماری آگورافوبیا که نوعی ترس از اجتماع و مکان های شلوغ است رنج می برد و این امر باعث شده در طول این سالها از سن 10 سالگی یعنی زمانی که پدرش فوت کرده است، خانه کودکی اش را ترک نکند. او از برادرش “کنراد” که از سرطان لوزالعمده رنج می برد مراقبت می کند و غذای روزانه اش را از شخصی به نام “دن” دریافت می کند، دن رابطه دوستانه ای با آنا دارد.

بعد از مرگ کنراد، دن مثل همیشه برای تحویل غذا می رسد اما آنا را شکسته و غمگین می بیند. آنا اوضاع را برایش شرح می دهد و از اینکه چطور در وضعیت کنونی قرار گرفته است اظهار تاسف می کند. آنا مبلغ زیادی پول به دن نشان می دهد و آن را به عنوان یک فرصت برای رهایی از این اوضاع به او پیشنهاد می کند ولی دن نمی پذیرد.

روز مراسم تدفین کنراد برادر آنا، سه مرد به نام های پیِری و برادرانش ونس و جی.پی برای یافتن پولها وارد خانه آنا می شوند آنها انتظار دارند که خانه خالی باشد ولی آنا به علت بیماری که دارد نمی تواند بیرون برود. آنها آنا را پیدا می کنند و از اینکه او نمی تواند خانه را ترک کند متعجب می شوند بعلاوه متوجه می شوند که آنا قصد ندارد مخفیگاه پول ها را فاش کند.

پیِری تصمیم می گیرد که آنا را بکشد. در این میان دن از راه می رسد و آنا را جستجو می کند که در مراسم تدفین برادرش حضور نداشته است. سارقان دن را بازداشت می کنند و جستجوی خانه را برای یافتن پول ها شروع می کنند. آنا از غفلت سارقان استفاده کرده و در فرصتی مناسب فرار می کند و ونس را به قتل می رساند و به زور جنازه او را به زیرزمین خانه می کشد. دو سارق دیگر برای جستجوی پول ها وارد زیرزمین می شوند، آنا به کمک یک سوئیچ برق پله های زیرزمین را جمع می کند.

آنا با دن که به وسیله سارقان دستگیر شده بود، مواجه می شود، دن اقرار می کند که او درباره پول ها به ونس گفته اما هرگز قصد دزدی نداشته است. آنا دو انگشت او را می شکند، او را به داخل زیرزمین پرت می کند و زانویش در می رود و سقوط میکند.

آنا با استفاده از سیستمی که در منزل نصب است به وسیله یک طعمه، جی.پی (برادر ونس و پیری) را به اتاق جداگانه ای هدایت می کند و در اتاق را روی او قفل می کند. پیری سعی می کند با استفاده از یک سنگ قفل را بشکند. آنا داخل زیرزمین پنهان می شود و با چماق او را می کشد. زمانی که دن برای فرار تلاش می کند جسدی در یخچال پیدا می کند. آنا دن را به همان اتاقی که جی.پی زندانی است می برد.

فیلم سارقان Intruders

همانطور که آنا مراقب جی.پی و دن است، جی پی به واقعیت زندگی آنا پی می برد: کنراد یک قاتل سریالی بود او قربانی ها را فریب می داد و به سمت زیرزمین می کشاند و آنها را می کشت. آنا این موضوع را تایید می کند اما توضیح می دهد که همه قربانی هایشان کسانی بودند که کودکان را مورد سوء استفاده جنسی قرار می دادند همانطور که پدر آنا و کنراد اینکار را انجام میداده است.

آنا به دن قول می دهد که اگر او جی.پی را بکشد آزادش کند و اسلحه ای که فقط یک گلوله دارد به او میدهد اما دن قبول نمیکند. در یک فرصت مناسب، جی.پی اسلحه را به دست می آورد به سمت دن اشاره میکند، آنا در را باز می کند، جی پی و دن فرار می کنند.

جی پی سریع به خانه بر می گردد و شروع به پاشیدن بنزین در همه جا می کند، برای انتقام به دنبال آنا می گردد. آنها با هم درگیر می شوند، جی.پی تلاش میکند آنا را بکشد به روشی که کنراد پدرشان را کشت ولی آنا او را به قتل رساند. دن بدون اینکه چیزی بگوید آنجا را ترک کرد آنا بیرون رفت و فندکی را پرتاب کرد و خانه را آتش زد.

بازیگران
  • بث رایزگِرَف در نقش آنا رُک
  • روری هیو کالکین در نقش دن کوپر
  • جک کِسی در نقش جی پی هنسن
  • مارتین استار در نقش پیری کادر
  • جاشوا مایکل در نقش ونس هنسن
  • تیموتی تی.مک کینی در نقش کنراد رُک
  • لتیشی جیمنس در نقش شارلوت
تولید

در 28 آگوست سال 2014 اعلام شد که آدام چیندلر (Adam Schindler) قصد دارد یک تریلر ترسناک، به نام “Shut In” نوشته T.J. Cimfel و David White، با همکاری جف رایس، لاتی گرابمن و اریک اولسن تولید کند. فیلمبرداری  در اواخر اگوست 2014 در شهر شریوپورت، لوئیزیانا شروع شد.

انتشار و نقدها

این فیلم در جشنواره فیلم لُس آنجـِلِس در تاریخ 12 ژوئن 2015 نمایش داده شد.

فیلم دزدان انتقادهای مختلفی دریافت کرد. دنیس هاروی از مجله” ورایتی” درباره این فیلم بیان می کند: این یک فیلم مرموز به خوبی مهندسی شده با بازیگران قدرتمند و با گامهای استوار”، اگرچه در نوشته فیلم “پرده سوم کمی مایوس کننده” است. بریان تریلکو امتیاز دو ستاره از چهار ستاره را به این فیلم داد و بیان می کند که ظاهر این فیلم در وهله ی اول خیلی امیدوار کننده به نظر می آید ولی تا انتها که میروید می بینید که طعم بدی در دهانتان می گذارد درست مانند یک وعده غذایی تمام و کمال که در یک بشقاب ارائه شده اما شما را سیر نمیکند.

ترجمه: زهرا صانعی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید