• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2017 / 12 / 07

کیم کیوساکی چگونه از پول دیگران استفاده می کند؟

کیم کیوساکی همسر رابرت کیوساکی نویسنده کتاب “پدر فقیر پدر پولدار” است. او به عنوان یک زن موفق و یک سرمایه گذار موفق شناخته می شود. کیم مالک بیش از 3000 آپارتمان است و در بازار املاک به عنوان یک الگو شناخته می شود.

او و همسرش رابرت مجموع سرمایه ای به ارزش پانصد میلیون دلار دارند. در ادامه نقطه نظرات او را برای خوانندگان عزیز یاد بگیر دات کام عرض می کنم.

کیم کیوساکی چگونه از پول دیگران استفاده می کند؟

راه حل نه چندان اسرار آمیز مرا برای استفاده از پول دیگران بیاموزید!

یکی از استراتژی های مورد علاقه من استفاده از پول دیگران برای سرمایه گذاری است. اگر با این مفهوم آشنا نیستید باید بگویم این یکی از نظریه های بنیادی پدر پولدار است. کافیست به محدودیت منابع خود نگاهی بیندازید و به اطراف خود نگاه کنید پول را همه جا خواهید دید!

متاسفانه بیشتر مردم فقط پول خود را می بینند و برای کسب و کار خود فقط از آن استفاده می کنند. و البته برای سرمایه گذاری خود!

به نظر من این تنبلی محض است. نگران نباشید من هم زمانی تنبل بودم خیلی تنبل. این تنبلی درمان دارد! اما چگونه؟

راهکارهای من برای استفاده از پول دیگران

قبل از هر چیز اجازه دهید داستانی را برای شما نقل کنم که چگونه شروع به استفاده از پول مردم کردم تا سرمایه کافی برای ساختن رویاهای خود را بدست آوردم.

دوست عزیزی داشتم که مشاور من هم بود که اولین بار به من گفت:

«مردم تنبل از پول خود استفاده می کنند.»

من برای او توضیح دادم که برای به دست آوردن پول واقعا سخت کار کرده ام؛ آنگاه آن پول را سرمایه گذاری کرده ام چگونه من آدم تنبلی هستم؟ او پاسخ داد: آیا برای استفاده از پول مردم برای سرمایه گذاری نیاز به بیشتر فکرکردن و کمی  بیشتر خلاق بودن نداشتی؟

در ابتدا این حرف به نظرم غیر واقعی آمد. اما وقتی بیشتر با آن درگیر شدم بیشتر قانع می شدم که حق با اوست و بهتر حرفش را می فهمیدم.

خیلی ساده بود اگر هر چه را می خواستم بخرم با پول خودم بخرم. اما باید مهارت های جدیدی می آموختم و استراتژی های پیچیده تری استفاده می کردم تا دیگران را قانع کنم برای سرمایه گذاری پولی در اختیارم قرار دهند. از آنجا که من هیچگاه از سخت کار کردن و آموختن نترسیده ام تصمیم گرفتم تا روش خودم را عوض کنم و راه حلی برای آن بیابم.

من با سعی و خطا آموختم سرمایه در اختیارم را افزایش دهم و این راز بزرگی نیست چون بسیاری در دنیای کسب و کار امروز به این روش کار می کنند. وام دهنده ها و سرمایه گذاران (مانند بانک ها، سازمان های خصوصی یا اشخاص) می خواهند مطمئن شوند که به روشی منطقی سرمایه گذاری آنها سود مناسبی خواهد داشت. بنابراین کلید بدست آوردن سرمایه بیشتر در این است که به سادگی بازگشت سود برای آنها را در چهار مرحله زیر که برای شما توضیح خواهم داد مشخص کنید.

فرمول موثر من برای استفاده از پول دیگران:
پروژه:

سرمایه گذار روی چه پروژه ای باید سرمایه گذاری کند یا به شما پول قرض دهد؟ چه چیزی این سرمایه گذاری را منحصر به فرد و جذاب نموده است؟

فقط نقاط قوت ها را نگویید. نقاط ضعف را هم توضیح دهید و برنامه خود را برای غلبه بر آنها بیان کنید.

نقش آفرینان:

در این پروژه چه کسانی نقش کلیدی دارند؟ به عبارت دیگر افرادی که قرار است این سرمایه را هزینه کنند باید در کنار شما باشند همه مهارت ها و تخصص های مورد نیاز همراه با تجربه و موفقیت هایشان باید در اختیار سرمایه گذار قرار گیرد.

توجه داشته باشید تخصص های مورد نیاز بخش بزرگی از معادله شما را تشکیل می دهند.

راهکارهای مالی:

به سرمایه گذار با بیشترین دقت ممکن نشان دهید که این کسب و کار یا سرمایه گذاری چگونه پولسازی خواهد کرد. واقع بین باشید و مانع صحبت او درباره مشکلات و موانع نشوید چون این روش آماتورهاست!

شما باید به آنها بفهمانید که چقدر سود در مجموع نصیبشان می شود، پول چگونه تهیه می شود، نحوه قرض گرفتن پول و البته دقیقا چه مقدار در کجا خرج می شود.

نکته:

اگر در این میان از حقوق و دستمزد خود صحبت کنید به احتمال زیاد مذاکره شما بدون موفقیت به پایان خواهد رسید. اگر می خواهید دستمزد بگیرید بهتر است کارمند باشید یا برای شخص دیگری کار کنید. سرمایه گذاران فقط می خواهند بدانند چه موقع اصل سرمایه آنها باز می گردد و چه موقع و چه مقدار سود در جیب آنها خواهد بود! و آنها زمانی با شما همکاری خواهند کرد که این اعداد و ارقام معقول و منطقی باشند.

مدیریت:

سرمایه گذاران می خواهند بدانند این کسب و کار را لحظه به لحظه چه کسی اداره و مدیریت می کند. چون مدیریت برای موفقیت هر کار گروهی و سرمایه گذاری مشترک نقش اساسی بازی می کند. برای آنها توضیح دهید که مدیران شما چه پیش زمینه و توانایی دارند و تحت شرایط بحرانی چگونه عمل کرده اند و خواهند کرد.

می دانم که این کارها به نظر ترسناک می آیند، اما قرار نیست تمام عمر بدنبال سرمایه گذار بگردید توجه داشته باشید که پیشنهاد شما باید مفید، مختصر و موثر باشد. اگر با صداقت، شفافیت و اعتماد به نفس تمام چهار بخش بالا را آدرس بدهید بدون شک سرمایه گذار مورد نظر خود را بدست خواهید آورد. حالا نوبت شماست باید عمل کنید!

علی یزدی مقدم

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید