• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2017 / 12 / 10

فواید عصاره چغندر قند برای مو 

احتمالا کاربرد چغندرقند برای زیبایی جزء گزینه های انتخابی شما نیست، اما بدانید که خواص بی نظیر آن می تواند به عنوان ترکیبی برای داشتن موهای زیبا باشد. چغندرقند نوعی از خانواده چغندر قرمز( لبو) است.

در مقاله های قبلی وب سایت یاد بگیر دات کام از خواص شگفت انگیز چغندرقند مقاله ای تهیه کرده ایم که برای بسیاری از بیماری ها مفید می باشد.

فواید عصاره چغندر قند برای مو 

چهار نوع چغندر وجود دارد که برگ و ریشه آنها را به عنوان خوراکی پرورش می دهند:

  • لبو
  • برگ چغندر
  • چغندر گاوی (که چغندر علوفه هم نامیده شده) گونه‌ای از چغندر است که بیشتر بصورت غذای دام‌ها بکار می‌رود
  • چغندر قند که در ساخت شکر از آن استفاده می کنند.

چغندر قند می تواند تا 22 درصد ساکاروز را فقط در ریشه خود جمع کند. چغندر قند تقریبا یک سوم تولید شکر جهان را تشکیل می دهد.

به طور سنتی لبو برای قرمز کردن رنگ موها استفاده می شود اما چغندر سفید چنین کاربردی ندارد. در عوض چغندر سفید دارای خواص سودمند دیگری است که مواد ضروری را برای مو فراهم می سازد.

فواید عصاره چغندر قند برای مو
ترکیبی از ویتامین ها و مواد معدنی

از خواص چغندر بیشتر بدانید

اگر چه چغندر قند منبع خوبی از پروتئین نیست، اما دارای فیبر، ویتامین C، آهن و کلسیم می باشد. همچنین آنها حاوی مقادیر زیاد سیلیکا هستند که یک ماده معدنی است و برای پوستی سالم و پوست سر مناسب می باشد.

چغندر قند کمک می کند تا رگ های خونی را تقویت کرده و گردش خون را بهبود بخشد، که باعث جریان خون در پوست سر و در نهایت باعث رشد مو می شود. بنابراین یک ترکیب حیاتی برای بافت همبند پوست، قوی کردن استخوان ها، مو و ناخن هاست.

نگهدارنده رطوبت

همه چغندرها دارای بتانین هستند و آن ترکیب اصلی نیتروژن دار چغندر قند است. بتانین یک اسید آمینه است که به عنوان جاذب رطوبت و ضد محرک در محصولات آرایشی و مو به کار می رود. ترکیب آن اجازه می دهد تا در حفظ رطوبت و هیدراته عالی بدون چسبندگی آزار دهنده همراه با تولید برخی از محصولات مبتنی بر گلیسیرین عمل کند.

ضد محرک

بتانین یک اثر آرامش بخش هیدراته بر روی پوست (پوست سر) دارد. زمانی که از یک کرم لایه برداری خفیف استفاده می کنید که احتمالا باعث تحریک می شود وجود بتانین در چغندر قند می تواند آرامش بخش باشد.

ترجمه: میترا نامجو

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید