• ارسال کننده: علی یزدی مقدم
  • تاریخ انتشار: 2014 / 12 / 19

هزینه موفقیت را بپردازید

برای دست یابی به قله های ترقی باید به سختی کار کرد، بیدار خوابی کشید، با چشم باز حرکت کرد، هدفی روشن و برنامه ای مدون داشت اما همه این ها امکان پذیر نیست اگر حاضر نشوید هزینه هدف خود را بپردازید، آن را به دست نخواهید آورد. مانند این است که برای به دست آوردن الماس گران قیمتی، سال ها تلاش کنید و آن را بیابید و هنگامی که به معدن آن نزدیک شدید و متوجه شدید که باید دل کوه را بشکافید، مردد شوید و از پرداخت هزینه لازم برای استخراج آن خودداری کنید! چون هیچ ضمانتی برای بدست آوردن آن وجود ندارد. الماس موفقیت اگر به سادگی به دست می آمد ارزشمند نبود.

هزینه موفقیت

هزینه ای که برای رسیدن به موفقیت می پردازید فقط مادی نیست بلکه می تواند دوری از خانواده و فرزندان، صرف نظر از یک شغل ثابت، دست کشیدن از آسایش و رفاه امروز، چشم پوشی از پست و مقام یا هر موقعیت ارزشمندی باشد. در حقیقت شما با دست کشیدن از یک موقعیت ارزشمند، هزینه موقعیت یا موفقیتی ارزشمندتر را می پردازید ولی در این میان ضمانتی هم برای به دست آوردن آن موفقیت با ارزش تر وجود ندارد و به همین دلیل است که بسیاری افراد از پرداخت این هزینه شانه خالی می کنند و این می شود ضمانت پیروزی آنها که به راه خود ادامه می دهند و بیشتر تلاش می کنند. کسی که نمی خواهد موفقیت بزرگی کسب کند نیازی هم نیست که این گونه خطر کند و زندگی راحت و آرام خود را وارد مسیری پر هیجان کند و البته نباید هم انتظار کسب موفقیت های بزرگ را داشته باشد. اما آن ها که به دنبال روزمرگی نیستند و آن ها که نمی خواهند تمام عمر خود را صرف پیمودن مسیری تکراری و یکنواخت کنند و دوست دارند ماجراجویی کنند و از کوره راه ها بروند و الماس ها را از دل کوه بیرون بکشند باید هزینه بیشتری هم پرداخت کنند و این به معنای خطر کردن و نترسیدن از شکست است اگر تحمل شکست را ندارید باید بگویم توان دست یابی به موفقیت را ندارید. چون موفقیت از مسیر شکست ها و نا کامی ها می گذرد و بهتر است هنگام تصمیم گیری با چشم باز عمل کنید و به اندازه معقول ریسک کنید برای همه ما پیش می آید که در چنین شرایطی قرار می گیریم و باید تصمیمی بزرگ بگیریم. در ادامه نکاتی برای تصمیم گیری با چشم باز و ریسک معقول تقدیم خوانندگان عزیز یاد بگیر دات کام می کنم:

چگونه بفهمیم اکنون وقتش فرا رسیده است!
هدف و برنامه

برای دستیابی به موفقیت های بزرگ به اهداف بزرگ نیاز دارید اهدافی ارزشمند و والا که فکر کردن به آنها به شما انگیزه و انرژی ببخشد. هدف شما باید روشن، واضح و مشخص باشد و برای رسیدن به آن برنامه ای زمان بندی شده ودقیق داشته باشید. این میسر نمی شود مگر اینکه هدف بزرگ خود را به اهداف کوچکتر تقسیم کنید پله پله و مرحله به مرحله پیش بروید. بدون هدف روشن برنامه ای دقیق ریسک کردن شما به هیچ وجه معقول نیست.

از نظر روحی آماده باشید

برای کسب موفقیت های بزرگ باید روحیه ای ماجراجو داشته باشید بنابراین نه تنها باید در شرایط روحی مناسبی باشید بلکه باید خود را برای شرایط نامساعد آماده کنید باید برای تمام حالت های ممکن و احتمالات برنامه داشته باشید. اگر در شرایطی قرار گیرید که تمام زندگی خود را فروخته باشید و روی هدف بزرگ خود سرمایه گذاری کرده باشید باید توان اداره آن شرایط را هم داشته باشید این یک کار مداوم است بنابراین قبل از هر چیزی خود را برای سخت کار کردن و مطابق برنامه پیش رفتن، آماده کنید. در ذهن داشتن هدف والا و ارزشمند است که شما را قادر می سازد چنین آمادگی و قدرتی پیدا کنید. بدون خستگی تلاش کنید و با اراده ای قوی حرکت کنید چنان که همه را به تحسین و شگفتی وادار کنید.

احساسات را کم رنگ سازید و با اعداد تصمیم بگیرید

احساسات همیشه منجر به تصمیم گیری عجولانه می شود بنابراین بسیار مراقب باشید و برای این که میزان ریسک از چشم شما پنهان نماند باید همه چیز را بنویسید و به آن ها امتیاز دهی کنید. جنبه های مثبت را در یک ستون و جنبه های منفی را در ستون دیگر بنویسید و به هر کدام امتیاز بدهید که در نهایت از مجموع امتیازهای مثبت و منفی بتوانید تصمیم گیری عاقلانه ای انجام دهید.

مطالعه کنید و مهارت لازم را کسب کنید

ریسک بدون مطالعه، تحقیق و بررسی احمقانه است. پس قبل از هر تصمیمی باید درباره آن مطالعه کنید نه تنها باید علم کافی در این زمینه کسب کنید بلکه باید شرایط زمانه را هم بررسی کنید. همچنین استفاده از توان دیگران در مسیر موفقیت بسیار حیاتی و لازم است شما همه تخصص ها و همه دانش های لازم را نمی توانید به تنهایی کسب کنید و باید از توان دیگران استفاده کنید هیچ کسی به موفقیت بزرگ دست نیافته است مگر اینکه به خوبی توانایی های افراد درستی را مدیریت کرده باشد. شاید کاری که می خواهید انجام دهید خوب باشد اما در برهه کنونی شرایط برایش مهیا نباشد و لازم باشد یک هفته یا یک ماه صبر کنید و مقدمات بیشتری فراهم نمایید یا اینکه به جای انتظار کشیدن مطابق شرایط روز کار کنید و خود را با شرایط جدید هماهنگ کنید.

آن قدر خطر کنید که در صورت شکست بتوانید بلند شوید

همیشه یک احتمال شکست و عدم موفقیت در نظر بگیرید و برای چنین شرایطی راه حل هایی مشخص کنید تا در صورت بروز مشکل یا مشکلات احتمالی غافلگیر نشوید و دامنه خسارت را تا محدود کنید. بدین ترتیب مشکلات منجر به شکستی خطرناک و غیر قابل جبران نمی شوند و در صورت شکست خوردن، ناکامی بزرگی نخواهد بود. بلکه این گونه شکست خوردن شما را قوی تر می کند و می توانید با تجربه ای ارزشمند دوباره تلاش کنید و به هدف ارزشمند خود برسید و در قله ای بیاستید که قبلا آنرا در رویا می دیدید.

در نهایت باید خطر کنید، هزینه کنید، از راحتی ها و آسایش لحظه ای خود دست بکشید تا موفقیت ارزشمندی بدست آورید. از خطر کردن معقول نترسید و هزینه کنید چون

 یا موفق خواهید شد یا قوی تر و با تجربه تر از گذشته به سمت هدف ارزشمندتان پیش خواهید رفت و به آن دست خواهید یافت.

علی یزدی مقدم

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید