• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2014 / 12 / 20

آموزش ساخت جعبه کادویی

در این قسمت ساخت یک نوع جعبه کادویی آموزش داده می شود. این یکی از ساده ترین و زیباترین جعبه هاست تا بتوانید هدیه خود را داخل آن بگذارید و به دوست و خویشاوند عزیز خود تقدیم کنید.

ساخت جعبه کادویی دو مرحله دارد. یرای ساخت درب جعبه نیاز دارید که کاغذ بزرگ تری نسبت به خود جعبه انتخاب کنید. بنابراین دو کاغذ یکی با اندازه کوچک و دیگری با اندازه ی کمی بزرگتر انتخاب کنید. یک بار این دستور را برای ساخت جعبه و دیگر بار همین دستور را برای ساخت درپوش جعبه انجام دهید.

سعی کنید از کاغذی که دو طرف آن رنگی و طرح دار است و یا کاغذی که دو طرف آن رنگ یا طرح قرینه ای دارد، استفاده کنید.

پس از این که ساخت جعبه کادویی را یاد گرفتید، تعداد زیادی از این جعبه ها را بسازید هم می توانید برای گذاشتن کادو و هدیه درون آن استفاده کنید و هم این که وسایل شخصی خود را درون آن بگذارید مثلا یک جعبه برای طلا و بدلیجات، یکی برای وسایل آرایش و …

در این آموزش اریگامی برای این که شما بهتر متوجه ساخت جعبه کادویی شوید از کاغذ رنگی آبی استفاده شده است.

کاغذ چهارگوشی به شکل مربع تهیه کنید و از سمت سفید کاغذ، در مقابل خود قرار دهید. دو ضلع بالا و پایین مربع را روی هم منطبق کنید تا خط افقی وسط مشخص شود این تا را باز کنید و این بار دو ضلع دیگر را روی هم قرار دهید تا خط عمودی وسط مشخص شود و مجددا تا را باز کنید.

jabe1

مطابق تصویر زیر، چهار گوشه ی مربع را به داخل و روی نقطه ی وسط مربع تا کنید تا یک لوزی به دست آید.

jabe2

از روی خط چین هایی که در شکل زیر نشان داده شده است، ابتدا ضلع بالا و پایین را تا خط مرکزی مربع، به سمت داخل، تا کنید و تا را باز کنید. سپس گوشه های دو مثلث بالا و پایین که تا نقطه ی وسط مربع آمده اند را به سمت بیرون روی خط چین تا کنید و این تا را نیز باز کنید که فقط ردی از خط تا باقی بماند.

jabe3

jabe4

دو ضلع سمت راست و چپ شکل را تا نقطه ی وسط، به داخل تا کنید.

jabe5

بالای شکل را از روی نقطه چین مشخص شده به سمت راست تا کنید و سپس تا را باز کنید.

jabe6

همانند شکل مرحله ی قبل این بار بالای شکل را از روی نقطه چین به سمت چپ تا کنید و مجددا باز کنید.

jabe7

دو مرحله ی قبل را برای پایین شکل تکرار کنید.

تا این مرحله این شکل به دست آمده است.

jabe9

در یکی از دو انتهای بالا یا پایین شکل، از روی نقطه چین مثلث شکلی که مشخص شده است به سمت بیرون تا کنید. با این عمل، انتهای کار به حالت عمودی و ایستاده قرار می گیرد.

jabe10

مجددا از نقطه چینی که در قطر افقی لوزی سفید رنگ و همچنین نقطه چین مشخص شده در پایین لوزی سفید رنگ، مشخص شده است، به سمت داخل تا کنید.

jabe11

دو مرحله ی قبل را برای انتهای دیگر شکل انجام دهید. در این جا خود ساخت خود جعبه به پایان رسید.

jabe12

همان طور که در ابتدای اریگامی ساخت جعبه کادویی اشاره شد یک بار خود جعبه و بار دیگر همین دستور را با کاغذ بزرگ تری برای ساخت درپوش جعبه انجام دهید.

ساخت جعبه کادویی

 سمیه مظفری

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: -



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید