• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2015 / 01 / 05

جعبه سه گوش بسازید

در بعضی موارد کادویی که می خواهید به دوست خود بدهید سطح مقطع سه گوش دارد و برای بسته بندی آن نیاز به جعبه ی سه گوش دارید و یا پارچه یا لباس یا هر کادوی دیگری را ترجیح می دهید در جعبه ی سه گوش جاسازی کنید. بنابراین در این اریگامی، ساخت جعبه سه گوش بسیار راحت و زیبا آموزش داده می شود.

برای ساخت جعبه ی سه گوش نیاز دارید که سه کاغذ مربع نسبتا کوچک داشته باشید. سعی کنید کاغذ ها را تک رنگ انتخاب کنید یعنی دو طرف کاغذ یک رنگ باشد و اگر خواستید از کاغذ رنگی استفاده کنید در هنگام ساخت جعبه به گونه ای عمل کنید که سمت سفید آن مخفی باشد.

در این اریگامی برای این که بهتر متوجه طرز ساخت جعبه شوید از کاغذ رنگی آبی استفاده شده است. کاغذ رنگی را به صورت مربع برش بزنید و از سمت سفید آن، به صورت لوزی مقابل خود قرار دهید. گوشه ی بالایی لوزی را بر گوشه ی پایینی آن منطبق کنید تا یک مثلث به دست آید.

gabe1

 

دو گوشه ی سمت راست و چپ مثلث حاصله را در مجاور گوشه ی پایینی مثلث حرکت دهید و تا کنید. سپس تا را باز کنید تا مطابق شکل زیر دو رد تای کاغذ باقی بماند.

gabe2

 

گوشه ی پایینی مثلث را بر محل تلاقی تای مرحله ی قبل، منطبق کنید و مجددا باز کنید.

gabe3

 

در این مرحله، یکی از سه قسمت جعبه را ساخته اید. همان طور که در ابتدای اریگامی توضیح داده شد شما نیاز به سه مثلث همانند این مثلث دارید! همان طور که مشاهده می کنید بایستی سه مثلث یک اندازه و یک رنگ باشد.

gabe4

 

سه مثلثی که تهیه کردید را از یک جهت در یکدیگر داخل کنید یعنی گوشه ی سمت چپ مثلث دوم را تا محل نقطه چین، در گوشه ی سمت راست مثلث اول داخل کنید و همین طور گوشه ی سمت چپ مثلث سوم را تا محل نقطه چین، داخل گوشه ی سمت راست مثلث دوم کنید.

سپس دو پهلوی مثلث های کناری شکل را بر روی یکدیگر منطبق کنید تا جعبه ی سه گوش به دست آید. با یک قطره چسب مایع می توانید دو پهلوی منطبق شده بر یکدیگر را محکم کنید.

gabe5

جعبه سه گوش آماده است.

gabe6

 

همان طور که گفته شد بهتر است برای ساخت جعبه ی سه گوش، از کاغذ تک رنگ استفاده کرد. امیدوارم از ساخت این جعبه که در بسیاری موارد مشکل پیچیدن کادوی شما را حل خواهد کرد، لذت برده باشید.

آموزش ساخت جعبه سه گوش

سمیه مظفری

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: -



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید