• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2015 / 04 / 01

اختلال رفتاری در کودکان

برخی از کج خلقی و خشم های کودکان عادی است اما محققان معتقدند اگر این رفتارها طولانی شده و در اثر گذشت زمان شدت یابند، کودکان ممکن است اختلال رفتاری داشته باشند.

اختلال رفتار در کودکان

اختلال رفتاری یک مشکل روانی است که ممکن است باعث ایجاد رفتارهای ضد اجتماعی در کودکان شود. اختلال رفتاری یک مشکل حاد رفتاری و احساسی است که در کودکان و نوجوانان رخ می دهد. کودکانی که دچار این اختلال می شوند بسیار خشن هستند و تمایلی به تبعیت از قوانین از خود نشان نمی دهند.

نشانه های اختلال رفتاری چیست؟

نشانه های این اختلال، وابسته به سن کودک و درجه شدت این اختلال دارد. به طور کلی نشانه های این اختلال را می توان در 4 دسته ی اصلی طبقه بندی کرد:

·         رفتارهای خشونت آمیز

رفتارهای خشونت آمیز ممکن است باعث تهدید یا صدمه ی جانی به افراد شود، نسبت به افراد و حیوانات بدرفتاری کند و یا دیگران را مجبور به داشتن فعالیت های جنسی کند.

·         رفتارهای ویرانگر

رفتارهای ویرانگر شامل تخریب اموال عمومی مانند آتش زدن اموال و یا آسیب رساندن به اموال خصوصی می شود.

·         رفتارهای پر فریب

رفتارهای پر فریب شامل سرقت های مکرر، دروغ گفتن و یا ورود بی اجازه به منازل دیگران برای سرقت می باشد.

·         عدم تبعیت از قانون یا قانون شکنی

قانون شکنی شامل تبعیت نکردن از قانون های جامعه و یا حتی قوانین خانه می شود.

محققان داشنگاه واشینگتون دریافتند که نشانه های خاصی از اختلال سلوک در کودکان حتی به سنین مدرسه نیز می رسد. آن ها پیشنهاد کردند کودکانی که این نشانه ها (از جمله رفتار مبارزه طلبانه با شدت بالا، پرخاشگری و تهاجم، تخریب اموال) را از خود بروز می دهند باید به روانشناس برای ارزیابی و درمان های احتمالی مراجعه کنند. یکی از محققان این دانشگاه می گوید: ما قبلا تفاوت رفتارهای عادی با رفتارهای غیر عادی در کودکان پیش از دبستان را به خوبی نمی دانستیم. به عنوان مثال اگر شما به یک متخصص اطفال مراجعه کرده و بگویید کودک 3 ساله ی من بد اخلاق است او شما را نزد روانشناس نمی فرستد. اگرچه همپوشانی زیادی بین کودکان سالم و آن هایی که اختلال رفتاری دارند وجود دارد، اما محققان بر این باورند کودکانی که:

رفتارهای مبارزه طلبانه ی شدید دارند،

نسبت به انسان ها و حیوانات خشونت می ورزند،

تمایل زیادی به تخریب اموال دیگران دارند،

دست به سرقت می زنند،

ممکن است دچار اختلال رفتاری باشند.

ترجمه: زهرا کامران ور

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - - -



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید