• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2018 / 03 / 14

جاذبه های گردشگری کوش آداسی ترکیه

در مقاله های قبلی وبسایت یاد بگیر دات کام، جاذبه های گردشگری استانبول و جاذبه های گردشگری آنتالیای ترکیه را ملاحظه کرده اید.

در این مقاله با جاذبه های گردشگری کوش آداسی ترکیه آشنا می شوید و نگاهی به برخی از بخش های دیدنی آن شامل: روستای شیرینجه، افه سوس، قلعه کوش آداسی، می اندازیم.

جاذبه های گردشگری کوش اداسی ترکیه

برخی تورهای سیاحتی کوش آداسی شما را برای بازدید از روستای خیره کننده و زیبای شیرینجه، افه سوس، ساحل بانوان، پارک آبی اکوا فنتسی، پارک گازی بنگدی و غار زئوس همراهی می کنند.

روستای خیره کننده و زیبای شیرینجه

شیرینجه، این روستای نسبتا قدیمی ارتودوکس، در فاصله 12 کیلومتری افه سوس و 13 کیلومتری کوش آداسی قرار دارد که زمانی به نام شیرکینجه (به معنی زشت) شهرت داشته است. این نام توسط ساکنان این روستا و به این علت انتخاب شد که ساکنان این منطقه دوست نداشتند زیبایی روستایشان را با بازدیدکنندگان به اشتراک گذاشته و یا با حضور آنها در روستا باعث رنجش خود شوند. بی شک یک سفر سیاحتی به مقصد روستای بسیار زیبا و فریبنده شیرینجه نزدیک افه سوس و سلجوق خالی از لطف نیست.

بازدید از روستای کوچک شیرینجه- که در فاصله 7 کیلومتری سلجوق و در میان تپه های فراوان قرار گرفته- را از دست ندهید، چرا که در غیر اینصورت شما منظره زیبای این روستا را در میان باغستان های انبوه میوه، جاده های باریک و خانه های سنگی قدیمی با سقف های قرمز رنگ از دست خواهید داد. به علاوه، این روستا بیشتر برای بازار قدیمی و سنتی خود، بافت پلکانی و همچنین نوشیدنی مخصوصش که توسط زنان بومی ناحیه تهیه می شود معروف است.

تمام مسیرها و خیابان های باریک این ناحیه به زنان این روستا اختصاص داشته که در این مسیرها به عرضه و فروش صنایع دستی، روغن زیتون و دیگر اقلام خود می پردازند.

جاذبه دیگر شیرینجه نوشیدنی این ناحیه است: این نوشیدنی در طول زمان اعتبار و اهمیت نام خود را حفظ کرده است.

روستای شیرینجه از جاذبه های گردشگری ترکیه

افه سوس

افه سوس از باشکوه ترین شهرهای باستانی ترکیه است که کلیساهای بسیاری را در خود جای داده است. افه سوس که در نواحی مرزی منطقه سلجوق واقع شده است، در دوران هلنیستیکی و امپراتوری روم در اوج شکوه و جلال خود بوده است.

تنها کافیست برای خود جایی در تور اختصاصی افه سوس رزرو کرده تا همه گنجینه های این شهر را ببینید. تورهای متعددی برای سفر به افه سوس وجود دارند که شما می توانید متناسب با بودجه و زمان خود بهترین گزینه را برگزینید. این شهر باستانی تنها 20 دقیقه با کوش آداسی فاصله دارد.

افه سوس از جاذبه های توریستی ترکیه

ساحل بانوان

این ساحل که در گذشته به طور اختصاصی تنها برای بانوان و حفظ حریم آنها در نظر گرفته شده بود، طی 30 سال اخیر درهای آن برای همگان اعم از مرد و زن باز بوده است. این ناحیه در واقع یک ساحل شیب دار دوست داشتنی است که غریق نجات های بسیاری هم امنیت بازدیدکنندگان را تضمین می کنند.

بازدیدکنندگان می توانند تخت آفتاب گیری و سایبان نیز جهت استراحت و آفتاب گرفتن اجاره کنند. این ساحل در حقیقت از شلوغ ترین و البته محبوب ترین سواحل کوش آداسی به شمار می رود. در حاشیه پیاده رو های این ناحیه کافه ها و رستوران های خوب و همچنین مغازه هایی را می بینید که در فروشگاه های آن انواع پوشاک شنا عرضه می شود.

ساحل بانوان از جاذبه های گردشگری ترکیه

پارک آبی اکوا فنتسی

اگر می خواهید خود و فرزندانتان یک روز پر ماجرا بیرون از خانه و هتل داشته باشید، حتما پارک آبی اکوا فنتسی انتخاب مناسبی برایتان خواهد بود. در این پارک استخری برای بزرگسالان در نظر گرفته شده که همواره با موزیک و شور و حال کلاب های شبانه همراه است. برای هر فردی وسایل سرگرم کننده در هر سطحی از آسان گرفته تا سخت در نظر گرفته شده است.

استخر مواج این پارک، بی نظیر است. در این پارک تفریحات بسیاری وجود دارد، و حتی اگر بخواهید می توانید تمام روز به لطف هوای مساعد این پارک، کنار استخر، حمام آفتاب بگیرید.

پارک آبی اکوا فنتسی از جاذبه های گردشگری ترکیه

پارک گازی بنگدی

این پارک یکی از اماکن محبوب جهت عکس گرفتن از سواحل کوش آداسی است، در این پارک رستورانی وجود دارد که می توان هم داخل و هم بیرون آن نشست. این پارک در میان ترک ها و البته توریست ها از محبوبیت بالایی برخوردار است. بیشتر شرکت های توریستی و گردشگری همیشه در این پارک توقف کرده و به همه مسافران اجازه می دهند که از منظره و کشتی های تفریحی این پارک عکس بگیرند.

پارک گازی بنگدی از جاذبه های گردشگری ترکیه

غار زئوس

این غار که دقیقا بیرون پارک ملی واقع شده است، مکانی ایده ال برای شنا در آب های شیرین است البته اگر فرصت شنا در سواحل را نداشته اید. آب خیره کننده این منطقه به علت داشتن کربنات، در فصل تابستان خنک و در فصل زمستان گرم است.

این غار که به وسیله درختان انبوه پوشیده شده است از جاده دیده نمی شود. ورودی آن رایگان بوده اما اغلب رفتن به این ناحیه شامل تور و هزینه های آن می شود. برای وارد شدن به این غار باید از صخره ها بالا بروید.

غار زئوس از جاذبه های گردشگری ترکیه

قلعه کوش آداسی

قلعه کوش آداسی در سرتاسر جهان معروف به جزیره پرندگان (کوز به معنای پرنده و آداسی به معنای جزیره اس) است. وقتی از کوش آداسی حرکت کرده و از مسیر پیاده روی به سمت جزیره پرندگان می روید، استحکامات قلعه قدیمی متعلق به دوران بیزانس را خواهید دید.

این قلعه در واقع از شهر در برابر حملات دزدان دریایی، ونیشن های ایتالیایی و ژنویی ها محافظت می کرده است. اخیرا این قلعه بازسازی شده و در آن باغ هایی زیبا و منظره های با شکوهی از خطوط ساحلی اژه دیده می شود.

قلعه کوش اداسی از جاذبه های گردشگری ترکیه

شهر باستانی کالسی

شهر باستانی کوش آداسی که در مرکز آن کاروانسرا واقع شده و خیابان هایی کوچک سنگ فرش شده دارد که درست مثل یک ماز است به طوری که از هر خیابان آن به خیابانی دیگر پر از مغازه ها و کافه های کوچک و دوست داشتنی می رسید.

این شهر، مکانی فوق العاده جهت گشت زنی است، و در فصل تابستان هوایی دلچسب، خنک و روح بخش دارد. در مغازه های این خیابان ها می توان اقلام متفاوتی از انواع ادویه ها گرفته تا پوشاک و جواهرات پیدا کرد. حتما در سفر خود دیدن این شهر باستانی را از دست ندهید.

شهر باستانی کالسی از جاذبه های گردشگری ترکیه

نکاتی در سفر به کوش آداسی
بهترین زمان برای سفر به کوش آداسی

از آنجایی که کوش آداسی در تمام طول سال آب و هوایی بسیار دلچسب دارد، می توان با جدیت گفت که بهترین ویژگی کوش آداسی این است که در هر زمان از سال می توان به این شهر سفر کرد. آب و هوای این شهر طی ماه های ژانویه تا اوایل آوریل کمی خنک و مرطوب است، با این وجود این ماه ها باز هم زمان های مناسبی جهت سفر و بازدید از اماکن تاریخی اطراف این شهر است.

به علت آب و هوای مطلوب و مقتضیات محیطی مناسب در فصل تابستان، هزینه سفرهای هوایی در این فصل ارزان تر و مناسب تر خواهد بود. شما می توانید برای صرفه جویی در هزینه ها، تور و بلیت هواپیما را برای این فصل، از پیش رزرو کنید. در این حالت پول بیشتری جهت خرید خواهید داشت.

هزینه های معمول سفر به کوش آداسی

در واقع ترکیه از مقصدهای عالی و البته ارزان قیمت برای مسافرت است. هزینه پروازها به مقصد ترکیه بسیار مناسب بوده و شما می توانید در هر فصل از سال به این کشور سفر کنید.

پول رایج این کشور لیره ترکی است، اما در این کشور همه ارزها پذیرفته می شود و نیازی نیست، نسبت به تبدیل پول خود نگرانی داشته باشید. همچنین می توانید پول خود را در این کشور با نرخ هایی بهتر از نرخ های کشور خود تبدیل کنید. وضعیت بارها و رستوران ها در این کشور بسیار مطلوب است. اگر عاشق خرید کردن هستید، می توانید از تخفیف های عالی اجناس نیز بهره مند شوید.

آنچه که پیش از سفر به کوش آداسی باید بدانید

فقط آرامش خود را حفظ کنید و خاطرتان جمع باشد که تعطیلاتی بی نظیر در پیش خواهید داشت. این کشور مملو از جاذبه های متنوع بوده، و محلی های این ناحیه بسیار مهمان پذیر و کمک کننده هستند، بی شک شما عاشق این کشور شده و باز هم به ترکیه سفر خواهید کرد.

اگر به خرید کردن علاقه مند هستید، می توانید برای خرید چانه بزنید چرا که چانه زدن بخشی از فرهنگ مردمان ترکیه است، اما دقت کنید تقاضای تخفیفی بیشتر از 30 درصد قیمت های ارائه شده، نکنید. هزینه تردد و حمل و نقل عمومی این ناحیه بسیار ارزان است.

پیش از سفر به ترکیه سعی کنید یکی دو کلمه ترکی یاد بگیرید، ممنون و خدا یارتان.

آب و هوای کوش آداسی

در طول سال معمولا آب و هوای کوش آداسی بسیار مطلوب است. زمستان های این کشور خیلی سخت و سرد نیست. از ماه ژوئن تا اواخر اکتبر آب و هوای ترکیه عالی بوده و از ماه جولای تا سپتامبر با افزایش 45 درجه ای، هوای ترکیه گرم و سوزان می شود.

آب و هوای کوش اداسی

با این وجود، هر کجا بروید، سیستم تهویه و خنک کننده موجود بوده، از این رو اگر نمی خواهید در ساحلی دراز کشیده و استراحت کنید، اماکن بسیاری در این کشور جذاب هستند که می توانید از آنها دیدن کرده و ما با اطمینان می گوییم که شما ساعات دلپذیری در این کشور و این ناحیه خواهید داشت.

ترجمه: آتنـا هوایی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید