• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2018 / 04 / 23

عاشق خود باشید

نسخه صوتی

شاید این جمله را بسیار شنیده باشید که می گویند مثبت فکر کنید تا انسان موفقی باشید. یا بسیار شنیده اید که می گویند: “تفکر خود را عوض کنید تا زندگی شما تغییر کند.” یا “کلمات شما به حقیقت خواهد پیوست.” اما واقعا این گونه است؟

عاشق خود باشید

در پاسخ باید بگویم این کاری است که هر روز و هر دقیقه در حال انجام آن هستیم، و هر بار که منفی گرایی می کنیم در حال از دست دادن موقعیت ها، اذیت کردن خود و اطرافیان، بیمار شدن و در یک کلام افت کردن هستیم. اولین نشانه افکار و قدرت بالای آنها، در ظاهر و رفتار ما دیده می شود. وقتی مثبت فکر می کنید می توانید چیزهای فوق العاده ای را به خود جذب کنید. دوستان خوب از لبخند زیبای ما لذت خواهند برد، مشتری اعتماد به نفس شما را حس خواهد کرد، کارمندان شما با تکیه به توانایی های شما ادامه می دهند.

تفکر شما انتخابهای شما را خواهند ساخت. شما انتخاب می کنید که خوراک سالم میل کنید، ورزش کنید، شب ها به موقع بخوابید و بدنی سالم داشته باشید. و بدن شما به این تفکر سالم و انتخاب درست پاسخ مثبت خواهد داد.

در آینه نگاه کنید، به چشم های کسی که می بینید نگاه کنید و از صمیم قلب بگویید من تو را دوست دارم! من عاشق تو هستم! شاید به نظر شما مسخره بیاید یا تکرار آن برایتان سخت باشد اما به شما قول می دهم اگر این تمرین ساده را هر روز انجام دهید، تغییر بزرگی در زندگی شما ایجاد خواهد کرد. خواهید دید که زندگی، شما را دوست خواهد داشت.

اما اگر خود را دوست نداشته باشید بسیار سخت خواهد بود که زندگی، شیرینی خود را به شما نشان دهد.

برای احساس گناه، نگرانی و تلخی جایی باقی نگذارید اولین کار صبح و آخرین کار شب های شما باید نگاه کردن در آینه و گفتن این باشد “من تو را دوست دارم.”

فرض کنید زندگی شما مانند ظرفی خالی است که شما خلق شده اید تا آنرا پر کنید می توانید آنرا با طعم شیرین زندگی، آرامش، اعتماد به نفس و خلاقیت پر کنید اما اگر به نگرانی اجازه ورود دهید آنگاه آرامش را بیرون خواهد انداخت جایی برای هر دوی آنها وجود ندارد.

وقتی اجازه ورود به نگرانی، ترشرویی، تشویش، احساس گناه و … می دهید در حقیقت در حال خراب کردن همه چیزهای خوبی هستید که در اختیار دارید.

کنترل آنچه داخل این ظرف می ریزید در اختیار شماست چون کنترل آنچه درباره آن فکر می کنید در اختیار شماست. شما به آنها اجازه ورود داده اید!

دلیل اینکه بسیاری از افراد از زندگی خود لذت نمی برند این است که ظرف آنها، قلب آنها، ذهن آنها از خیلی چیزها پر شده است. کمی نگران مشکلات شغلی خود هستند، کمی اوقاتشان از حرف تند یک دوست تلخ شده است، مقدار بیشتری احساس گناه می کنند. خود را برای اشتباهات گذشته سرزنش می کنند، کمی حسادت و متوجه نیستند که بیش از نصف ظرف خود را با منفی ها پر کرده اند.

اما فراموش نکنید شما با این توانایی خلق شده اید که در بدترین شرایط افکار بد را از خود دور کنید و افکار مثبت را به خود راه دهید. شما خلق شده اید تا دنیای جدیدی بسازید. خلق شده اید تا خود را دوست بدارید. شما لایق تمام خوبی ها هستید و می توانید به آنها دست یابید.

امروز یک روز جدید است که می توانید آن را متفاوت از دیگر روزها بسازید روزی پر از امید، تلاش، حس خوب زندگی.

امروز می توانید محدودیت های خود را کمتر کنید. امروز یک موقعیت جدید برای شما پیش آمده است تا راز زندگی را دریابید، می توانید اوضاع را بهتر کنید.

شما بهترین ابزار را در اختیار دارید آن ابزار مغز شما در درونتان است، عاشق خود باشید و برای خود زندگی زیبایی بسازید. زندگی، شما را دوست خواهد داشت.

علی یزدی مقدم

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید