• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2018 / 05 / 06

دامن مناسب من کدام است؟

پیراهن و دامن از جمله لباس های مخصوص مهمانی ها هستند. از آنجایی که دامن از مهمترین لباس ها برای مهمانی هاست، خوب است بدانید که چطور آنها را باید بپوشید.

انواع دامن

در مقاله های قبلی یاد بگیر دات کام “مناسب ترین لباسها برای زنان کوتاه قد” و “مناسب ترین لباسها برای زنان قد بلند” و “لباسهای مناسب زنان چاق” و “لباس مناسب زنان بالای 60 سال” و “لباسهای مناسب دوران بارداری” و “8 قانون لباس پوشیدن که هر کسی باید بداند” آورده شده است در این مقاله اختصاصا در مورد دامن مناسب سنین مختلف، فصول مختلف با قد دامن های مختلف بررسی می شود.

وقتی می خواهید دامن و یا پیراهن بپوشید باید چند نکته را مورد توجه قرار دهید. ابتدا، نوع مهمانی را مشخص کنید. سپس، پارچه مناسب را انتخاب کرده و پس از آن رنگ و از همه مهمتر اندازه دامن را تعیین کنید.

اگر درست انتخاب کنید در راس توجهات قرار خواهید گرفت و از نظر دیگران خوش پوش خواهید بود. و در غیر اینصورت ظاهر ناخوشایندی خواهید داشت.

دامن با قد مناسب برای فصول مختلف

اغلب همه فکر می کنند که زمستان یعنی خداحافظی کردن با دامن، در حالی که این طور نیست. شما می توانید دامن و پیراهن را در تمام فصول به تن کنید. فقط کافیست بدانید که چطور آنها را به درستی انتخاب کرده و به آنچه که دارید جلوه دهید.

اگر قصد دارید در فصل تابستان پیراهن و یا دامن بپوشید، می توانید دامن های کوتاه تر را انتخاب کرده چرا که خنک تر هستند. دامن های لَخت کوتاه و دامن های پلیسه دار مناسب فصل تابستان بوده چرا که نسبت به دامن های کوتاه تنگ خنک تر و راحتتر هستند.

با این وجود اگر شما نزدیک ساحل زندگی می کنید و فاصله خورشید با شما کم است، لازم است تا پاهای خود را تا جای ممکن بپوشانید. در غیر این صورت در پاهایتان با آثار آفتاب سوختگی مواجه می شوید. بهترین راه برای پوشیدن دامن در چنین مناطق و شرایطی، پوشیدن لگ های نازک زیر دامن است. این لگ ها پاهای شما را از اشعه های مضر خورشید در امان نگاه می دارند.

همچنین اگر می خواهید در فصل زمستان دامن بپوشید، بهتر است اندازه قدی مناسب دامن را مشخص کنید. اگر در ناحیه ای زندگی می کنید که خنکای هوای آن ناحیه خیلی زیاد نیست، می توانید دامن های کوتاه هم بپوشید. و اگر احساس سرما کردید از لگ استفاده کنید. اگر محیط زندگی شما بسیار خنک است، بهتر است اصلا دامن نپوشید. با این وجود اگر پوشیدن دامن ضروری است، دامن های بلند تر را انتخاب کنید تا پاهایتان را بپوشاند. همچنین بهتر است دامن انتخابی شما از نوع بافت باشد تا شما را گرم نگه دارد.

قد ایده آل دامن برای افراد با قد های مختلف

وقتی قصد پوشیدن دامن دارید، باید حواستان به قد خود دامن هم باشد. اجرای این اصول و محدود کردن خود به آنها ضروری نیست اما پیروی از آنها ظاهرتان را بهتر خواهد کرد.

قد دامن های مختلف

دختر بچه ها و افراد قد کوتاه

اگر شما یک دختر بچه هستید پس حتما قد کوتاهی هم دارید. از این رو لازم است تا دامن های کوتاه تر بپوشید. قد مناسب دامن، به کشیده تر به نظر آمدن اندامتان کمک خواهد کرد و انحناهای بدن را مشخص تر می کند. بهترین دامن ها برای شما دامن های کلوش هستند. و در صورتی که دامن، چاک هم داشته باشد بسیار بهتر خواهد بود. از اینکه یک چاک چقدر ظاهر دامن و البته کسی که آن را می پوشد را متفاوت تر می کند بی شک شگفت زده خواهید شد.

این اندازه دامن ها برای دختر بچه ها بسیار ایده ال است چرا که چاک پاهای آنها را بزرگتر نشان می دهد. همچنین، هر چه دامن کوتاه تر باشد، پاها لاغرتر به نظر می رسند. این قاعده برای پیراهن هم صدق می کند. اگر پیراهن از یک سمت چاک داشته باشد، پاهای شما کشیده تر به نظر خواهد رسید. به همین دلیل است که اکثر افراد مشهور برای مراسم جوایز و دیگر مهمانی ها، پیراهن های چاک دار می پوشند.

دامن دیگری که برای دختران کوتاه قد مناسب است دامن های لنگی است. این دامن ها نیز پاها را کشیده و لاغر تر نشان می دهند. علت این امر همان خط اریبی است که روی پارچه و جلوی دامن ایجاد می شود. نیازی نیست قد دامن حتما کوتاه باشد. به جای این، بهتر است دامن تا روی زانو باشد. در این صورت شما می توانید دامنتان را در هر مهمانی بپوشید.

دامن مناسب دختر بچه ها

خانم هایی با قد متوسط

اگر شما فردی با قد متوسط هستید، بهترین دامن برای شما دامن های میدی است. این دامن ها دقیقا تا زیر زانو و نیمه ساق پا هستند و فرم اندام فردی که این قبیل دامن ها را می پوشد همانند ساعت شنی می کند. این دامن ها برای تمام فصول مناسب بوده و می توان آنها را در هر مهمانی و مراسمی پوشید.

دامن های روی زانو هم برای خانم هایی با قد متوسط مناسب هستند. انتهای این دامن ها درست میان پا و روی زانو بوده به طوری که دقیقا نیمی از پا زیر دامن و نیم دیگر بیرون دامن قرار می گیرد. این دامن ها را با تاپ های شیک به تن کرده تا جلوه پاهای زیبایتان را بیشتر کنید.

دامن مناسب زنان متوسط

خانم های قد بلند

اگر شما فردی قد بلند هستید، پس بدانید که فردی خوش شانس هستید چرا که می توانید هر مدل دامنی را بپوشید. می توانید دامنی کاملا بلند بپوشید. بهتر است دامن های لَخت بلند تا روی پا را با تاپ های کوتاه بپوشید. هر چه پاهای بلندتری داشته باشید، دامن بلند هم در تن شما زیباتر به نظر می رسد.

به علاوه، دامن هایی که تا روی زانو هستند هم برای اندام شما عالی خواهند بود. شما می توانید دامن های این اندازه ای را از پارچه های لخت و یا کمی سبک تر انتخاب کنید. انواع لخت بیشتر مناسب و ایده آل روز های آفتابی و فصل بهار هستند.

دامن کوتاه نیز برای دختران کوتاه قد مناسب است. دامن های کوتاه ظاهر شما را برجسته و زیبا می کند. همچنین باعث می شود که نظر همه را به خود معطوف کنید. می توان ادعا کرد که دامن های فاق بلند مناسب تمام دختران است. و در مقابل دامن هایی با فاق کوتاه تر بیشتر پاهای شما را می پوشاند و ظاهری زیبا و جذاب و البته کلاسیک به شما می دهد.

دامن مناسب زنان قد بلند

قد مناسب دامن برای خانم های مسن

نه تنها قد که سن را هم باید در خرید دامن مد نظر قرار داد. قانون اصلی که باید از آن پیروی کنید، قاعده سر انگشتی است. این قانون به شما می گوید که وقتی صاف ایستاده اید و بازوانتان درست کنارتان قرار دارند، جایی را که سر انگشتانتان لمس می کند، حداقل اندازه قد دامن برای شماست. مهم نیست شما چند ساله هستید، قطعا دامنی کوتاه تر از آن مناسب شما نخواهد بود.

دختران نوجوان لازم است تا اندازه قد دامنشان را مورد توجه قرار داده و بهتر است اندازه دامن آنها تا زانو و یا کوتاه تر از آن باشد. این اندازه دامن نه تنها کاملا مناسب بوده که در کنار دیگر لباس هایتان پوشش دهی خوبی هم دارد.

افرادی که بیشتر از 20 سال سن دارند بهتر است دامن هایی با اندازه های مختلف را امتحان کنند، دامن هایی تا زیر زانو و یا دامن هایی که اندازه قدشان به وسط ساق پا میرسد، و سعی کنید دامنی که بیشتر مناسب اندام و قد شماست را پیدا کنید.

خانم هایی که سنشان بیشتر است، لازم است دامن هایی بلند تر به پا کنند. و البته اگر دلتان جوان باشد می توانید هر کاری که دوست دارید و شما را راضی می کند، انجام دهید و هر آنچه را که می خواهید بپوشید. با این وجود، پوشیدن دامن های بلند برای خانم های مسن ایده آل تر است. بهترین دامن ها برای خانم های مسن، دامن هایی است که قدشان تا روی زانو است که کمی هم لَخت بوده و از پارچه های سبک تهیه شده اند. پارچه های ضخیمی مثل چرم و بافت برای پوست خانم های مسن مناسب نیستند چرا که باعث تعریق بدنشان می شود.

دامن مناسب افراد مسن

ایده ال ترین اندازه برای دامن

اندازه قد دامنی که می پوشید کاملا بستگی به نظر خودتان دارد. شما هر چه را که دوست دارید و فکر می کنید به شما می آید را میتوانید به تن کنید. با این وجود، اگر گیج شده و نمی دانید چه بپوشید، می توانید از اصولی که پیش از این در راهنمای بالا ذکر کردیم استفاده کنید. هر زمان که برای خرید دامن و لباس به بازار می روید، پیش از خرید حتما این موارد را امتحان کنید.

پشت و جلوی لباس را جلوی آینه و در اتاق پرو بررسی کنید. هیچ گاه دامنی که زیبا بوده اما به تن شما زیبا نیست را نخرید. عاقلانه تر این است که دامن و فرم آن مناسب اندام شما باشد نه اینکه در تن مانکن و مدل ها زیبا بنظر برسد. خوشبختانه، این راهنما به شما کمک می کند تا دامنی با اندازه مناسب برای خود تهیه کنید.

از این رو، راهنمایی های بالا را به خاطر داشته باشید، در این صورت قادر خواهید بود دامن های مد روز با اندازه های ایده الی خریداری نموده و ظاهر آن را با زیور الات مناسب زیباتر کنید.

ترجمه: آتنا هوایی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید