• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2018 / 07 / 03

ویژگی های آخرین نسخه، اندروید 8.1

گوگل اعلام کرد اندروید 8.1 به عنوان به روز رسانی بعدی بعد از انتشار اندروید اوریو (Oreo) در ماه اوت است. سیستم عامل موبایل اندروید 8.0 اوریو در ۲۱ اوت ۲۰۱۷ توسط گوگل در خورشید گرفتگی آمریکا نامگذاری شد.

آخرین نسخه اندروید که تاکنون منتشر شده اندروید ۸.۱ است که در ۵ مارس سال ۲۰۱۸ میلادی منتشر شده است.

ویزگی های اندروید 8.1

 درست مثل هر نسخه جدید اندرویدی، پیکسل و نکسوس ساخته شده از گوگل اولین دستگاه هایی هستند که می توانند به روز رسانی را دریافت کنند. بنابراین، صاحبان آنها همه جدیدترین ویژگی های اندروید 8.1 را در دست دارند.

پیکسل تلفن هوشمند دارای سیستم عامل اندروید است که توسط گوگل طراحی شد و توسط اچ ‌تی ‌سی تولید می‌گردد.

نکسوس یک سری از دستگاه‌های موبایل است که از سیستم‌عامل اندروید تولید شده توسط گوگل استفاده کرده و با همکاری تولید کنندگان منتخب سخت ‌افزار، ساخته می‌شود.

گوگل قبلا این به روز رسانی را به تدریج به دستگاههایی چون پیکسل، پیکسل 2، پیکسل ایکس ال،  و پیکسل 2 ایکس ال، پیکسل سی و غیره تحویل داده است. کاربران دستگاههای سازگار با گوگل می توانند به صورت دستی با به کار انداختن تصاویر کارخانه برای دستگاه اندروید مربوطه، به روزرسانی را دانلود کنند. متأسفانه، بسیاری از دستگاه های غیر گوگل، هنوز منتظر اندروید 8.0 اوریو هستند و از 8.1 صرفنظر کرده اند.

با وجودی که آپدیت اندروید 8.1 در الویت نیست، در این مقاله در مورد ویژگی های اندروی 8.1 صحبت می کنیم که با ارتقاء و رفع بسیاری از مشکلات مختلف اندروید O، باعث آزردن کاربران از زمان انتشار شده است. بنابراین، بیایید نگاهی به موارد جدیدی که اندروید 8.1 ارائه می دهد بیاندازیم.

ویژگی های اندروید 8.1 – چه چیزی در Android 8.1 جدید است؟
تغییرات ظاهری

اولین چیزی که یک کاربر در به روز رسانی متوجه می شود، تغییراتی است که در نگاه اول متوجه آن می شود. اندروید 8.1 به سرعت در دستگاه نسل اول پیکسل حضور یافت. نوار جستجو در حال حاضر در پایین صفحه نمایش، شبیه به آنچه که پیش از این در دستگاه های پیکسل 2 در دسترس است و می تواند در بقیه نیز فعال باشد.

تغییرات ظاهری اندروید 8.1

با حرکت در صفحه نمایش ها و گزینه های مختلف، بیشتر و بیشتر با این اندروید آشنا شوید. شما متوجه خواهید شد که سایه اعلانها (اطلاع ما از آنچه در گوشی رخ داده) به صورت مات در پشت آن می باشد. اما به نظر می رسد کمی گیج کننده است.

ظاهر اعلان ها در اندروید8.1

دکمه های نویکیشن اکنون اگر برای دو ثانیه استفاده نشوند، محو و کم رنگ می شوند. صفحه تنظیمات نیز یک طراحی دیگر با رنگ سفید نوار نویگیشن به خود گرفته است.

دکمه‌های لمسی بسیاری از گوشی‌های اندرویدی روی نواری به نام نویگیشن بار یا نوار نویگیشن قرار دارد که در پایین صفحه ‌نمایش گوشی به نمایش در می‌آید.

دکمه های نویکیشن در اندروید 8.1

همچنین گزینه جستجو در بالای صفحه، بر خلاف نسخه قبلی، اکنون به یک نوار جستجوی کامل تبدیل شده است. این امر ساده تر خواهد شد اگر نوار جستجو با گوشه های گرد شده درست مثل آن را در صفحه اصلی می بینید.

منوی Power نیز چیزی است که شما بلافاصله متوجه تغییر آن خواهید شد. یکی دیگر از ویژگی های پیکسل 2 این است که راههایی برای تغییر خودکار به اندروید 8.1 در دسترس است. اگر والپیپر با رنگ هایی که مایل به سمت تاریک است را انتخاب کنید، زمینه نیز به خودی خود تیره می شود.

منوی پاور در پیکسل2

همچنین متوجه خواهید شد که پانل اعلان و موارد دیگر مانند برخی پوشش های صفحه، ته رنگ مختصری از والپیپر تصویر زمینه ای را دارند که شما انتخاب کرده اید. این ممکن است به دلیل WallpaperColors API جدیدی باشد که  که به برنامه اجازه می دهد اطلاعات رنگی را به UI سیستم ارسال کند.

پانل اعلان در اندروید 8.1

تغییر ظریف دیگری که در اندروید 8.1 مشاهده خواهید کرد، در نوار وضعیت است. آیکون های نمایش داده شده در نوار وضعیت اندروید دارای گوشه های گرد هستند.

تغییر ظاهر نوار وضعیت در اندروید 8.1

برچسب های سرعت WiFi

این یکی از ویژگی های مفید اندروید 8.1 است که بسیاری از کاربران دوست دارند. لیستی از شبکه های WiFi موجود در حال حاضر نشان می دهد که آیا شبکه سریع یا آهسته است با نمایش برچسب هایی مثل (بسیار سریع، سریع، اُکی، آهسته) زیر نام شبکه بی سیم است. این به کاربران اندروید کمک می کند تا شبکه های وای فای سریع را به راحتی پیدا کنند.
برچسب های شبکه را می توان با رفتن از مسیر زیر، و انتخاب گزینه None غیر فعال کنید.

 Settings > Network & Internet > WiFi > WiFi Preferences > Advanced > Network rating provider

برچسب های سرعت وای فای


وضعیت باتری بلوتوث

دستگاه هایی که در حال اجرا آندروید 8.1 هستند، می توانند سطح باتری دستگاه های متصل به بلوتوث مانند هدفون، بلندگوها و غیره را نمایش دهند. وضعیت باتری در پنل اعلان ها قابل مشاهده است، با آیکون بلوتوث مرتبط است. منوی بلوتوث نیز درصد باتری دستگاه را نشان می دهد.

اندروید 8.1 در دستگاه های ارزان قیمت

با انتشار اندروید 8.1، گوگل سعی کرد قدم های اصلی خود را برای پروژه Android Go بردارد. یک نسخه از اندروید 8.1 به نام Android Oreo Go وجود دارد؛ نسخه این برنامه به ویژه برای اجرا بر روی دستگاه هایی که پردازنده های آهسته و RAM کمتری دارند اجرا می شود.
نسخه Android Oreo Go همراه با بهینه سازی حافظه برای دستگاه های ارزان و همچنین به طور خاص بهینه سازی شده برنامه های گوگل (Google apps) که از داده ها، حافظه و فضای کمتری استفاده می کنند.

دستگاه با AI (Artificial Intelligence بهتر می شود

گوگل شروع به اعمال فشار زیادی برای ارتقای قابلیت های AI دستگاه های تلفن همراه کرده است. بنابراین، یکی از ویژگی های اندروید 8.1، Neural Networks API است که پردازش در دستگاه AI را با کار با چارچوب ML از جمله TensorFlow Lite، Caffe2 و غیره فراهم می کند.

فعال کردن بخش مخفی شده

انتشار نسخه اندروید 8.1، پردازشگر Pixel Visual Core طراحی شده توسط گوگل را فعال کرده است. این بدان معنی است که برنامه ها، غیر از برنامه های گوگل، می توانند از پردازش تصویر تراشه و قابلیت یادگیری دستگاه استفاده کنند.

پردازش تصویر در اندروید8.1

سمت چپ: با یک برنامه شخص ثالث (پیکسل 2)، سمت راست: با HDR + بر روی Pixel Visual Core فعال شده است.

این قابلیت های HDR + را به اپلیکیشن های شخص ثالث می آورد و در نتیجه پردازش تصویر سریع تر با کاهش عمر باتری را سبب می شود. HDR + تنها یک برنامه از Pixel Visual Core است، گوگل در آینده بیشتر منتشر خواهد کرد.

تغییرات دیگر
یک صدا در هر ثانیه

به عنوان بخشی از ویژگی های مجموعه اندروید 8.1، برنامه ها در حال حاضر تنها می توانند یک صدای اعلان در ثانیه را ایجاد کنند. بنابراین، حتی اگر 50 پیام WhatsApp را دریافت کنید (به عنوان مثال، هنگامی که چند ساعت پس از اتصال به شبکه)، تنها یک صدای اعلان برای همه آنها وجود دارد.

اعلانهای WiFi

یکی دیگر از ویژگی های اندروید 8.1 این است که گوشی شما می تواند اعلانها را در قالب شبکه های عمومی، زمانی که در دسترس است، و SSID شبکه نمایش داده می شود. کاربر می تواند از طریق اعلان خود به شبکه متصل شود.

انتخاب متن هوشمند

انتخاب متن هوشمند اندروید اوریو در کپی و پیست بهتر شده است. هنگامی که شما موس را بر روی یک متن در زمان بیشتری، فشار دهید، آن به طور خودکار کلمات مربوطه را برجسته (هایلایت) می کند و اقدامات بعدی را پیشنهاد می دهد.

چه چیزی نصب شده است و چه چیزی نه؟

اندروید 8.1 نیز می آید تا مشکلات بیشتری از اندروید مربوط به اتصال بلوتوث، حساسیت لمس صفحه، پیشرفت های صوتی در هنگام ضبط ویدئو، و رفع مشکلات مختلف نصب و موارد دیگر را رفع کند.
در مورد ویژگی های دیگر اندروید 8.1 صحبت کنیم که مربوط به عملکرد روزمره کاربران نمی شود، اما به بهبود عملکرد و قابلیت های برنامه ها و سیستم آندروید کمک می کند. یک ویژگی خوب دیگر نسخه Android Oreo Go این است که ویژگی های جدید را به دستگاه های ارزان قیمت نیز می دهد.
در حال حاضر، برای به روز رسانی اندروید 8.1 به دستگاه های Pixel فشار می آورند. مشخص نیست، تا زمانی که کاربران دستگاههای غیر گوگلی برای اندروید 8.0 منتظر می مانند، اندروید 8.1 را به فراموشی می سپارند.
کاربران شروع به آپدیت دستگاه های خود می کنند. برخی از کاربران پیکسل سی در مورد از دست دادن داده ها پس از به روز رسانی اندروید 8.1 گزارش داده اند. خوشبختانه، گوگل سریع این مشکل را حل کرده است.

اندروید P چیست؟

گوگل نخستین پیش نمایش توسعه دهنده از نسخه مهم بعدی اندروید به نام اندروید P را منتشر کرد. این اندروید می تواند آپدیت مهمی در خصوص ویژگی های امنیتی و ظاهری باشد.

ترجمه: سمیه مظفری

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:









صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید