• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2019 / 12 / 10

8 نکته برای عکاسی از اماکن تاریخی

یکی از علت های مهم سفر به هر منطقه ای، اماکن تاریخی و دیدنی آن منطقه است که تاریخ و تمدن آن را به تصویر می کشد. اگر عکاسی هستید که با سفر به نقاط تاریخی دنیا، عکس های خود را تهیه می کنید مهم است که این مناطق تاریخی را که میلیون ها بار از آن ها عکاسی شده است را بتوانید به روشی جدید و منحصر به فرد عکاسی کنید.

نکاتی در عکاسی از اماکن تاریخی

در این مقاله به 8 نکته برای عکاسی از اماکن تاریخی اشاره می شود.

1. در مورد مکان تاریخی که قصد عکاسی دارید تحقیق کنید

در مورد زمان باز و بسته شدن آن مکان تاریخی تحقیق کنید. در مورد تاریخچه آن بدانید و این که چرا یک مکان تاریخی مهم بوده است. عکس هایی که قبلا افراد دیگری از این محل گرفته اند را بررسی کنید چون قرار است شما عکس منحصر به فرد و متفاوتی بگیرید. تحقیق کنید که چه زمانی از روز عکاسی کنید، به چه جهتی از نور نیاز دارید و چه روزهایی عکس های بهتری خواهید گرفت.

نکاتی در عکاسی از اماکن تاریخی

2. جهت دید خود را انتخاب کنید

جهت دید خود و دوربین را نسبت به آن مکان تاریخی انتخاب کنید. با بالا و پایین رفتن شاید بتوانید منظره ای متفاوت و منحصر به فرد بگیرید و نکته اصلی این است که سعی و آزمایش کنید و به دنبال مکان هایی باشید که ممکن است دیگران در مورد آن ها فکر نکرده باشند.

جهت دید در عکاسی از اماکن تاریخی

3. از زاویه ای متفاوت عکس بگیرید

در هر مکان تاریخی که حضور پیدا کنید، معمولاً انبوهی از افرادی را می بینید که در یک نقطه ایستاده اند و در سطح چشم خود عکس می گیرند. درست است که این نوع عکس ها نیز همیشه ارزشمند است، ولی به دنبال زوایای جدید برای عکاسی خود باشید تا عکس متفاوتی بگیرید. در برخی مناطق و اماکن گرفتن زاویه متفاوت امکان پذیر نیست اما مثلا با عکس گرفتن از ارتفاع زیاد مثل عکاسی از روی یک بالون می توانید عکس های متفاوتی خلق کنید.

زاویه ای متفاوت از عکس مکان تاریخی

4. از شرایط طبیعی به نفع خود استفاده کنید

برای گرفتن عکس های عالی از اماکن تاریخی، باید یاد بگیرید که چگونه از شرایط طبیعی به نفع خود استفاده کنید تا عکسی را که مد نظرتان است بگیرید. بسیاری از اماکن تاریخی در خارج از شهر یا روستا هستند و ممکن است شرایط عکاسی در این مکان، از زمان هایی که در حالت معمول عکس می گیرید تبعیت نکند، پس ساعت طلایی برای گرفتن عکس های آن منطقه را بیابید. جهت نور مناسب در ساعت خاص را پیدا کنید. گاهی کنده کاری ها روی مکان تاریخی سایه هایی ایجاد می کند که عکس شما را خراب خواهد کرد و این به دلیل همان جهت نادرست نور است. بنابراین عکس گرفتن در شرایط ابری می تواند نتایج بهتری را به همراه آورد یا بعضی اوقات، مانند تصویر زیر، مه و ابر را می توانید به تصویر خود اضافه کنند. نکته اصلی این است که در مورد محل تحقیق کنید و به این فکر کنید که چگونه می خواهید آن را نگاه کنید تا بتوانید برنامه ریزی درستی داشته باشید.

بهره از شرایط طبیعی در عکاسی اماکن تاریخی

5- گردشگران را در نظر بگیرید

معمولا اماکن تاریخی شلوغ هستند و همان زمان هایی که شما برای عکاسی می روید گردشگران هم می روند. می توانید زاویه دید و عکاسی خود را انتخاب کنید و به انتظار بنشینید تا ترافیک گردشگران کم شود. تصور عمومی بر این است که عکس اماکن تاریخی باید خالی از انسان یا گردشگر باشد ولی با دید متفاوتی می توانید گردشگران را نیز در عکس خود وارد کنید حُسن این کار این است که عکس شما منحصر به فرد خواهد بود و گزارش بسیار بهتری را روایت می کند.

گردشگران در عکاسی اماکن تاریخی

6. بزرگنمایی را فراموش نکنید

درست است که عکس شما باید کل مکان تاریخی را به تصویر بکشد تا بتوانید گردشگران بیشتری را با عکس خود به آن مکان های شگفت انگیز بکشانید. اما گاهی اوقات ارزش آن را دارد که نزدیک تر شوید و از فاصله خیلی نزدیک آن ها را ضبط کنید. جزئیات اغلب با چشم غیر مسلح دیده نمی شوند و یا اهمیت داده نمی شوند و عکس گرفتن آن ها نه تنها نمایی منحصر به فرد می دهد بلکه به شما کمک می کند تا پورتفولیو خود را به دست آورید.

یک پورتفولیو عکاسی به سادگی می تواند یک مجموعه عکس از کارهای شما باشد که بسته به هدف و مورد استفاده آن (ارائه به گالری، نشان دادن به مشتری جهت گرفتن کار، تولید یک رپورتاژ تصویری و …) تعداد عکس های آن بین 15 تا 50 عدد عکس متغیر است. از دیدگاه تجاری نیز یک پورتفولیو در واقع یک مجموعه منتخب از تصاویر است که بیانگر دید، روش و سبک کاری شماست که می توانید آن را در هنگام جلسات با مشتریان خود به همراه داشته باشید.

در این مورد هرگونه تحقیقاتی که می توانید از قبل انجام دهید به شما کمک خواهد کرد، زیرا می توانید در مورد جزئیاتی از مکان که دارای اهمیت تاریخی است و شما از آن مطلع نبودید آگاهی پیدا کنید. آن چه در عکاسی مسافرتی مهم است این که باید به خود زمان کافی بدهید تا بتوانید از این جزئیات عکس بگیرید و چشمانتان را باز نگه دارید.

بزرگنمایی در عکاسی از اماکن تاریخی

7. زود از خواب بلند شوید

رسیدن زود هنگام به هر مکان فواید زیادی دارد. نور ملایم صبح زود معمولاً یکی از دلایل اصلی است. از طرفی اول صبح ازدحام جمعیت کمتر است و اگر بخواهید منظره بدون حضور انسان و یا عکس های متوالی داستان وار بگیرید بهترین فرصت، صبح زود است. دیدن طلوع آفتاب برای بسیاری از مکان های تاریخی، برای گردشگران آرزوست بنابراین این فرصت را برای عکاسی از دست ندهید.

سحر خیزی در عکاسی از اماکن تاریخی

8- به مکان های تاریخی احترام بگذارید

بسیاری از مکان های تاریخی ثبت میراث جهانی یونسکو شده اند اما حتی اگر این گونه نباشد، هر مکان تاریخی مستحق احترام است. بنابراین از تأثیر عکس و فلاش دوربین خود و مکانی که در آن رفت و آمد می کنید، آگاه باشید. مطمئن شوید که سه پایه دوربین شما آسیبی به محل نمی رساند. و اگر مکان تاریخی شما مکان مذهبی است به نحوه رفتار و پوشش خود هنگام حضور در آن محل احترام بگذارید.

در تمام جهان اماکن تاریخی از نماد های مهم برای عکس گرفتن هستند. از آن جایی که افراد زیادی در طول تاریخ از آن مکان عکس گرفته اند پس منحصر به فرد و زیبا و چشم گیری عکس در پورتفولیوی شما مهم است، اما برای گرفتن عکس های عالی نیاز به تحقیقات زیادی از قبل، انتخاب زاویه دید مناسب، تلاش و پافشاری بسیار و خلاقیت است.

این نکات ساده را دنبال کنید و در گرفتن عکس های عالی از اماکن تاریخی توشه راه خود کنید.

ترجمه: سمیه مظفری

 

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - -



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید