• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2016 / 03 / 30

چگونه با استفاده از مواد طبیعی موهای پرپشت تری داشته باشید

امروزه ریزش مو بسیار شایع شده است. مو از نعمت هایی است که در زیبایی ظاهری فرد نقش مهمی دارد. افرادی که در معرض طاسی یا ریزش مو قرار دارند دغدغه پیشگیری و رفع این مشکل را دارند.

برخی از فاکتورهایی که باعث ریزش مو می شود عبارتند از: استرس های جسمی و روحی، عدم تعادل هورمونی، کمبود مواد مغذی، آلودگی، آلرژی ها، استفاده از محصولات غیر استاندارد مراقبت از مو، عدم رسیدگی روزانه از مو و مشکلات ژنتیکی.

اگر دچار ریزش مو هستید نیاز نیست که برای درمان و خرید محصولات و داروهای مربوط به آن هزینه زیادی بپردازید، بلکه مواد طبیعی زیادی یافت می شود که به پرپشت شدن و ضخیم شدن موهای شما کمک می کنند.

در این مقاله به 10 راه موثر با استفاده از مواد طبیعی برای پر پشت شدن مو اشاره می شود.

چگونه با مواد طبیعی موهای پرپشت تری داشته باشید

تخم مرغ

موادی که حاوی پروتئین هستند برای محکم و ضخیم شدن مو ضروری هستند. تخم مرغ بهترین گزینه پروتئینی برای درمان است.

بسته به بلندی موی خود، یک یا دو تخم مرغ را تهیه کنید. تخم مرغ را هم بزنید و روی موی خیس به مدت 30 دقیقه قرار دهید. سپس با آب ولرم و شامپو بشویید. این کار را هفته ای یک یا دو بار انجام دهید.

روش دیگر اینکه زرده تخم مرغ را کاملا هم بزنید، یک قاشق غذاخوری روغن مو به انتخاب شما و دو قاشق آب اضافه کنید. این مواد را با یکدیگر مخلوط کنید و به طور کامل روی پوست خود ماساژ دهید. این روش خانگی را نیز یک بار در هفته انجام دهید.

روغن زیتون

ابتدا سعی کنید روغن زیتون را به صورت خوراکی مصرف کنید که علاوه بر همه فواید آن به رشد موهای شما کمک می کند.

مو و پوست سر خود را با روغن زیتون گرم شده ماساژ دهید و اجازه دهید حداقل 30 تا 45 دقیقه بر روی سر باقی بماند سپس بشویید و از یک شامپوی ملایم استفاده کنید. حتی می توانید شب روغن زیتون را بر سر خود بمالید و صبح روز بعد آن را بشویید.

روش دیگر اینکه روغن زیتون را با عسل مخلوط کنید و آن را بر روی موهای خود بمالید. حداقل 30 دقیقه بر روی سر باقی بماند سپس بشویید.

روش های بالا را یک یا دو بار در هفته انجام دهید.

اوکادو

خوردن اوکادو نرم شده نیز برای پرپشت شدن مو موثر می باشد. به علاوه ویتامین E موجود در این میوه در سلامت ساقه مو مفید است.

یک اوکادو نرم شده و یک موز له شده همراه یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را با یکدیگر مخلوط کنید. روی پوست سر خود ماساژ دهید و اجازه دهید به مدت 30 دقیقه بر روی سر باقی بماند تا مواد مغذی آن جذب سر شود. سپس آن را بشویید و شامپو بزنید.

روش دیگر اینکه دو قاشق غذاخوری روغن ریشه گندم با نصف یک اوکادو رسیده مخلوط کنید. ماسکی به دست می آید که این ماسک را بر روی موی شامپو زده استفاده کنید و حداقل 20 دقیقه روی سرتان بماند. سپس آن را بشویید و مجددا مو را شامپو بزنید.

ماسک های موی اوکادو را یک بار در هفته استفاده کنید.

دانه شنبلیله

دانه شنبلیله برای پیشگیری از ریزش مو استفاده می شود.

دو یا سه قاشق غذاخوری از دانه شنبلیله را در آب به مدت 8 تا 10 ساعت خیس دهید. دانه ها را آسیاب کنید تا خمیر نرمی بدست آید. دو قاشق شیر نارگیل را نیز می توانید به آن اضافه کنید. این خمیر را بر روی موها و پوست سر به مدت 30 دقیقه قرار دهید و سپس با آب نیم گرم بشویید. اگر به طور منظم هفته ای یک بار انجام دهید از خشکی پوست سر جلوگیری می شود و موهای پر پشتی خواهید داشت.

این خمیر را می توانید در طول شب بر روی موهای خود قرار دهید و صبح آن را بشویید. این روش به رشد موهای شما و رهایی از شوره سر کمک می کند. این روش را یک یا دو بار در هفته تکرار کنید.

انگور هندی

اثر ضد التهابی، آنتی اکسیدانی، ضد باکتریایی و ضد شوره سر با مصرف انگور هندی برای بدن حاصل می شود. سلامت پوست سر و بهتر شدن رشد مو نیز به دست می آید.

یک قاشق غذاخوری از پودر انگور هندی را با دو قاشق روغن نارگیل مخلوط کنید و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد. قبل از رفتن به رختخواب، آن را روی سر ماساژ دهید و صبح روز بعد با شامپو بشویید. این کار را به صورت هفتگی انجام دهید.

روش دیگر اینکه یک چهارم فنجان آب گرم را با نصف فنجان پودر انگور هندی را مخلوط کنید و این خمیر را 10 دقیقه روی سر خود ماساژ دهید سپس به مدت 15 تا 20 دقیقه روی سر بماند. تا چند ساعت مو را با شامپو نشویید. این کار را هر چند هفته یک بار انجام دهید.

همچنین می توانید از میوه انگور هندی نیز استفاده کنید و عصاره آن را به عنوان یک مکمل رژیم غذایی برای سلامت موی خود مصرف کنید.

روغن کرچک

یکی از ساده ترین راهها برای پر پشت شدن مو این است که پوست سر را با روغن کرچک در دفعات منظم ماساژ دهید. به علت خاصیت چسبناکی این روغن، می تواند سراسر مو را بپوشاند و از ریزش مو محافظت کند. به علاوه روغن کرچک دارای ویتامین E و اسیدهای چرب است که به رشد مو کمک می کند.

به مقدار مساوری روغن کرچک و روغن نارگیل را با یکدیگر مخلوط کنید و روی حرارت بگذارید. با مالیدن این روغن ها بر سر و موی خود مطمئن باشید که باعث پر پشت و ضخیم شدن موی خود می شود.

روش دیگر اینکه با روغن کرچک بر مو و پوست سر خود را به صورت دایره ای ماساژ دهید.

موهای خود را به چند قسمت تقسیم کنید و هر قسمت را با روغن کرچک چرب کنید و سپس شانه کنید تا گره و ژولیدگی موی شما از بین رود.

یک حوله را با آب گرم مرطوب کنید و موهای چرب و شانه شده ی خود را درون حوله بپیچید. اجازه دهید حداقل یک ساعت به همین شکل بماند سپس شامپو بزنید.

این کار را هفته ای یک بار انجام دهید تا از نتیجه براق و پرپشت شدن موی سر خود لذت ببرید.

آلوئه ورا

ماده طبیعی دیگری که در بین مردم محبوبیت زیادی دارد آلوئه وراست. همچنین آلوئه ورا PH پوست سر را به حالت طبیعی خود بر می گرداند.

عصاره ژل آلوئه ورا را از یک یا دو برگ آن تهیه کنید و روی پوست سر خود بمالید. 30 دقیقه فرصت دهید تا روی سر باقی بماند و سپس با آب ولرم بشویید. این کار یک یا دو بار در هفته آن هم به طور منظم نتیجه خوبی می دهد.

روش دیگر اینکه دو قاشق غذاخوری شیر نارگیل تازه را با ژل آلوئه ورا مخلوط کنید و روی پوست سر بمالید. نیم ساعت روی سر باقی بماند و سپس شستشو کنید. این کار را یک یا دو بار در هفته انجام دهید.

همین طور می توانید روزانه یک قاشق از آبمیوه آلوئه ورا ناشتا میل کنید که هم برای رشد مو و سلامت عمومی بدن مفید است.

حنا

یک روش ساده دیگر برای پرپشت شدن مو استفاده از حنا است. حنا به موی شما رنگ می دهد و هم باعث ضخیم و لطیف شدن موها و کاهش شکستگی مو می شود.

قبل از استفاده از حنا دستکش بپوشید و برای مالیدن خمیر حنا به موها از شانه استفاده کنید تا دستانتان رنگی نشود.

یک مشت برگ حنای تازه را آسیاب کنید سپس با کمی آب مخلوط کنید تا خمیر ملایمی بدست آید، دو ساعت بماند و سپس بر روی موی خود بمالید و با یک کلاه موی خود را بپوشانید. بعد از چند ساعت، مو را بشویید و شامپو بزنید.

روش دیگر اینکه پودر حنا را با آب مخلوط کنید تا خمیری به غلظت ماست به دست آید. به جای آب می توانید از چای سبز استفاده کنید تا نتیجه بهتری بگیرید. اجازه دهید این خمیر در طول شب بر روی مو و سر شما باقی بماند. روز بعد یک تخم مرغ خام و دو قاشق غذاخوری آبلیمو را با یکدیگر مخلوط کنید و روی حنایی که از شب قبل مانده بزنید. بعد از اینکه این مخلوط روی سر شما کاملا خشک شد می توانید آن را بشویید و شامپو بزنید.

بذر کتان

بذر کتان غنی از اسیدهای چرب امگا3 و پروتئین است که به پرپشت شدن مو به طور طبیعی کمک می کند.

یک چهارم فنجان بذر کتان را در طول شب خیس کنید. صبح روز بعد، در دو فنجان آب جوش در حالی که حرارت بالاست، بجوشانید. زمانی که غلیظ شد، ژل کف آلودی بدست می آید. در این مرحله حرارت را خاموش کنید و ژل را صاف کنید. می توانید چندقطره روغن نیز به آن اضافه کنید. صبر کنید تا سرد شود سپس آن را به صورت ژل مو استفاده کنید.

ژل بذر کتان بخصوص برای موهای مجعد و فردار مناسب است.

خوردن بذر کتان تازه باعث درخشندگی و پرپشت شدن بیشتر مو می شود. همین طور می توانید روغن کتان را نیز میل کنید.

رژیم غذایی سالم

رژیم غذایی سالم غنی از پروتئین و ویتامین های مختلف و مواد معدنی برای سلامت مو و بدن ضروری است. پروتئین و بویژه ویتامین های B در رشد و پر پشت شدن مو ضروری است.

یک رژیم غذایی سالم باید شامل شیر بیشتر، تخم ها، ماست، ماکیان، ماهی چرب، لوبیاها، مغزها، حبوبات، غلات و سبزیجات سبز تازه باشد.

اگر مشکل ریزش موی شما شدید است باید به پزشک متخصص مراجعه کنید تا در کنار رژیم غذایی سالم از دارو درمانی استفاده کنید.

ترجمه: سمیه مظفری

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: -









صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید