• ارسال کننده: علی یزدی مقدم
  • تاریخ انتشار: 2016 / 04 / 27

عكاسي از مراسم عروسی

عكاسي از مراسم عروسي مي تواند كاري بسيار پر استرس باشد، اين بزرگترين روز زندگي اين زوج است و عكس هاي عروسي يكي از مهمترين بخش هاي اين روز هستند. اگر حرفه شما عكاسي از مجالس عروسي است يا اينكه فقط از شما خواسته شده است عكس بگيريد بايد مطمئن شويد كه مي توانيد اين لحظات را به زيبايي ثبت کنید. علاوه بر اينكه بايد توانايي هاي عمومي يك عكاس را داشته باشيد بايد يك سري مهارت هاي خود را تقويت كنيد تا بتوانيد اين مسئوليت سنگين را به خوبي انجام دهيد. يكي از مهمترين اين مهارت ها كنترل جمعيت زياد ميهمانان است بايد هر كسي را در جاي مشخصي قرار دهيد تمام روز را براي صحبت كردن و توضيح دادن فرصت نداريد! و از طرف ديگر بايد صبور باشيد و تمركز خود را از دست ندهيد. اما معمولا بيشتر افراد در چنين شرايطي عصبي مي شوند و تاثير آن در عكس هايشان قابل مشاهده خواهد بود. اگر مي خواهيد به عنوان يك عكاس مراسم عروسي كار كنيد بايد بيشتر روي اين مهارت خود كار كنيد و توصيه مي كنم ادامه مقاله را مطالعه نماييد:

عکاسی از عروس

داستان را روايت كنيد.

بسيار خوب است كه كار اصلي خود را انجام دهيد و فقط عكس هايي را كه مد نظر عروس و داماد است بگيريد همانطور كه بيشتر عكاسان چنين مي كنند، اما مي توانيد كار زيباتري انجام دهيد و كل مراسم را با عكس هاي خود به زيبايي روايت كنيد. فكر مي كنم يك تفاوت بزرگ عكاس حرفه اي و عكاس آماتور در اين است كه عكاس آماتور اگر يك يا دو عكس خوب در روز داشته باشد بسيار خوشحال خواهد شد اما يك عكاس حرفه اي بايد مطمئن شود كه در هر موقعيتي حداقل يك عكس خوب داشته است. و هيچ عكاسي مانند مراسم عروسي گرفتن عكس هاي قابل قبولي كه ديگر تكرار نخواهد شد مهم نيست و به همين دليل است كه به عنوان يك عكاس بايد مطمئن شويد از همه لحظات اين مراسم زيبا عكس هاي خوبي ثبت كرده ايد.

اولين عكس ها

برخي مواقع به خانه عروس دعوت مي شويد تا چند عكس بگيريد، اما اصل داستان در جايي است كه مراسم عقد برگزار مي شود يا مراسم جشن و سرور در جريان است. به عنوان مثال تصور كنيد كه قبل از مراسم عقد عروس در حال ورود است معمولا او با يكي از نزديكان مرد مانند پدر نزديك مي شود و در اين ميان من او را با همراهش در كنار هم قرار مي دهم و اين صحنه را از دست نمي دهم حتي تلاش مي كنم اين صحنه را از زواياي مختلف ثبت كنم. بهترين افراد را براي عكاسي انتخاب كنيد نزديكان عروس و داماد را از قبل بشناسيد چون ديگر فرصتي نداريد و نمي توانيد به عنوان عكاس در روال مراسم اختلال ايجاد كنيد. تا جاييكه مي توانيد در هنگام اجراي مراسم عقد عكس هاي رسمي و جدي بگيريد.

يكي ديگر از قسمت هاي مهم عكاسي ورود عروس است: كسي كه او را راهنمايي مي كند، مسيري كه طي مي كند، واكنش ديگران هر كدام مي توانند لحظاتي ثبت شدني باشند. بايد از پياده شدن عروس، از ماشين عروس 3 تا 4 عكس خوب داشته باشيد. اما وقتي كه عروس كاملاً از خودرو خارج مي شود عكس ها معمولا زمخت مي شوند از عروس در حالي كه در ماشين نشسته و در خودرو باز است، بخواهيد يك پايش را روي زمين قرار دهد و كادر عكس را با عروس و بخشي از خودرو پر كنيد، تا جاييكه ممکن است فضاي اطراف را در عكس به نمايش نگذاريد.

در حين مراسم عقد من آيزو را روي 400 قرار مي دهم و سعي مي كنم بدون فلاش عكس بگيرم تا پشت زمينه مناسبي داشته باشم. در حين مراسم عقد من از همسرم مي خواهم تا در موقعيت ديگري همزمان عكس هاي متفاوتي و با زاويه ديد متفاوت بگيرد به خصوص اگر بلندي يا بالكني در اختيار باشد موقعيت دوم مناسبي براي عكاس دوم در اختيار قرار مي دهد.

مراسم ادامه مي يابد از رد بدل شدن حلقه هاي ازدواج تا ساير بخش هاي مراسم عكس هاي مناسبي داشته باشيد و اگر جاي خود را به عنوان عكاس از قبل مشخص نكرده باشيد، احتمالا صحنه هاي زيادي را از دست خواهيد داد. و بايد هماهنگ كنيد تا كسي به شما كمك كند و فضاي كافي را براي عكاسي فراهم نمايد.

عكس هاي گروهي

و اينجاست كه توانايي هاي كنترل گروهي شما مورد آزمايش قرار مي گيرد. بايد دقت كنيد كه عروس و داماد را در مركز توجه عكس قرار دهيد. در هيچ عكسي نبايد افراد ديگر برجسته بودن آنها را تحت الشعاع قرار دهد. بايد عكس هايي كه با خانواده هاي سمت عروس و داماد ثبت مي كنيد بي عيب نقص ترين عكس هاي شما باشد در عين حال نبايد عروس داماد را خسته كنيد. معمولاً همه عكاسان مجالس از عروس و داماد با خانواده هاي هر طرف به صورت جداگانه عكس مي گيرند اما يك عكس زيبا هم كه مي توانيد به آنها هديه دهيد عكسي است كه نزدكان عروس و داماد به خصوص پدر و مادر و خواهر و برادر هاي دو طرف همگي در يك عكس كنار يكديگر جمع شوند اين عكس اگر بين 8 تا 10 نفره باشد بسيار عالي است!

طرح عكاسي

يك عكاس مراسم عروسي بايد تا آنجا كه ممكن است سريع باشد تا بتواند عكسي را كه مي خواهد ثبت كند. اين كار فقط با سازماندهي امكانپذير است بايد قبل از عكاسي تصميم خود را براي محل عكاسي و سوژه آن مشخص كرده باشيد. بايد مشخص كرده باشيد كه پشت زمينه شما چيست و از چه نوري مي خواهيد استفاده كنيد. من معمولا دو يا سه روز قبل از مراسم از محل اجراي مراسم بازديد مي كنم و اگر فرصت داشته باشم چند ساعتي قبل از مراسم هم در آنجا حضور پيدا مي كنم تا آخرين ارزيابي را انجام دهم. به اين ترتيب اگر لازم باشد منبع نور خود را تعويض مي كنم پشت زمينه و بازتابنده با خود همراه مي برم و از قبل مي دانم كه نور خورشيد از كدام سو مي تابد و زاويه ديد خود را تعيين كرده ام.

عروس و داماد عکاسی

اما در هنگام عكاسي افراد را با صداي بلند و البته با حفظ احترام صدا مي كنم تا هر كسي به سرعت دقيقا در جايي كه بايد قرار گيرد. هيچ كس به خاطر اينكه عكاس خجالتي هستيد به شما جايزه نمي دهد و نبايد اجازه دهيد افراد به گونه اي بايستند كه گمان مي كنند بهترين ژست را گرفته اند يا جايي را اشغال كرده اند كه محل نزديكان عروس و داماد است.

پذيرايي

دو عكس بسيار مهم هست كه نبايد آنها را از دست بدهيد. بريدن كيك و اولين رقض عروس و داماد. بهتر است با برنامه ريزي قبلي از آنها عكس بگيريد در حاليكه به دوربين نگاه مي كنند و در حال بريدن كيك هستند چون وقتي كه مراسم بريدن كيك شروع مي شود ديگر كنترل اوضاع سخت مي شود. اما درباره رقض عروس و داماد كنترل زيادي نداريد و آنچه كه مهم است داشتن نور كافي است چون بايد از آنها در حال حركت عكس بگيريد و شاتر دوربين نبايد زياد باز بماند تا مانع از تار شدن عکس شوید.

عكس هنري

اما از همه اينها كه بگذريم عروس و داماد از شما انتظار دارند كه چند عكس هنري از بزرگترين روز زندگي آنها ثبت كنيد. در اين ميان پشت زمينه چيزي است كه بايد به آن توجه بسيار داشته باشيد بدنبال جايي بگرديد كه پشت زمينه مناسب داشته باشد براي خود نقشه اي بريزيد تا از اين زوج چگونه عكس هايي خاص وزيبا به يادگار بگذاريد. تا كنون از عكس هايي صحبت شد كه به عنوان عكاس وظيفه داريد آنها را ثبت كنيد اما اگر مي خواهيد در اين رشته از عكاسي موفق باشيد بايد چيزي بيش از اين انجام دهيد همچنین نباید هیچ یک از عكس هاي بالا را خراب كنيد.

aroosi3

بهترين باشيد

همانطور كه در حال عكاسي هستيد در ميان جمع ممكن است يكي شما را هل دهد يا كسي از مقابل دوربين رد شود و عكس را خراب كند ولي هر اتفاقي كه بيفتد كسي شما را نخواهد بخشيد اگر عكس خوبي به آنها تحویل ندهيد. شما حتما و بايد به عنوان مثال از برادر عروس كه دستي هم در عكاسي دارد و دوربين خوبي دارد بهتر عكس بگيريد! در غير اين صورت چرا شما را به عنوان عكاس انتخاب كنند؟ و يكي از مهمترين نكات كاربردي كه در پايان توصيه مي كنم اين است كه هنگام عكاسي از افراد و براي كنترل آنها مرتب با جمع صحبت كنيد و توجه همه را به سمت خود جلب كنيد و همانطور كه بار ها گفته ام تا جايي كه مي توانيد سريع باشيد و قبل از اينكه توجه بقيه به جاي ديگري جلب شود عكس بگيريد.

همچنين كادر بندي خوب عكس، پر كردن كادر با سوژه و استفاده از fill in flash ترفند هايي هستند كه مي توانند عكس هاي شما را نسبت به يك فرد عادي متمايز كنند. حتي در عكس هايي كه در فضاي باز از آنها مي گيرم نيز از فلاش دوربين استفاده مي كنم تا سايه ها را كمرنگتر كنم و جلوه اي عروسكي به عكس ببخشم.

نوشته: جف لارنس

ترجمه: علي يزدي مقدم

مطالب مرتبط:

 

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - -



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید