• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2016 / 06 / 21

ده ربات آموزشی برای بچه ها

آیا شما هنوز هم فکر می کنید که امروزه کودکان دوست دارند با عروسک ها و ماشین های اسباب بازی، بازی کنند؛ مانند کاری که شما ۲۰ سال قبل انجام می دادید؟ حال زمان آن فراسیده که آن ها را دور بیندازید. ربات های ساخته شده برای کودکان بخشی از پیشرفته ترین محصولات در دسترس و موجود در بازار هستند. به کمک اپلیکیشن های تطبیق، ایما و اشاره، کنترل صدا و مکاترونیک پیشرفته این کیت ها حیات یافته و بچه ها را سرگرم و آموزش دیده بار می آورد. این مقاله معرفی 10 مورد از محبوب ترین ربات ها را برای کودکان هدف قرار داده است و چگونگی انتخاب یک ربات قابل اجرا و آموزنده را برای کودکانتان آموزش می دهد.

  Sphero 2.0 نسخه دوم ربات

سه سال پس از اینکه Sphero 1.0 آغاز به کار کرد، دومین نسخه از توپ کوچک محبوب در سال ۲۰۱۴ با چراغ های  LEDخنک تر و توابع تعاملی وارد بازار شد.  Sphero 2.0 از طریق بلوتوث با دستگاههای اندروید و IOS ترکیب می شود و به بچه ها اجازه می دهد که ربات کروی خودشان را برای انجام کارهای حقیقتا شگفت انگیز، کنترل و برنامه ریزی کنند. پوسته ساخته شده از ماکرولون مقاومت در برابر ضربه را افزایش می دهد و تضمین می کند که حتی بعد از سقوط از ارتفاع یک متری، سالم مانده و آسیبی نبیند.

ماکرولون نام دیگر پلی کربنات است، پلي کربنات سخت ترين ماده شفافي است که به عنوان گزينه‌اي مناسب بجاي شيشه در بخش‌هاي مختلف ساختماني مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

صرف نظر از اسباب بازی بودن،  Sphero یک ابزار یادگیری نیز هست. می توانید درس های رایگان SPRK  را دانلود کرده و اصول اولیه برنامه نویسی را یاد بگیرید. سپس توابع جالب تر ربات هوشمند را کشف کنید.

سن: 5+

قیمت:   129.99 دلار

ربات آموزشی

  Ollie

این ربات نیز محصول همان شرکت Sphero است، این ربات می تواند سریعتر حرکت کرده و نسبت به Sphero، تطابق بهتری با انواع زمین های مختلف دارد. می توانید با استفاده از یک تلفن هوشمند از طریق بلوتوث دستور دهید که ربات بدود، بپرد، بچرخد، انحراف یابد و جا به جا شود.

تقریبا مدت زمان زیادی طول می کشد تا بتوانید کاملا آن را کنترل کنید. چراغ های LED  در طی دویدن برای برقراری ارتباط  با کنترلر تغییر رنگ می یابند. برای مثال، وقتی ربات به طور ناگهانی متوقف می شود نور لامپ به رنگ قرمز در می آید. همچنین این ربات می تواند برای به تسخیر درآوردن هر زمین درونی مانند داخل سالن و بیرونی یا فضای باز، با انواع مختلفی از لاستیک ها و درپوش های توپ یا همان قالپاق ها سفارشی سازی شود.

سن: 5+

قیمت:   99.99 دلار

ربات آموزشی

 کیت ربات mBot

mBot به جای اینکه یک اسباب بازی برای بازی کودکان باشد؛ شاهکار ایجاد شده توسط بچه هاست.  mBot یک ربات آموزشی است که کنترل آن آسان است. هدف اولیه و اصلی طراحی آن، راحت و آسان کردن یادگیری برنامه نویسی، آردوینو و رباتیک برای کودکان است.

آردوینو: یک میکروکنترلر تک ‌بردی است که به منظور تولید راحت‌تر برنامه‌هایی که با اشیاء یا محیط تعامل داشته باشند طراحی شده‌ است.

برای شروع کار، بچه ها مجبورند که خودشان قطعات ربات را روی هم و کنار هم قرار دهند. برای انجام این امر، طراحی ماژولی، کار اسمبل کردن و مونتاژ را تسهیل می بخشد به طوری که این کار تنها در عرض 10 دقیقه به پایان می رسد.

با توجه به نرم افزار  mBlock کاربران نیازی به برنامه نویسی ندارند، درعوض آن ها مجبورند برای طراحی یک برنامه، الگوها را به محیط برنامه بکشند یا درگ کنند. همه این موارد، استفاده و یادگیری درباره ربات ها را برای کودکان آسان تر می کند. به خصوص، قیمت مقرون به صرفه، به تحقق هدف “یک ربات در کودکان” کمک می کند.

سن: 8+

قیمت:   74.99 دلار

ربات آموزشی

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: -

صفحه بعد >>



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید