• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2016 / 08 / 13

دیدنی های مسکو

مسکو پایتخت کشور روسیه است و پرجمعیت ترین شهر این کشور محسوب می شود. این شهر یکی از مراکز تاریخی، اقتصادی، سیاسی و … دولت فدرالی روسیه محسوب می شود و در کنار رودخانه مسکو قرار گرفته است.

دیدار از مسکو یک تجربه لذت بخش و خاطره انگیز در طول زندگی هر کسی می تواند باشد. توریست های خارجی اولین سفرشان به مسکو را هرگز فراموش نخواهند کرد. مسکو  شهری تاریخی، با فرهنگ های مختلف و مملو از دیدنی هایی است که فقط باید با چشم خود نظاره گر این زیبایی ها باشید.

مسکو

از کجا می خواهید شروع کنید؟ اگرچه لیست مکان هایی که باید دید و بازدید کنید خیلی زیاد است، اما در این مقاله چند مورد از بهترین مکان های دیدنی مسکو که به سادگی نمی توانید از آن ها بگذرید آورده شده است.

میدان سرخ

میدان سرخ میدانی در مرکز مسکو، روسیه است و قرن هاست میدان سرخ قلب روسیه شده است. میدان سرخ یک مکان تاریخی بزرگ و مهم برای مردم روسیه است این میدان محل اجرای کنسرت های بزرگ نیز است به همین سبب علاوه بر جاذبه گردشگری، بسیار معروف است. از قرن 16 کلیسای جامع سنت باسیل یکی از معروف ترین قطعه های معماری در جهان و آرامگاه لنین در این مکان قرار دارد. میدان سرخ نشان باشکوه انقلاب روسیه است.

میدان سرخ

باید در تلویزیون تصویر سنگی لئونید ایلیچ برژنف، رژه نظامی روسیه و لنین که نمایی از جنگ سرد است را دیده باشید. میدان سرخ را حتما در لیست دیدنی های مسکو قرار دهید.

کلیسای جامع سنت باسیل

کلیسای جامع سنت باسیل بسیار جذاب و دوست داشتنی است. آن بنایی بسیار بزرگ و مهم است زیرا طبق افسانه ها، طراح آن با دستور ایوان چهارم واسیلیویچ چشم هایش را از دست داد تا دیگر نتواند بنایی مانند آن بسازد.

این بنا در حقیقت شامل نه کلیسا در یک کلیسا است. کلیسای جامع سنت باسیل در سال 1950 کامل شد و بلندترین بنا تا سال 1600 به شمار می رفت. اصل این بنا تماما سفید بوده همانند کاخ سنگی کرملین و گنبد پیازی شکل آن طلایی بوده ولی امروزه چند رنگ در آن به کار برده شده است.

 

کلیسا

گفته شده در زمان اتحاد جماهیر سوسیالیستی شوروی دستور داده شد تا برای ژوزف استالین در این کلیسا اتاقی بسازند، اما قسمت عمده ای از مردم آن را نپذیرفتند و به نشان اعتراض در میدان سرخ رژه رفتند به معمار روسی بارناوسکی سفارش شد تا عمارت را برای ویرانی آماده کند. خوشبختانه او نپذیرفت و متاسفانه بعد از سرپیچی از دستور او را 5 سال در زندان حبس کردند.

نگارخانه دولتی ترتیاکوف

گفته شده است نگارخانه ترتیاکوف مکانی برای کلکسیون های بی همتا از هنرمندان روسیه است که شامل شاهکارهای بزرگی است که یک دوره هزار ساله را پیموده اند. یک بازرگان روسی به نام پاول ترتیاکوف در سال 1856 گردآوری تابلوهای نگارگران روس را آغاز کرد. او مجموعه اش را به شهر مسکو در سال 1982  هدیه کرد و بعد از آن نگارخانه ترتیاکف یکی از معروفترین موزه های جهان شد. آن شامل بیش از 170000 کار از هنرمندان روسی از نقاشی راهبه های اولیه تا هنر مدرن است.

نگارخانه

مترو مسکو

در بیشتر شهر ها داشتن مترو راهی آسان برای توریست ها است تا از یک مقصد به مقصد بعدی بروند. اما در مسکو مترو یک جذابیت توریستی است زیرا فراوانی تزیینات و آرایش های زیبای ایستگاه مترو مسکو آنرا منحصربفرد نموده طوری که یکی از جاذبه های گردشگری تبدیل شده است و این امر آنرا از سایر مترو ها متمایز ساخته است.

مترو

کاخ کرملین مسکو

کاخ کرملین مسکو یکی از مکان هایی است که پیشنهاد می شود حتما از آن دیدن کنید. معنی لغوی آن سنگری درون یک شهر یا قلعه نظامی است. در واقع کرملین های بیشماری در سراسر روسیه وجود دارد اما کرملین مسکو به مراتب مشهورتر است زیرا از یک طرف به میدان سرخ و از طرف دیگر به رودخانه مسکو و باغ الکساندر مشرف است. دیوارهای آجری قرمز رنگش با اوج گرفتن برج های منظمش منظره ای دیدنی خلق می کند این دیوارها در قرن 15 میلادی ساخته شده اند.

کارخ کرملین

دایمند فند

دایمند فند یک کلکسیون بی همتا از جواهرات، سنگ های قیمتی است که در آن ذخیره شده اند و در کاخ کرملین مسکو به معرض نمایش گذاشته شده اند. این سرمایه به دوران جواهرات ملی برمی گردد یعنی جواهراتی که توسط امپراتور پیتر کبیر در سال 1917 خلق شده اند. امپراتور موفق شد سهم خود را به این مجموعه اضافه کند.

دایموند

تالار نمایش بالشوی

آیا تاکنون نام بالشوی را شنیده اید؟ آیا تا به حال به رقص باله روسیه اندیشیده اید یا به اپرا و بهار بالشوی که در خاطره ها می ماند. اخیرا سبک بالشوی را بازسازی کرده اند و دارای یک مشخصه فرهنگی شده است شما با دیدن آن تحت تاثیر ورزیدگی، حرفه ای بودن هنرمندان و عظمت بنای این تالار قرار خواهید گرفت.

تالار نمایش

پارک مرکزی فرهنگ و اوقات فراغت گورکی

این پارک یکی از بزرگترین مکان هایی است که باعث می شود تا از شلوغی زندگی شهری رها شوید مخصوصا در پارک جدیدالتاسیس آن. این پارک دارای دریاچه ها و چشمه ها و فواره های فراوان است. سواری و فضای سبز آزاد آن باعث شده توریست ها برای استراحت و استفاده از هوای آزاد به آن جا بروند. این پارک دارای دریاچه ای برای حرکت آزاد قایق ها است، همچنین دارای پوشش خوب وای فای و برنامه های گوناگون از وقایع اتفاق افتاده در طول سال است.

پارک

اسپرو هیلز

یکی از مرتفع ترین نقاط در مسکو اسپرو هیلز است. آن به بزرگترین مناظر مهم و فراوانی فضا برای دور زدن و دیدن مناظر اشاره دارد. بعدها جاذبه آن شامل ورزشگاه لوژنیکی است جایی که میزبان رویداد مهمی مانند المپیک تابستانی سال 1980 است و صومعه نووودویچی مشهورترین صومعه مسکو در این مکان است.

اسپروهیلز

مسکو دارای دیدنی های بیشماری است که در این مقاله تنها به بخشی از آن اشاره شده است.

ترجمه: زهرا صانعی

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید