• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2017 / 02 / 28

طرز تهیه پنکیک

پنکیک یکی از محبوبترین صبحانه ها است و به خاطر طعم دلپذیر آن در بسیاری از رستوران ها به عنوان صبحانه یا میان وعده سرو می شود. پنکیک را می توان با موادی که در همه خانه ها وجود دارد در مدت زمان کمی درست کرد و با عسل، انواع مرباها، شیره انگور یا توت میل کرد. پنکیک با ظاهر زیبایی که دارد کودکان را به وسوسه می اندازد، و این برای کودکانی که از خوردن تخم مرغ امتناع می کنند بسیار خوب است.

مواد لازم:
  • آرد یک فنجان
  • شکر دو قاشق غذا خوری
  • بکینگ پودر یک و نیم قاشق چایخوری
  • نمک کمی
  • کره آب شده سه قاشق غذا خوری
  • تخم مرغ یک عدد بزرگ
  • شیر یک و یک چهارم فنجان
  • روغن گیاهی برای چرب کردن تابه
طرز تهیه پنکک
طرز تهیه پنکیک:

یک کاسه بزرگ انتخاب کنید. آرد را داخل آن بریزید و شکر، بکینگ پودر و مقداری نمک را به آرد اضافه کنید و با یک چنگال مواد را با یکدیگر مخلوط کنید.

شیر، کره، تخم مرغ را به مواد اضافه کنید و با یکدیگر مخلوط کنید تا یک ترکیب نرم و یکدست به وجود آید.

تابه را روی حرارت 30 سانتی متری یا روی حرارت متوسط قرار دهید. چند لحظه بعد، یک قطره آب داخل تابه بریزید تا صدای جیز بدهد، با قلم مو مقداری روغن کف تابه بمالید.

با یک ملاقه یا قاشق بزرگ خمیر را وسط تابه بریزید طوری که خیلی پخش نشود. حدود 2 تا 3 دقیقه زمان دهید تا پنکیک پخته شود طوری که حباب هایی روی آن به وجود آید سپس آن را برگردانید تا طرف دیگر نیز بپزد. وقتی که کمی پُف کرد، طلایی شد و لبه های آن خودش را گرفت و سفت شد آن را از روی حرارت بردارید تا نسوزد. بقیه خمیر باقیمانده را به همین ترتیب بپزید.

توجه داشته باشید برای هر باری که مواد را داخل تابه می ریزید باید کف آن را چرب کنید.

وقتی که پنکیک ها پخته شدند داخل یک بشقاب روی یکدیگر بچینید و برای طعم بهتر آن می توانید روی هر لایه مقدار کمی شکر بپاشید یا از عسل و انواع مربا یا مارمالاد استفاده کنید این به ذائقه شما بستگی دارد.

سعی کنید پنکیک را گرم سرو کنید.

برای تزیین پنکیک می توانید برشهایی انواع میوه یا از خیار، گوجه فرنگی، کاهو، تربچه و یا کمی سبزی استفاده کنید. همین طور با خامه های رنگی یا سفید روی پنکک طرح بزنید و از تضاد رنگی آن لذت ببرید. سعی کنید نانی که با پنکیک مصرف می کنید تازه و برشته باشد.

پنکیک برای صبحانه غذایی کامل می باشد و با پخت سریع، جزء پر طرفدارترین صبحانه ها در دنیا محسوب می شود. از طرفی کودکانی که از خوردن تخم مرغ امتناع می کنند با این روش می توانید توجه آنها را به این ماده غذایی دلپذیر جلب کنید. حتی در میان نان باگت یا نان گرد نیز به عنوان چاشت مدرسه گزینه مناسبی است.

پنکیک بیشتر در وعده صبحانه خورده می شود ولی می توانید آن را به عنوان شام نیز میل کنید.

میترا نامجو

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:









صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید