• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2018 / 06 / 12

طرز تهیه دسر اسموتی توت فرنگی

در بهار و اوایل تابستان که توت فرنگی در بازار فراوان می باشد، پیشنهاد می کنیم از توت فرنگی بیشتر استفاده کنید چرا که خواصی همچون مقابله با بیماری های قلبی، فشار خون،سکته، سرطان و یبوست را دارد که برای آشنایی بیشتر با خواص توت فرنگی پیشنهاد می کنیم مقاله زیر را مطالعه نمایید:

از خواص توت فرنگی بیشتر بدانید

دسر اسموتی توت فرنگی بسیار خوشمزه، خوشرنگ و مقوی می باشد و مناسب دورهمی های عصرانه، جشن های تولد و میهمانی هاست تا لحظات سرد و خوشمزه ای را برایتان به ارمغان آورد.

طرز تهیه دسر اسموتی توت فرنگی

این دسر سالم خانگی برای کودکان نیز مغذی و مناسب است و می توانید آن را جایگزین دسرهای بازاری کنید که نمی دانید چگونه و با چه موادی تهیه شده اند، همین طور اگر نوشیدنی هایی مثل شیر موز برایتان تکراری شده است می توانید این دسر را تهیه کنید.

دسر اسموتی توت فرنگی بسیار سریع آماده می شود.

مواد لازم:
  • شیر 2 لیوان
  • توت فرنگی 1 لیوان
  • بستنی وانیلی 1 لیوان
  • خامه 1 قاشق غذاخوری
  • یخ چند تکه
  • در صورت تمایل شکلات تخته ای مقداری
طرز تهیه:

رنگ این دسر صورتی خوشرنگ است و در صورتی که تمایل داشته باشید می توانید شکلات تخته ای را به روش غیر مستقیم یا بن ماری ذوب کنید و به دسر اضافه نمایید در این صورت دیگر رنگ دسر صورتی نخواهد بود.

توت فرنگی را بشویید و دم آنها را بگیرید سپس پیمانه کنید که اندازه یک لیوان باشد.

اگر خامه در دسترس ندارید می توانید از شکر استفاده کنید.

ابتدا شیر و توت فرنگی را به مخلوط کن بزنید پس از چند لحظه، بستنی، خامه یا شکر و شکلات تخته ای در صورت تمایل به دسر اضافه کنید. آنقدر در مخلوط کن بزنید تا یک مایع یکدست و کفدار به دست آید.

برای خنک شدن این مخلوط چند تکه یخ داخل لیوان بیندازید و همچنین می توانید درون مخلوط کن یخ را همراه دیگر مواد دسر بزنید.

اگر کودک شما رغبتی به خوردن شیر یا توت فرنگی ندارد با تهیه دسر اسموتی توت فرنگی در فصلی که توت فرنگی در بازار فراوان است، مطمئنا باعث می شوید کودک شما علاقمند به خوردن این دسر پرخاصیت، مغذی و خوشمزه شود چرا که بسیار زیبا و چشم نواز است.

در صورتی که بتوانید توت فرنگی را در فریزر نگهداری کنید پس در ماههای دیگر سال نیز می توانید از این دسر مغذی بهره مند شوید.

ندا مظفری

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید