• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2017 / 11 / 05

قدرتمندترین زنان دنیا در سال ۲۰۱۷

تناسب جنسیتی عرصه‌های سیاست، اقتصاد و فعالیت‌های اجتماعی در سراسر جهان در حال تغییر است. فهرست زنان قدرتمند سال ۲۰۱۷ که توسط مجله فوربس تهیه شده نشان می دهد که با آنکه هنوز راه زیادی تا رسیدن به برابری کامل جنسیتی باقی مانده، اما حضور زنان قدرتمند در بسیاری از مناسب حاکی از عوض شدن نقش‌های سنتی جنسیتی است که در آینده نزدیک اثرات خود را در تمام عرصه‌های اجتماعی نشان خواهد داد.
در فهرست امسال که بر مبنای ویژگی‌هایی مانند میزان دارایی تحت کنترل، تاثیرات مستقیم بر سیاست و اقتصاد، میزان تاثیر و حضور در رسانه‌ها تدوین شده است، حضور ۲۳ زن تازه خودنمایی می‌کند. این میزان نام تازه که رکوردی برای فهرست صدتایی فوربس به شمار می‌رود نشان می‌دهد که زنان تازه نفس قدرتمندی به عرصه‌های قدرت سیاسی، تجاری، فن آوری و رسانه وارد شده‌اند.

اما فهرست زنان قدرتمند سال ۲۰۱۷ شامل چه کسانی است؟

آنکلا مرکل، صدراعظم آلمان، برای هفتمین بار پیاپی در صدر این فهرست قرار دارد. آنکلا مرکل در کل ۱۲ بار در این فهرست قرار گرفته است.

آنکلا مرکل قدرتمند ترین زن سال 2017

نفر دوم ترزا می، نخست وزیر بریتانیا است که در یک برهه تاریخی از تاریخ بریتانیا، یعنی جدایی این کشور از اتحادیه اروپا، رهبری این کشور را به عهده دارد.

نفر دوم در فهرست قدرتمند ترین زن دنیا

ملیندا گیتس، که به همراه همسرش بیل گیتس، تاکنون بیش از ۴۰ میلیارد دلار از ثروت شخصی‌شان را صرف امور خیریه در بیش از صد کشور جهان کرده است، رتبه سوم را به عهده دارد.

همسر بیل گیتس

پس از او، شرلی سندبرگ، یکی از مدیران ارشد عملیاتی فیس بوک رتبه چهارم را از آن خود کرده است.

شرلی سندبرگ

و ماری بارا، مدیر عامل شرکت جی. ام رتبه‌‌ پنجم را در این فهرست دارد.

فهرست قدرتمندترین زنان

رتبه‌های ششم تا دهم هم از آن این زنان شده‌است:

سوزان وجیسکی، مدیر عامل یوتیوب

سوزان وجیسکی، مدیر عامل یوتیوب

ابیگل جانسن، مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری فدلیتی

زنان قدرتمند و موفق

کریستین لاگارد، رئیس صندوق بین‌المللی پول

فهرست رنان قدرتمند

آنا پاترشیا بوتین، مدیر عامل شرکت تجاری سنتاندر

مجله فوربس

جینی رومیتی، مدیر عامل شرکت ای. بی. ام

مدیر عامل شرکت ای. بی. ام

خانم فدریکا موگرینی، سیاستمدار ایتالیایی و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که برای ایرانیان نامی شناخته شده است، در رتبه هفدهم این فهرست قرار گرفته است.
ایوانکا ترامپ، دختر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، که برای اولین بار وارد این فهرست صدتایی شده است، رده نوزدهم را از آن خود کرده. این در حالی‌ است که ملانیا ترامپ همسر آقای ترامپ در این فهرست جایی ندارد.

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید