• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2018 / 02 / 17

دسر کاچی با پودر گردو، بادام و پسته

دسر کاچی بسیار خوشمزه و مقوی است که به راحتی می توانید در منزل تهیه کنید و به عنوان عصرانه این دسر مقوی را در کنار خانواده میل کنید. همچنین برای میهمانی های خودمانی و دورهمی ها دسر مناسبی است که خیلی وقت شما را نمی گیرد و می توانید سریع آن را بپزید.

دسر کاچی را برای صبحانه کودکان و میان وعده بیماران و زنان زائو نیز به کار می برند.

دسر کاچی

مطمئنا با یک بار پختن دسر کاچی آن را در برنامه آشپزی خود جای می دهید. از آنجایی که میزان شکر آن بستگی به ذائقه شما دارد این دسر برای افرادی که رژیم لاغری دارند نیز مشکلی ایجاد نمی کند.

دسر کاچی به صورت گرم سرو می شود و اگر برای دورهمی های تهیه می کنید در همان حینی که میهمانان نشسته اند، باید این کار را انجام دهید و نمی شود از قبل تهیه و نگهداری کنید چون سفت می شود.

 مواد لازم
  • آرد سفید نصف لیوان معادل 70 گرم
  • آرد برنج یک قاشق غذاخوری
  • کره 100 گرم یا روغن حیوانی
  • هل ساییده یک قاشق چایخوری
  • پودر دارچین نصف قاشق چایخوری
  • پودر مغز پسته یک قاشق چایخوری
  • پودر گردو یک قاشق چایخوری
  • پودر بادام یک قاشق چایخوری
  • زعفران ساییده یک چهارم قاشق چایخوری
  • شکر یک لیوان سر خالی معادل 180گرم (با توجه به ذائقه)
  • شیر دو لیوان
طرز تهیه کاچی

تابه مناسبی را انتخاب کنید و روی شعله گاز قرار دهید نصف لیوان آرد سفید را درون تابه بریزید و آرد برنج را نیز به آن اضافه کنید. حدود 10 تا 15 دقیقه آرد را با شعله ملایم تفت دهید تا خامی آرد گرفته شود و بوی خوب آرد درآید.

توجه کنید آرد را مدام باید هم بزنید تا رنگ آن تیره نشود چون اگر تیره شود باعث می شود رنگ کاچی هم تیره شود. بعد از این که آرد کاملا تفت خورد آن را داخل یک لیوان بریزید و کنار بگذارید.

سپس قابلمه یا ظرف مناسبی انتخاب کنید و روی حرارت قرار دهید. کره را داخل ظرف بریزید تا ذوب شود. هنگامی که کره ذوب شد هل ساییده و پودر دارچین را به آن اضافه کنید و هم بزنید سپس پودر پسته، گردو و بادام را نیز به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا مواد کاملا مخلوط شوند. توجه کنید در طی کار باید شعله گاز ملایم باشد. آردی که تفت داده بودید را کم کم الک کرده و به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید.

زعفران ساییده و شکر را در این مرحله به مواد اضافه کنید و کاملا با یکدیگر مخلوط کنید. میزان شکر بستگی به ذائقه شما دارد اگر خیلی شیرین است میتوانید تا نصف لیوان هم به مواد اضافه کنید.

دو لیوان شیر را به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا مواد مخلوط و یکدست شود. در حین کار یک لیوان آب که می توانید مقداری از آن را با گلاب مخلوط کنید نیز به مواد اضافه کنید.

به دلخواه می توانید دو تا سه تکه نبات به آن اضافه کنید و بگذارید تا کم کم ذوب شود (برای طبع گرم کاچی). با حرارت ملایم اجازه دهید کناره های ظرف شروع به جوشیدن کند بعد از آن باید مدام کاچی را هم بزنید تا ته نگیرد و کم کم غلیظ شود.

حدود 5 تا 10 دقیقه هم بزنید. غلظت کاچی که همانند غلظت فرنی شد، آماده است. شعله را خاموش کنید و در ظرف هایی که قبلا آماده کرده اید تا داغ است سرو کنید. همان طور که در ابتدای مقاله ذکر شد دسر کاچی به صورت داغ و گرم سرو می شود.

طرز تهیه کاچی

این دسر خوشمزه را برای سرو راحت آن در ظرف های تک نفره بریزید و با برگه های بادام درختی و یا پودر پسته، گردو، دارچین … تزئین کنید.

برای صبحانه کودکان نیز این دسر بسیار مقوی و مورد پسند آنهاست. برای تقویت بیماران و زنان زائو نیز خوردن میان وعده دسر کاچی توصیه می شود.

ندا مظفری

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید