• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2018 / 05 / 23

10 فایده هندوانه، درمانی طبیعی برای بیماریها

بعضی چیزها همین که به ذهن خطور می کند لبخند را بر لبان نقش می بندد، یکی از این موارد خوردن هندوانه در فصل تابستان است. تصور کنید که در روز گرم تابستان یک قاچ هندوانه خنک، آبدار و قرمز، یا یک لیوان آب هندوانه به شما تقدیم شود. بیشتر مردم عاشق هندوانه، این میوه خوشمزه و خوش عطر هستند. اما شاید نمی دانند که هندوانه با خواص و فواید زیادی هم همراه است.

10 فایده هندوانه در درمان طبیعی بیماریها

درباره هندوانه عناوین زیر را در مقاله های قبلی یاد بگیر دات کام مشاهده می کنید:

ماسک انار و هندوانه برای روشن کردن و ترمیم پوست

طرز تهیه ژله هندوانه ای برای شب یلدا

مربای پوست هندوانه

در این مقاله 10 فایده و خاصیت هندوانه ذکر می شود که آن را میوه ای عالی و مفید در فصل تابستان می سازد.

هندوانه مفید برای قلب است

هندوانه رنگ قرمز و شاداب خود را درست مانند گوجه فرنگی، مدیون آنتی اکسیدان قدرتمند لیکوپن است. در سالهای اخیر، جامعه علمی، لیکوپن را به عنوان یک ماده مغذی برای سلامت قلب و عروق می داند.

مصرف خوراکی های غنی از لیکوپن، مثل هندوانه، در جریان خون به عنوان گشاد کننده و باز کننده رگها عمل می کند و به طور بالقوه، LDL، کلسترول بد خون را پایین نگه می دارد و همین عامل، لیکوپن را برای سلامت قلب مفیدتر می سازد.

هندوانه برای استخوانها مفید است

فایده دیگر خوراکی های غنی از لیکوپن این است که برای سلامت استخوان مفید هستند. یکی از مضرات کاهش فشار اکسیداتیو، ایجاد مشکلات استخوانی است که لیکوپن با این مورد مقابله می کند.

مطالعات اخیر نشان داده است که شاید لیکوپن بتواند به عنوان یک جایگزین درمان طبیعی برای جلوگیری و مدیریت پوکی استخوان به ویژه برای زنان بعد از یائسگی تلقی شود.

عملکرد ورزشکاران را بهبود می بخشد

هندوانه همچنین منبع خوب سیترولین، اسید آمینه غیر ضروری است، نشان داده شده که سیترولین بهره برداری از اسید آمینه های ضروری را در حین ورزش بالا می برد و جریان خون را افزایش می دهد.

خوردن خوراکی هایی همچون هندوانه قبل و بعد از فعالیت های ورزشی، زمان ریکاوری یا بازگشت به حالت طبیعی را بعد از ورزش کاهش می دهد و به افزایش بیشتر سطح هورون بعد از تمرینات ورزشی کمک می کند.

با مصرف هندوانه، چاقی بدن کاهش می یابد

بدن به طور طبیعی، سیترولینی که در هندوانه یافت می شود را تبدیل به آرژنین در کلیه می کند. شواهد اولیه از مطالعات حیوانی نشان می دهد که تبدیل سیترولین به آرژنین ممکن است از افزایش تجمع چربی در سلول ها جلوگیری کند که مورد خوب و مفیدی است.

بدن را هیدراته و آبدار نگه می دارد

چنانچه از نام هندوانه بر می آید میوه ای پر از آب است. آب این میوه همچنین منبع خوب الکترولیت هایی است که به آبدار ماندن بدن شما کمک می کند و مواد معدنی که در هنگام عرق کردن از دست داده اید را جایگزین می کند.

هندوانه یک ماده ادرار آور طبیعی است

هندوانه یک ماده ادرار آور طبیعی است که به افزایش جریان ادرار کمک می کند، اما برخلاف چای و قهوه، بدن را تحت فشار اضافی نمی گذارد. مصرف منظم هندوانه به سبک کردن فشار کلیه ها کمک می کند و این در حالی است که بدن مایعات اضافی را حذف می کند.

سبب کاهش التهاب می شود

هندوانه شامل چندین ترکیب فنولیک است که برای کاهش التهاب بدن مفید است و به عنوان یک ماده طبیعی برای جلوگیری یا درمان بیماری های التهابی مزمن عمل می کند.

کنفوزیون و گیجی را کاهش می دهد

هندوانه منبع خوب پتاسیم است که برای عملکرد مناسب بدن ضروری است. سطوح پایین پتاسیم می تواند منجر به کنفوزیون و کاهش هشیاری بیمار گردد. بدون سطوح کافی از این مواد معدنی مهم، سیگنالهای الکتریکی که پیامهای مغزی را هدایت می کنند، از هم گسیخته می شوند.

ایمنی بدن را بهبود می بخشد

هندوانه راهی لذیذ برای کسب ویتامین C است، با مصرف یک وعده هندوانه حدود 16% از نیازهای روزانه شما تامین می شود. ویتامین C از جمله ایمن ترین و موثرترین مواد مغذی است که برای بهبود ایمنی و سلامت عمومی بدن به کار می آید.

هندوانه با خواص درمانی و لذیذ

بهتر است که هندوانه رسیده باشد

در طی مراحل رسیدن هندوانه، گوشت میوه از سفید به صورتی و سپس قرمز تغییر رنگ می دهد، علاوه بر اینکه رفته رفته در این مسیر، شیرین تر و لذیذتر می شود، مواد مغذی بیشتری از جمله آنتی اکسیدانهای آن نیز به تدریج افزایش می یابد. بنابراین منتظر بمانید تا هندوانه کاملا برسد تا علاوه بر خوشمزگی، اثرات درمانی آن نیز به حداکثر برسد.

ترجمه: سمیه مظفری

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید