• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2015 / 10 / 31

زنان چه کنند تا مردان احساسات خود را به راحتی ابراز کنند – قسمت اول

اگر می خواهید همسرتان با شما راحت باشد، باید احساس امنیت را در او ایجاد کنید

برای اینکه یک مرد بتواند احساسات، ترس ها و نگرانی هایش را بیان کند، باید احساس آرامش و امنیت نماید. این کار آنقدرها هم سخت نیست.

زنان چه کنند تا مردان احساسات خود را به راحتی ابراز کنند

بیشتر مردها، دوست دارند با همسران خود بسیار راحت باشند و بتوانند افکار و احساسات خویش را با آنها در میان بگذارند. چرا؟ به همان دلیلی که شما دوست دارید با همسرتان ارتباط امن و درستی داشته باشید. مشکلی که یک مرد دارد این است که بسیار متفاوت از یک زن بزرگ می شود. همه در خانواده به او گفته اند که یک مرد است و باید احساسات خود را در درون نگه دارد و آنها را به دیگران انتقال ندهد. او همیشه می ترسد که اگر احساسات درونی خود را بیان کند، شما فکر می کنید که یک مرد واقعی نیست و اگر در مورد افکار شما مطمئن شود هرگز این اتفاق رخ نخواهد داد.

بنابراین اگر می خواهید همسرتان با شما راحت باشد و هر احساسی که دارد را با شما بیان کند، او را مطمئن کنید و این حس آرامش را به او نیز انتقال دهید. باید به او نشان دهید که او را همان گونه که هست پذیرفته اید. زمانی که احساسات و افکار خود را برای شما بیان می کند، هرگز در مورد او قضاوت نکنید و سعی هم نکنید رفتار او را اصلاح کنید. تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که خواسته های خود را به او نمایش دهید.

زمانی که همسرتان افکار، احساسات و عقاید خود را بیان می کند، به عکس العمل های خود توجه کنید

بیشتر زنان دوست دارند که مردها نیز مانند آنها احساساتی باشند و تمامی کارهای خود را با احساسات انجام دهند. مثلا زنان زمانی که مرد از یک اتفاق سخن می گوید هیجان زده می شوند و گاهی واکنش های عجیبی نیز به نمایش می گذارند. زمانی که او به بیان احساسات و عقاید خود می پردازد به واکنش های خود توجه کنید. اگر او احساس نا امنی کند پا پس می کشد و دیگر حرفی به میان نمی آورد.

آیا مکان امنی برای او ایجاد کرده اید؟ آیا زمانی که او در مورد چیزهایی که شما دوست ندارید صحبت می کند، عصبانی  و تهاجمی شده و یا شروع به گریه می کنید؟ بیشتر مردها دوست دارند توسط همسرانشان پذیرفته شده و دوست داشته شوند. اگر بیان احساسات او، باعث ایجاد چنین واکنش هایی در شما شود، او فورا احساسات خود را پنهان می کند تا بتواند حس دوست داشتن شما را باز هم داشته باشد. البته این بدان معنی نیست که اصلا واکنشی به حرف های او نداشته باشید، منظور من این است که مراقب واکنش های تند و عجولانه خود باشید.

پایه ی آرامی برای او باشید

معمولا مردان زمانی که باید احساسات خود را در مورد ترس از واکنش شدید بیان کنند، سکوت می کنند. آنها با خود فکر می کنند که اگر احساسات خود را پنهان کنند و یا افکار خود را به اشتراک نگذارند، دعوایی نیز پیش نمی آید و همسرم با من مهربان خواهد بود. این شک و تردید، واقعی و بسیار مهم بوده و می تواند بر روی روابط زناشویی تاثیر زیادی داشته باشد. با اینکه مسئولیت باز کردن روابط و داشتن رابطه ای باز و منطقی به عهده ی دو طرف است، اما می توانید با آرامش خود نقش حمایتی داشته و به او اجازه دهید احساسات خود را به اشتراک بگذارد.

به گونه ای با او رفتار کنید که احساس کند شما او را درک کرده اید

برای اینکه یک مرد بتواند رابطه ی خوبی با همسرش داشته باشد باید در فضایی آرام، قابل اعتماد و با وفادارای کامل قرار گیرد. به محض اینکه مرد احساس کند توسط شریک زندگی اش پذیرفته شده و احساسات او درک می شود، می تواند رابطه ی خوبی برقرار نماید.

مردان بیشتر از زنان دوست دارند احساسات خود را  در یک روش کاربردی و عملی مدیریت و راهبری کنند. آنها به طور ذاتی قادرند مشکلات را حل کنند و از جزییات نیز عبور می کنند.

هنگامی که عزادار هستند و یا مشکلی برایشان پیش آمده است، دوست دارند بگویند که چگونه درد به سرعت عبور کند و بدانند که دیگران نیز حالشان خوب است. زمانی که ترس به سراغشان می آید با شجاعت تمام از آن عبور می کنند و یا سعی می کنند ترس خود را به حداقل برسانند. بیشتر زنان سعی می کنند مردان خود را نیز وارد احساسات عمیق خود کنند اما هرگز به فکر اشتراک این احساسات نمی افتند.

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - -

صفحه بعد >>









صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید