• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2015 / 11 / 24

بهترین دوربین های با لنز قابل تعویض سال 2015

بهترین دوربین های DSLR سال 2015

آیا شما هم می خواهید یک دوربین DSLR بخرید اما اطلاعاتی از آن ندارید؟ در این مقاله سعی می کنیم بهترین نمونه از این دوربین ها را خدمت شما معرفی کنیم.

بهترین دوربین های با لنز قابل تعویض سال 2015

دوربین هایDSLR  (دیجیتال تک لنز انعکاسی) دارای لنزهای قابل تعویض هستند که می توان اپتیک های متفاوتی به آنها متصل کرد. این تنوع به شما اجازه می دهد کار خود را با لنزهای مختلفی انجام دهید. همچنین این گزینه کنترل دستی برای کم و زیاد کردن فاصله عدسی و کانون عدسی را نیز فراهم می کند. این دوربین ها نباید با دوربین های کامپکت اشتباه گرفته شوند. این دوربین ها کمی شبیه دوربین های کامپکت هستند با این تفاوت که لنز در این دوربین ها قابل تعویض است.

آموزش سریع در مورد لنزها:
گیره لنز

خوب اولین چیزی که در مورد لنز دوربین باید بدانید، گیره لنز است. تمامی دوربین ها در یک اندازه ی ثابت نیستند. هر کارخانه سازنده ای دوست دارد محصول منحصر به فرد خود را داشته باشد به همین خاطر نیز هر شرکتی گیره لنز خاص خود را دارد. به عنوان مثال شرکت کانن گیره لنز EF، شرکت نیکون گیره لنز از نوع F و شرکت پنتاکس گیره لیز از نوع K  را دارد. البته در برخی از موارد اضافات و استثناهایی نیز وجود دارد اما این مثال ها جزو موارد کلی هستند.

اندازه ی سنسور

دومین مورد، اندازه ی سنسور است. دوربین های سطح متوسط و ابتدایی معمولا دارای اندازه ی سنسوری به نام APS-C هستند. برخی از دوربین های حرفه ای نیز دارای سنسورهایی با فریم کامل می باشند زیرا این دوربین ها از لحاظ فیزیکی بزرگ بوده و بسیار پیشرفته هستند. در هر مورد اندازه ی گیره یکسان بوده اما اندازه سنسور متفاوت است.

معادل فاصله کانونی

موارد و نکته های مختلفی در مورد لنزها وجود دارد که باید آنها را در نظر بگیرید. تمامی این موارد به نوع عکسی که می خواهید بگیرید مرتبط است. اگر شما چیزی مانند یک پرتره را در ذهن داشته باشید، مقدار بین 50 یا 75 میلی متر بسیار مناسب است. اما اگر می خواهید از یک شیر در جنگل عکس بگیرید و خورده نشوید بهتر است این فاصله 300 میلی متر باشد.

بهترین دوربین های سطح ابتدایی DSLR
نیکون D3300

خوب فرض کنید که شما تصمیم گرفته اید یک دوربین DSLR خریداری کنید اما نمی خواهید هزینه ی زیادی صرف خرید نمایید و دوست ندارید کنترل های پیچیده نیز دست و پای شما را بگیرد. دوربین نیکون D3300 آخرین مدل سطح ابتدایی شرکت نیکون است. این دوربین مقرون به صرفه بوده و انتخاب بسیار متعادلی است. با یک حالت راهنمای کامل در حالت شماره گیری اصلی آن، این دوربین می تواند کمک کند تصاویری را که دوست دارید بگیرید. این نشانه های بصری می تواند درک شما را از نور دهی، مقادیر دیافراگم و عمق میدان گسترش دهد. اما اگر استفاده از این حالت برای شما سخت و خسته کننده بود می توانید به حالت خودکار تغییر دهید و دکمه ی شاتر را بفشارید. کیفیت تصاویر از سنسور 24 مگا پیکسلی این دوربین بسیار بالاست. در مقایسه با دوربین مدل D3200، در این دوربین فیلتر بین لنز  و سنسور برای دستیابی به وضوح مطلوب حذف شده است.

قیمت: حدود 390 یورو

door1

دوربین کانن EOS 1200D

این دوربین می تواند جایگزین امنی برای مدل چهار ساله ی 1100 D باشد. اگر می خواهید از صفحه نمایش ال سی دی موجود در پشت دوربین برای گرفتن تصاویر استفاده کنید، بهتر است آن را فراموش کنید و یک دوربین کامپکت بخرید. اما اگر می خواهید دوربینی با کیفیت تصاویر خوب و قیمتی پایین داشته باشید، این دوربین را انتخاب کنید. همانند نیکون D3300، این دوربین نیز دارای محدودیت 95 درصد در منظره یاب نمایش است. بین این دو دوربین تقریبا تفاوت زیادی وجود ندارد . رزولوشن 18 مگا پیکسلی کانن در مقابل روزلوشون 24 مگا پیکسلی نیکون به نظر کم می رسد اما همین مقدار نیز تقریبا 9 برابر رزولوشون یک تلویزیون فول اچ دی است. کانن دارای یک  برنامه ی راهنمای همراه برای آموزش کاربران است در حالی که نیکون دارای یک حالت راهنما در خود دوربین است.

قیمت : تقریبا 300 یورو

door2

بهترین دوربین های DSLR در مقیاس کوچک
کانن EOS 100D

این دوربین کوچک بوده و همین دلیل بهترین دلیل برای خریدن آن است. این یک فناوری شگفت انگیز با قیمت مقرون به صرفه است. این دوربین همان طور که گفتیم بسیار کوچک است و در کیف به راحتی جای می گیرد. اما از لحاظ کیفیت بسیار شبیه مدل EOS 700D می باشد.

قیمت : تقریبا 449 یورو

door3

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - -

صفحه بعد >>









صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید