• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2019 / 01 / 05

معرفی فیلم braking in تولید سال 2018

کارگردان جیمز مک تیگو
تهیه کنندگان گابریل یونیون

جیمز لوپز

کرگ پری

شیلا هاناهان تیلور

ویل پارکر

 

فیلم نامه نویس رایان انجل
داستانی از جیمی پریمارک سالیوان
ستارگان گابریل یونیون

بیلی بروک

آهنگ ساز جانی کلیمک
فیلمبردار توبی اولیور
ادیتور جوزف جت سالی
کمپانی تولید کننده رسانه ای تولیدات ویل پارکر
پخش از یونیورسال پیکچر
تاریخ انتشار 11 می 2018
مدت 88 دقیقه
کشور ایالات متحده
زبان انگلیسی
بودجه 6 میلیون دلار
باکس افیس (گیشه) 51.1 میلیون دلار

 

معرفی فیلم بریکینگ این

بریکینگ این یک فیلم جنایی، مهیج و اکشن آمریکایی است که در سال 2018 و به کارگردانی جیمز مک تیگو و با بازی ستارگانی همچون گابریل یونیون ساخته شده است.

گابریل یونیون به همراه ویل پارکر، جیمز لوپز، کرگ پری و شیلا تیلور تهیه کنندگان این فیلم هستند.

موضوع این فیلم درمورد مادری است که پس از فوت پدرش راهی عمارت پدر می شود و سپس مورد هجوم سارقان قرار می گیرد. وی در جریان این واقعه در تلاش برای محافظت از کودکانش بر می آید.

عکاسی اصلیِ فیلم از ماه جولای سال 2017 در جنوب کالیفرنیا آغاز شد. و در تاریخ 11 می 2018 اکران شد. عکاسی اصلی: مرحله‎ای از تولید فیلم است که در آن، فیلم، فیلم‎برداری می‎شود و بازیگران سر صحنه هستند و دوربین در حال حرکت، مرحله‎ای که با مراحل پیش از تولید و قبل از تولید فرق دارد.

این فیلم چیزی بالغ بر 51 میلیون دلار فروش داشت و بازخورد های متفاوتی نسبت به آن وجود داشت. در این بین برخی از منتقدین با وجود این که حضور یونیون و بازی او را تحسین کرده اند ولی به طور کل فیلم را دارای شخصیت پردازی های ضعیف با پلات(طرح)هایی عجولانه و نه چندان حرفه ای توصیف کرده اند.

پلات

پلات: طرح، چهارچوب و نظم و ترتیب منطقی حوادث در اثر ادبی یا هنری مانند داستان، نمایشنامه، و شعر است.

پس از قتل پدرش ایزاک، شاون راسل، به همراه دو فرزندش، جاسمین و گلوور به خانه ای نقل مکان می کند که تمامی کودکی خود را در آن گذارنده و در آن بزرگ شده است. شاون تصمیم می گیرد در خانه پدری اقامت کرده تا آن را بفروشد. این خانه مجهز به یک سیستم امنیتی پیچیده بود که شامل یک نمایشگر کنترلی دستی می شد. زمان ورود آنها به این عمارت، این سیستم امنیتی غیر فعال است، اما خیلی زود توسط جاسمین دوباره فعال می شود.

این خانواده نمی داند که 4 مجرم به نام های پیتر، سم، دانکن و رییس آنها ادی نیز در خانه هستند. زمانی که شاون بیرون از خانه است، جاسمین و گلوور گروگان گرفته می شوند. پیتر، شاون را در میان درختان تعقیب می کند، همان جایی که شاون قصد دارد پیتر را بیهوش کند. شاون دست و پا و دهان پیتر را بسته و او را همان جا رها می کند، سپس از اینترکام (پیامگیر و یا دستگاه مخابره داخلی ساختمان) برای برقراری تماس با خانه استفاده می کند. ادی به شاون می گوید که آنها قصد صدمه به کسی را ندارند و تنها برای  4 میلیون دلاری که به عقیده شان در آنجاست، آمده اند، ایزاک تحت تعقیب بوده و سم دریافته که ایزاک دارایی و پول آن ها را آب کرده است.

این افراد پس از قطع کردن تلفن و پیش از آن که شرکت امنیتی پلیس را در جریان بگذارد، تنها 90 دقیقه وقت دارند، پس قصد دارند هر چه زودتر پول خود را پیدا کرده و آنجا را ترک کنند.

شاون که در میان درختان پنهان شده، مگی – دلال معاملات ملکی- را می بیند که همراه با تکه کاغذی در دست برای فروش خانه به آنجا آمده است. ادی در را به روی او باز کرده و به او می گوید که شاون به شهر رفته و زود باز می گردد، و سپس او را به داخل دعوت می کند. مگی در این لحظه متوجه کیف پول شاون روی میزی می شود که درست پشت سر ادی قرار دارد. همین که مگی قصد رفتن می کند، دانکن به او حمله کرده و گلوی او را می برد. این مساله باعث آشفتگی ادی می شود، چرا که این عمل به معنی این است که شاون دیگر تحت کنترل او نخواهد بود.

بالاخره شاون راهی برای ورود به خانه پیدا کرده و به جاسمین توصیه هایی می کند. وقتی ادی و دانکن آمدند، دوباره کودکان را تهدید می کنند، جاسمین آنها را به سمت گاو صندوقی هدایت می کند که به عقیده شاون تنها پیتر می تواند آن را باز کند. در این لحظه شاون در حالی باز می گردد که چاقویی روی گلوی پیتر گذاشته و درخواست آزادی خانواده اش را می کند.

ادی به پیتر تیر اندازی کرده و شاون دوباره به میان درختان می گریزد. پیتر یک فلش محتوی کد های کامپیوتری دارد که داخل گردنبندش آن را نگاه می دارد. و محتویات این فلش همه آن چیزی است که آنها برای باز کردن صندوق به آن احتیاج دارند. آنها پول ها را داخل کیف می گذارند. ادی اکنون می خواهد برای پوشش دادن فرارشان خانه را آتش بزند، در حالی که بچه ها هنوز در خانه هستند. سم با این نقشه مخالف است.

سپس دانکن و سم، شاون را روی پشت بام و در پی یک تلاش برای نجات می بینند. شاون هم چنان که از بالای پشت بام به پایین می پرد، سم را نیز هول داده و با این حرکت سم می میرد. و شاون که از قبل طنابی را بالای پشت بام محکم بسته خود را نجات می دهد. جاسمین موفق می شود با تکه ای شیشه از یک لامپ شکسته طناب های خود و گلوور را بریده و خودشان را از بند طناب ها رها سازند. بچه ها از خانه می گریزند و به مادرشان ملحق می شوند در حالی که ادی به دنبال آنهاست. اما آنها سوویچ کامیون سم را با خود دارند. شاون و بچه ها سوار ماشین شده و با سرعت به سمت دانکن می روند که ناگاه ادی به کامیون تیر اندازی کرده و باعث می شود که کامیون تصادف کند.

سپس شاون و بچه ها به داخل ساختمان رفته و در ها را قفل کرده و فکر می کنند که همه چیز تمام شده تا این که چشمشان به کیف و پول های داخل آن می افتد. ناگهان همسر شاون از راه می رسد، ادی به وی حمله کرده و سپس با این اهرم فشار، شاون را متقاعد می کند که در را باز کند. در این لحظه او شاون را می بیند که در یک دست کیف خیس از گازوییل و در دست دیگر فندک دارد. اگر ادی شاون را بکشد، کیف آتش گرفته و در نهایت این ادی است که بازی را می بازد. ادی تفنگش را خالی کرده و شاون کیف را به او می دهد. در همین لحظه دانکن از راه می رسد و با ضرب چاقو ادی را به قتل می رساند. سپس به سمت خانه برگشته و شاون را تهدید به تجاوز به او و جاسمین می کند. جاسمین به کمک مادرش آمده اما حریف دانکن نمی شود. سپس شاون با چرخاندن چاقوی دانکن به سمت خودش او را به قتل می رساند.

همچنان که صدای آژیر ماشین پلیس نزدیک می شود، شاون بیرون رفته تا نزدیک جاستین و فرزندانش باشد.

بازیگران:

گابریل یونیون در نقش شاون راسل

بیلی بروک در نقش ادی

ریچارد کارال در نقش دانکن

اجیونا الکسوز در نقش جاسمین راسل

لوی میدن در نقش سم

ست کار در نقش گلور راسل

مارک فورز در نقش پیتر

جیسون جورج در نقش جاستین راسل

کریستا میلر در نقش مگی هریس

دمین لیک در نقش ایزاک

معرفی و خلاصه فیلم بریکینگ این

تولید

پروسه عکاسی اصلی فیلم از ماه جولای سال 2017 در شهر های لس آنجلس، مالیبو و کالیفرنیا آغاز شد.

کمپانی یونیورسال پیکچر اولین تریلر فیلم را در تاریخ 11 ژانویه 2018 منتشر کرد.

گیشه

این فیلم در آمریکا و کاناد 46.5 میلیون دلار و در کشور های دیگر 4.54 میلیون دلار فروش داشته است. که در مجموع و در سطح جهانی جمع کل فروش آن 51.1 میلیون دلار می باشد در حالی که بودجه ساخت این فیلم تنها 6 میلیون دلار بود.

این فیلم  در 11 می 2018 همزمان با فیلم سینمایی life of the party در آمریکا و کانادا پخش شد و پیش بینی شده بود در هفته اول اکران با پخش در 2537 سالن، سودی معادل 14 تا 17 میلیون دلار داشته باشد، در حالی که در هفته اول اکران میزان فروش آن تقریبا 20 میلیون دلار بود. در اولین روز اکران 4.6 میلیون دلار فروش داشت که 615000 دلار آن از پخش اولین ساعات آن در 2150 سالن سینما در شب پنجشنبه بود. این فیلم با فروش اولیه 17.6 میلیون دلاری، پس از فیلم های اونجرز: اینفینیتیو وار(62.1میلیون دلار در سومین هفته فروش) و life of party(17.9 میلیون دلار) در رتبه سوم فروش قرار دارد. 68 درصد مخاطبین خانم ها بوده و 73 درصد بیش از 25 سال سن داشتند. میزان مخاطبین آن در هفته دوم 61% با فروش 6.8 میلیون دلار و در هفته پنجم با 41 درصد و فروشی معادل 4.1 میلیون دلار به ترتیب در رتبه 5 و 6 گیشه قرار گرفت.

انتقادها

بر اساس وبسایت روتن توماتوز، از میان 76 انتقاد انجام شده، این فیلم 25 درصد محبوبیت را به خود اختصاص داده، که به طور میانگین به آن می توان از ده نمره 4.2 داد. در میان انتقاد های موافق و مثبت شاهد این جمله هستیم: در این پروژه گابریل یونیون نشان داد که لیاقت نقش هایی برجسته تر دارد، به ویژه در فیلم هایی که از این دست و در ژانر جنایی و هیجانی.

در وبسایت متاکریتیک، و بر اساس نظر 24 منتقد، این فیلم از 100 ، امتیاز 42 را کسب کرد، که این امر انتقاد میانه و یا مختلط را نشان می دهد. و مخاطبین از A+ تا F  به این فیلم امتیاز B دادند.

ترجمه: آتنا هوایی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید