• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2019 / 01 / 13

معرفی 8 گیاه قابل پرورش در منزل در زمستان

آیا می خواهید بدانید که چگونه گیاهان در طول زمستان درون منزل رشد می کنند؟ یا چگونه می توان باغچه ای درون خانه داشت؟

برخی گیاهان در طول زمستان خشک می شوند و تحمل سرما را ندارند. اما بسیاری افراد دوست دارند زمستان ها نیز چشمشان به گیاهان سبز و شاداب و یا گل ها بیفتد تا هم خانه شان زیبا شود و هم از دیدن آن ها لذت ببرند.

در این مقاله، لیستی از چندین گیاهان تهیه شده است که در سرمای زمستان درون منزل می توانند رشد می کنند و یا زنده و سبز بمانند.

بسیاری افراد به حضور گیاهان سبز برای تزیین دکوراسیون داخلی منزل اهمیت می دهند در آشپزخانه، در حمام، در قفسه اتاق نشیمن … این واقعا زیبا است!

آیا می دانید گیاهان قابل پرورش در زمستان، به تصفیه هوا و آرامش و بهره وری بیشتر کمک می کنند! خوردن یک چای یا نوشیدنی گرم در زمستان آن هم کنار باغچه یا سر سبزی درون منزل لذت بخش است.

1 – آلوئه ورا

آلوئه ورا یکی از گیاهانی است که به راحتی می توان در فصل سرد سال نیز نگهداری کرد. این گیاه گرمسیری، به دمای گرم نیاز دارد، اما به نور مستقیم نیاز ندارد. به همین دلیل است که می توانید آن را در داخل خانه خود، در کنار پنجره داشته باشید. به علاوه، آلوئه ورا دوست دارد تا سطح خاک کاملا خشک شود سپس آبیاری شود، پس یک بار آبیاری در هفته کافی است.

همان طور که می دانید، آلوئه ورا دارای بسیاری از خواص دارویی است: آب برگ های آن معمولا برای سوختگی های ملایم و ضعیف درمان کننده و پر از ویتامین ها و مواد معدنی است.

آلوئه ورا

2 – گیاه مار یا زبان مادر شوهر

گیاه مار احتمالا یکی از گیاهان عالی قابل پرورش در زمستان در محیط داخلی خانه است زیرا تقریبا به آب نیاز ندارد و می تواند برای هفته ها بدون آب زنده بماند و هنوز شاداب و سرزنده به نظر برسد. حتی برای زنده ماندن به نور زیادی نیاز ندارد و قادر به پاک سازی هوای داخل خانه و از بین بردن سمومی مانند فرمالدئید و بِنزِن است. این ویژگی ها واقعا عالی است.

گل زبان مادرشوهر یا سنسوریا

3 – سرخس شاخ گوزنی

سرخس شاخ گوزنی به نظر می رسد تحریک کننده باشد، اما رشد و پرورش آن ساده است. در نور کم تا متوسط و رطوبت متوسط ​ رشد خواهد کرد. این معمولا بر روی یک تکه چوب یا در یک سبد قرار می گیرد و به صورت عمودی بر روی دیوار به نمایش گذاشته می شود.

  سرخس شاخ گوزنی گیاه قابل پرورش در زمستان

4 – بروملیاد

اگر می خواهید ترکیب چند رنگ در یک گیاه را داشته باشید، بروملیاد را به منزل خود وارد کنید. این گیاه، رنگارنگ، گل آذین طولانی مدت و شاخ و برگهای درخشان رنگی دارد. بروملیاد به نور مستقیم نیاز ندارد و در حقیقت در سایه بهتر رشد می کند، حمام محل مناسبی برای مستقر شدن بروملیاد است. بروملیاد گیاه آب دوستی نیست فقط زمانی آن را آبیاری کنید که سطح خاک کاملا خشک به نظر برسد.

بروملیاد گیاه قابل پرورش در زمستان

5 – ساکولنت

خاستگاه اصلی ساکولنت، بیابان است بنابراین نیاز به آب زیادی ندارد اما مطمئنا نیاز به روشنایی زیاد و نور غیر مستقیم دارد.

ساکولنت گیاه قابل پرورش در زمستان

6 – گیاه گورخری یا آفلاندرا

از آنجا که آفلاندرا یک گیاه گرمسیری است و در اصل در زیستگاه های جنگل های بارانی رشد می کند، گیاه گورخر در داخل خانه و مخصوصا در حمام خوب رشد می کند، زیرا به رطوبت بالا نیاز دارد. این گیاه با شاخ و برگ های درخشان، طیف رنگی زیبایی را به منزلتان هدیه می کند.

گیاه گورخری گیاه قابل پرورش در زمستان

7 – گیاه عنکبوتی

گیاه عنکبوتی یک گیاه گرمسیری با پرورش ساده در منزل است. گیاه عنکبوتی همانند گیاه مار، کیفیت هوا را بهبود می بخشد. این گیاه سرما را دوست ندارد، به طوری که درجه حرارت متوسط 18-24 درجه سانتی گراد، مناسب این گیاه است. بنابراین آن را در محیطی با دمای کمتر از 10 درجه سانتی گراد قرار ندهید. نیاز به نور و روشنایی دارد؛ اما آن را از نور مستقیم خورشید دور نگه دارید تا از سوختگی برگ ها جلوگیری شود. همچنین رطوبت را دوست دارد، بنابراین گهگاه آن را آبیاری کنید. اگر برگ های آن قهوه ای و قرمز شد، رطوبت را در اطراف آن افزایش دهید. اگر می خواهید از رشد گیاه عنکبوتی خود مطمئن شوید، آن را در حمام قرار دهید.

گیاه عنکبوتی

8 – اسپاتی فیلوم

اسپاتی فیلوم یا چمچمه ای یا زنبق صلح، گیاه محبوب برای دفاتر و منازل است. همچنین کیفیت هوا را بهبود می بخشد و جزء گیاهانی با ساده ترین روش مراقبت است. این گیاه از نور کم تا متوسط ​​لذت می برد و بسته به میزان نور، گلهای بیشتر یا کمتری تولید می کند و بسته به میزان نور، گلهای سفید بیشتری ایجاد می کند. یک اشتباه رایج این است که گیاه را بیش از حد آبیاری می کنند. یک بار در هفته آن را بررسی کنید اگر سطح خاک خشک شده بود، آن را آبیاری کنید.

گل چمچه ای

همان طور که ملاحظه کردید اکثر گیاهانی که در زمستان قابل پرورش در منزل هستند، نور و آب زیادی نیاز ندارند، بنابراین مراقبت از آنها ساده است دهید. علاوه بر این، آنها دارای مزایای فوق العاده مانند خواص درمانی یا تصفیه هوا هستند. همین که می توانید طبیعت را به خانه یا آپارتمان خود وارد کنید ارزشمند است و از هر شیء تزئینی دیگری نیز ارزان تر است!

ترجمه: سمیه مظفری

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - -



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید