• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2016 / 06 / 21

نکاتی برای کاهش عوارض یائسگی

برخی از زنان با رسیدن به سن 40 سالگی از عوارض یائسگی رنج می برند. عوارضی مثل احساس خستگی شدید و تعریق بیش از حد و تغییر مزاج، به طوری که بسیاری از این زنان بعد از قطع شدن حیض دچار بیماری هایی مثل پوکی استخوان، چاقی، بیماری قلبی و دیابت می شوند لذا در این مقاله می خواهیم هشت روش طبیعی برای کاهش این عوارض را ذکر کنیم پس با ما باشید.

عوارض یائسگی

خوردن غذاهای کلسیم دار و ویتامین D

تغییرات هورمونی هنگام قطع شدن خون حیض موجب ضعف استخوان ها می شود که خطر ابتلاء به پوکی استخوان را افزایش می دهد و خوردن کلسیم و  ویتامین D قدرت استخوان ها را افزایش داده و از شکستگی استخوان جلوگیری می کند، پس لازم است تا غذاهایی که حاوی کلسیم زیادی هستند میل کنید از آن جمله می توان به لبنیات و پنیر و سبزیجاتی مثل کاهو و …اشاره کرد.

تعادل وزن

در خلال قطع شدن خون حیض به سبب تغییر در هورمون ها، بدن چربی زیادی را مخصوصا در ناحیه دور کمر جمع می کند که این یک امر طبیعی است و باعث ابتلاء به بیماری دیابت خواهد شد پس حفظ تعادل وزن کمک می کند تا این عارضه که به واسطه قطعی خون حیض می باشد، کاهش یابد.

خوردن میوه و سبزی

اگر یک رژیم غذایی غنی با میوه ها و سبزیجات داشته باشید حتما کمک می کند تا به نسبت زیادی در جلوگیری از این عوارض موفق شوید چون میوه و سبزی کاهش دهنده کالری هستند و باعث می شوند تا احساس سیری کنید.

تمرینهای ورزشی

تحقیقات نشان داده است که ممارست داشتن زنان به ورزش، بعد از قطع شدن خون حیض به مدت 3 ساعت در هفته برای یک سال، صحت و سلامتی جسمی و روانی بدن را به همراه خواهد داشت.

 نوشیدن آب

لازم است روزانه 8 الی 12 لیوان آب بخورید، برای جلوگیری از این عوارض بسیار موثر است چون نوشیدن آب برای جلوگیری از افزایش وزن مناسب است و به خاطر احساس سیری کمک می کند تا کاهش وزن داشته باشید و همچنین سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد.

شکر و غذای آماده

از خوردن شکر و غذاهای حاضری بپرهیزید، چرا که اثر منفی بر صحت و سلامتی و قوت استخوان ها خواهد داشت.

وعده غذایی منظم

سعی کنید وعده های غذایی را در طول قطع شدن خون حیض حفظ کنید و بدانید که از هیچ یک از وعده های غذایی بی نیاز نیستید.

غذاهای حاوی پروتئین

هرگز فکر نکنید که از خوردن غذاهای حاوی پروتئین بی نیازید بلکه از گوشت و ماهی و تخم مرغ و حبوبات و محصولات لبنی غافل نشوید. اما به هر حال در خوردن هر چیزی باید تعادل را فراموش نکنید.

این ها مواردی بود که به شما کمک می کند تا بتوانید عوارض ناشی از قطع شدن خون حیض را کاهش دهید، اما توصیه مهم در این موارد و مخصوصا کاهش وزن، این است که قبل از هر کاری باید با پزشک مشورت کرد.

ترجمه: حمیدرضا صفری

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید