• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2016 / 09 / 03

ایجاد متن سه بعدی در فتوشاپ نسخه CS 6

افکت های متنی در فتوشاپ بسته به طراحان آن متفاوت است. در این مقاله یک افکت متنی سه بعدی زیبا آموزش داده شده است.

ابتدا فتوشاپ را باز کرده و متنی را که می خواهید بر روی آن افکت اعمال کنید، بنویسید.

گام اول:

فونت مناسبی انتخاب کنید، به عنوان مثال فونت زیر

متن سه بعدی

گام دوم:

اولین حرف متن را انتخاب کنید. سپس به مسیر Effect > 3D > Extrude & Bevel رفته و همانطور که در تصویر زیر علامت گذاری شده، مقادیر متغیرهای Extrude و Bevel را تغییردهید.

متن سه بعدی

گام سوم:

شما می توانید حتی بعد از آنکه بر روی متن خود، افکت سه بعدی اعمال کردید، کاراکترهای متن را به هر زاویه ای که دوست دارید بچرخانید. همانطور که در تصویر زیرهم اینکار صورت گرفته است. در این روش، برای چرخاندن تک تک حروف یک متن ابتدا باید لایه متنی را به شکل تبدیل کنید. بنابراین بر روی لایه متنی راست کلیک کرده و گزینه Convert to Shape را انتخاب کنید. حال با انتخاب ابزار Path Selection Tool  بر روی حرف مورد نظر کلیک کنید تا انتخاب گردد. با انتخاب کلید میانبر  Ctrl+Tجعبه Free Transform نمایان می شود و می توانید این کاراکتر را در جهت مورد نظر بچرخانید. حال بر روی پالت color که از منوی  Windowقابل دسترسی است کلیک کنید. در این صورت، به طور خودکار یک سایه سه بعدی در وجوه دیگر کاراکتر، پدیدار خواهد شد.

متن سه بعدی

گام چهارم:

همین تکنیک را برای چرخاندن و رنگ آمیزی سایر حروف هم ییاده کنید. یکی دیگر از روش های تعیین رنگ در فتوشاپ پالت swatches است. در نتیجه می توانید برای انتخاب سریع یک رنگ شاد و اعمال آن به هر یک از حروف، از پالتSwatches  استفاده کنید.

متن سه بعدی

گام پنجم:

با استفاده از فیلترها (Filter) در فتوشاپ به راحتی و با چند کلیک ساده طیف گسترده ای از تغییرات را بر روی تصویراعمال کنید. یکی از این فیلترهای پرکاربرد فیلتر Blur  است، که در این مقاله استفاده زیادی از آن خواهید نمود. با استفاده از زیر مجموعه های این فیلتر، به شیوه های مختلفی عمل محوسازی را انجام دهید. یکی از این زیر مجموعه ها فیلتر Gaussian Blur است که با استفاده از آن، می توانید ناحیه دلخواهی از تصویر را انتخاب نموده و آن قسمت را کدر و مات کنید.

در این مرحله با استفاده از فیلتر Gaussian Blur واقع در مسیر Effect > Blur > Gaussian Blur ، یک عمق میدان (depth of Field) ایجاد کنید.( ایجاد عمق میدان یعنی تمرکز بر روی بخش خاصی از تصویر و تار کردن اطراف آن). همانند شکل زیر، در کادرباز شده مقدار Radius را بر روی 20 پیکسل تنظیم کرده و بر روی دکمه OK کلیک کنید.

نکته: مطمئن شوید که حروف، بعد از اعمال فیلتر، مقیاس بزرگتر یا کوچکتری نداشته باشند، چرا که حتی اگر این تصویر را در نرم افزار ایلاستراتور (Adobe Illustrator) هم طراحی کرده باشید، این فیلتر بعدا اجازه تغییر مقیاس را به شما نخواهد داد.

برای ایجاد عمق میدان در یک تصویر، روش های گوناگونی در فتوشاپ وجود دارد که تنها یکی از آن ها استفاده از فیلتر Gaussian Blur می باشد. در این روش ابتدا باید از لایه تصویر خود یک کپی بگیرید و با استفاده از فیلتر Gaussian Blur  آن را به مقدار مورد نیاز، مات کنید سپس با انتخاب گزینه  Add Layer Mask بر روی آن یک لایه ماسک اعمال کنید. لایه ماسک این امکان را به شما می دهد که بدون آسیب رساندن به لایه اصلی قسمت هایی از لایه را آشکار و یا ناپدید کنید. حال برای آشکار کردن قسمت های موردنظر زیرین، با استفاده از قلمویی با رنگ سیاه ، شروع به رنگ آمیزی این قسمت ها کنید.

متن سه بعدی

گام ششم:

برای ایجاد یک طیف وسیع تر، به هر یک از حروف، مقدار تاری منحصر به فردی بدهید. در این مرحله هر یک ازحروف، مقادیر مختلفی از زاویه و مقیاس و تاری، را دارند. اعمال مجدد افکت Blur، به متن عمق بخشیده و رنگ آن را درخشان می سازد ضمن اینکه برای حروفی که در کنار هم قرار گرفته اند میزان درخشندگی به یک اندازه و تکراری نخواهد بود.

متن سه بعدی

 مرحله هفتم:

بقیه جمله را تایپ کنید. فونت مورد استفاده برای متن جدید Bickham Script خواهد بود. همانطور که می بینید، این فونت بسیار متفاوت تر از فونت های استفاده شده  در کلمه  بالا یعنی ” Playful” است. این کار تنوع و کنتراست منحصر به فردی را بین هر دوکلمه ایجاد می کند.

متن سه بعدی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: -

صفحه بعد >>



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید