• ارسال کننده: علی یزدی مقدم
  • تاریخ انتشار: 2013 / 07 / 24

بیوگرافی آنجلینا جولی

مشخصات فردي

نام: آنجلینا جولی

زاده: 4 ژوئن 1975( 36 ساله)

زادگاه: لس آنجلس، کالیفرنیا، آمریکا

قد: يك متر و هفتاد و يك سانتي متر

جوایز: 1 اسکار و 3 گلدن گلاب، نامزدی 1 جایزه ی BAFTA

 

بيوگرافي هنرپيشه زن هاليوود آنجلينا جولي

او در 4 ژوئن سال 1975 در لس آنجلس به دنیا آمد و نامش را آنجلینا جولی وویت گذاردند. نام او به معنی فرشته ی زیبای کوچک است.  پدرش، جان، سوپراستاری مطرح بود که سابقه بازی در فیلم های کلاسیکی چون کابوی نیمه شب و رستگاری را در كارنامه خود داشته است.

 وقتی آنجلینا دوساله بود، او بهترین بازیگر مرد برای فیلم Coming Home شد. هر چند پس از آن از مادرش جدا شد( مارچلین برتراند مدل و بازیگر که اکنون مدیر برنامه های آنجلیناست) که به همراه آنجلینا و برادرش جیمز به پالیسیدز نیویورک در ساحل شرقی رفتند.

جولی در آنجا کودکی شاد بود و مارها و مارمولک ها را جمع آوری می کرد و مارمولک مورد علاقه اش را ولادیمیر و مار محبوبش را هری دین استانتون نامیده بود.

 او لباس های پرزرق و برق از جمله لباس زیرهای براق ميپوشيد و به این ور و آن ور جست و خیز می کرد تا توجه افراد را به خود جلب کرده و کاری کند که از او خوششان بیاید. او در مدرسه عضو گروه Kissy Girls بود و پسران را شکار می کردند و آنقدر بوسشان می کردند تا جیغ بزنند؛ تا زمانیکه مدرسه والدین آنها را خواست و گروه از هم پاشید.

مادرش اغلب آنها را به سینما می برد و آنجلینا براین باور که این جاییست که علاقه اش به بازیگری را در آن یافته است نه از چیپ تایلور(عمو)، نه از یاکولین بیست (مادربزرگش) و به طور خاص پدرش، گرچه در هفت سالگی در فیلم Lookin’ To Get Out که درباره ی قماربازان معتاد بود بازی کرده بود( با نویسندگی و بازی جان وویت).

هنگامیکه 11 سال داشت، با مادرش به لس آنجلس برگشتند. آنها اغلب از آن شهر به این شهر می رفتند و این به آنجلینا حس تازگی می داد، او می گوید« يك اتاق زیر شیروانی پر از اسباب دارد که می تواند برگردد و به آنها نگاهی بیندازد».

ستارگان هالیوود تمام تلاششان را می کنند تا خونسرد، حرفه ای تر و تمیز به نظر بیایند و عیب های کوچکشان پنهان بماند، جولی کاملا بدون سانسور دیده می شود. مشتاق بودن برای صحبت درباره ی شکست ها و ناهنجاری ها و فانتزی ها و علاقه ی مشهور او به S & M، همه را بر این باور رسانده که او اقرار عمومی را رواج داده است.

اما از سوی دیگر او بازیگری خوب و سطح بالاست( که همواره جوایز را می برد) و اسکار او برای بازیگر دختر، اولین حلقه از زنجیر افتخارات او بود. در صحنه همچون در تخت خواب،  او ریسک پذیر بوده و شاید شایسته ی خواهر روحی بودن بزرگانی چون استریپ، فایفر و لانگ باشد. ورای این، تلاش های بین المللی او برای کودکان و پناهندگان، او را به مردمی ترین سوپراستار بعد از آدوری هپ برن تبدیل کرده است.

ترجمه: ميلاد خراسانيان

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: -



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید