• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2016 / 10 / 05

حقایقی که میلیونرها آن ها را پذیرفته اند و ما نمی دانیم

اگر باورها، اعتقادات، فلسفه و روش های افراد توانگر و ثروتمند را باور کرده و پیروی کنید یک فرصت برای موفقیت و توانگر شدن دارید.

جمله بالا مربوط به یک میلیونر خودساخته به نام استیو سایبولد است او نویسنده کتاب ” افراد ثروتمند چگونه فکر می کنند” است و  این کتاب را از مصاحبه با بیش از 1200 ثروتمند از سراسر جهان نوشته است.

ثروتمند

این مشکل افراد زیادی است که همانند استیو در دوران جوانی از این شیوه ها پیروی نمی کنند یا آن ها را نمی پذیرند، استیو می گوید من 25 سال اول زندگی ام را همانند توده مردم گذراندم و مانند آن ها درباره پول فکر می کردم این طرز تفکر، مرا بی پول نگهداشته بود ولی از زمانی که طرز تفکرم را تغییر دادم پول شروع به سرازیر شدن به سوی من کرد و باعث شد به ثروت زیادی دست پیدا کنم.

اگر دستیابی به ثروت به این سادگی است چرا ما جزء این افراد نباشیم قبول دارید!؟

برای کمک به اینکه طرز فکرتان را تغییر دهید چند مورد از واقعیت هایی که افراد ثروتمند باور دارند را جمع آوری کرده ایم حتما آن را مطالعه کنید.

پول بیشتر مشکلات را حل می کند.

یکی از این حقایق این است که پول، حلال بسیاری از مشکلات است.

افراد ثروتمند نگاهشان نسبت به پول با افراد عادی متفاوت است آن ها پول را برای تمام چیزهای خوب مانند آزادی، فراغت، فراوانی، رفاه و … . می بینند و منطقا پذیرفته اند که پول می تواند بیشتر مشکلات را حل کند و از این باور خود واهمه ای ندارند.

بزرگترین چیزی که باید بدانید این است که پول ابزاری مناسب برای ایجاد فرصت های ایده آل است. استیو می نویسد: آن ها همچنین می دانند اگر شما بدون پول خوشحال نیستند با پول نیز خوشحال نخواهید بود. اما تا زمانی که پول نقش کوچکی در خوشحالی دارد، یکی از مهمترین ابزارها در بازی زندگی است.

ضمنا افرادی نیز هستند که به پول به چشم یک دشمن نگاه می کنند. او می نویسد بیشتر افراد یک رابطه خصمانه با پول دارند. اما اگر شما قصد دارید پول را به سوی خود جذب کنید و ثروتمند شوید دیدتان نسبت به پول را عوض کرده و آن را یک دشمن نبینید و فکر کنید پول یکی از بزرگترین متحدان شما است.

 بدست آوردن ثروت رابطه کوچکی با سطح سواد و میزان تحصیلات شما دارد.

سایبولد می نویسد: میلیونرهای خود ساخته می دانند که بدست آوردن ثروت رابطه کوچکی با هوش، زیرکی و تحصیلات دارد و برای رسیدن به موفقیت باید تلاش کرد.

ساختن آینده لزوما ربطی به زیرکی ندارد او می گوید: آنچه شما باید بدانید این است که چه می خواهید و برای بدست آوردن آن تمرکز کنید و مهم نباشد که چقدر طول می کشد یا چقدر کار سختی باشد.

در واقع به طور باور نکردنی بسیاری از ثروتمندان و افراد موفق از تحصیلات دانشگاهی استعفا داده و آن را رها کرده اند، به طوری که ثروت را از تحصیلات رسمی و دانشگاهی به دست نیاورده اند بلکه از طریق تجربه به آن رسیده اند.

او همچنین می نویسد: اگر به خانه افراد ثروتمند بروید یکی از اولین چیزهایی که مشاهده خواهید کرد یک کتابخانه وسیع از کتاب هایی است که برای آموزش خودشان از آن ها استفاده کرده اند تا موفق شده اند.

اگر کاری که انجام می دهید چیزی است که دوست دارید، موفق خواهید شد

ثروتمندان افرادی موفقی هستند که علائق خود را دنبال کرده اند.

عده ای از مردم به این فکر می کنند که چطور از انجام بعضی کارها پول به دست بیاورند. ولی افراد ثروتمند ابتدا کاری که دوست دارند انجام دهند را پیدا می کنند و سپس کشف می کنند که چطور از انجام آن کسب درآمد کنند.

به جای اینک ه دنبال کاری بروید که بیشترین سود را داشته باشد روی کاری تمرکز کنید که بیشترین پتانسیل اجرایی را داشته باشید زمانی که آن را پیدا کردید با تمام وجود روی آن متمرکز شوید تا یکی از لایق ترین افراد در آن زمینه شوید. شما به ثروتی غیر عادی خواهید رسید.

برای داشتن درآمد نیازی به پول ندارید

استیو می نویسد: افراد عادی فکر می کنند برای کسب درآمد باید پول داشته باشند ولی حقیقت این است که شما بایستی ایده مهمی برای حل مشکل داشته باشید تا بتوانید از طریق آن پول به دست آورید. ایده های نو و بکر می توانند منبع خوبی برای به دست آوردن پول باشند ولی بیشتر افراد این موضوع را نادیده گرفته و دنبال این هستند که پول از کجا می آید. افراد ثروتمند همیشه دنبال سرمایه گذاری های بزرگ و اقدامات موثر هستند تا سرمایه گذاری سود بخشی انجام دهند آن ها روی ایده های ابتکاری تمرکز می کنند سپس به دنبال جیب افراد دیگر می روند تا سرمایه لازم برای به ثمر رسیدن ایده هایشان را به دست آورند.

افراد خلاق می دانند که پول همیشه در دسترس است زیرا افراد ثروتمند دیگری هستند که دنبال سرمایه گذاری های بزرگ بوده تا طرح ها و ایده هایشان را به پول تبدیل کنند.

توانگر

پول به دامانتان نخواهد افتاد شما باید به دنبال پول بروید

شما که فکر نمی کنید رهایی و کسب ثروت به وسیله یک نیروی بیرونی انجام می شود. قرار نیست کسی شما را کشف کند و نجات دهد، اگر قصد پولدار شدن را دارید باید خودتان کشتی نجات خود را بسازید زیرا هیچ کس برای نجات شما نمی آید.

تا زمانی که افراد عادی منتظر فراهم شدن شرایط هستند، افراد ثروتمند اهداف ثروتی خاص خود را معین می کنند و یک برنامه اساسی و محکم برای رسیدن به آن ها ایجاد می کنند.

افراد ثروتمند اهداف مالی جاه طلبانه خود را فعالانه دنبال می کنند تا به آن ها برسند و انتظار دارند از آن ها پول به دست آورند.

استیو سایبولد می نویسد: افراد ثروتمند از خود می پرسند: چرا من ثروتمند نباشم؟ من به اندازه دیگران خوب هستم و شایستگی ثروتمند شدن را دارم. اگر من با حل مشکل دیگران به آن ها خدمت کنم چرا نباید در مقابل آن پاداش دریافت کنم؟ و از آنجا که این باور را دارند رفتارشان آن ها را به سمت موفقیت حرکت می دهد.

طرز تفکرتان در مورد پول

هر کسی می تواند ثروتمند شود استیو می نویسد: ثروتمند شدن به طرز فکر شما در مورد پول بستگی دارد و اینکه باورها و اعتقادات شما در مورد کسب درآمد چه چیزهایی هستند؟ بله طرز تفکر!

استیو می گوید: چگونه می توانید مانند یک ثروتمند فکر کنید؟ باید بیشتر در موردشان مطالعه کنید و آن ها را بیشتر بشناسید.

قدم بعدی این است که به گفتن این جمله که ثروتمند شدن خارج از کنترل و اراده شما است، پایان دهید. او تاکید می کند که حقیقت این است که ثروتمند شدن به باورها و اعتقادات شما درباره پول بستگی دارد.

ترجمه: زهرا صانعی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



  1. سلام من2سالی است به این نتیجه رسیدم. امانمیدونم چرابیشترمواقع افکارمنفی سراقم می آید. خیلی مشتاق این هستم که فردی ثروتمندباشم. چراکه باوجوداینکه بیشترعمرمروباکارتابه این لحظه گذراندم. امانمیدونم چگونه تصورم رابه چیزی کنم که نتوانستم لحظه ای تجربه کرده باشم. یعنی کسی که درزندگی جزرنج وسختی ونداری راتجربه کرده چگونه می‌توان به چیزی که نداشته فکرکنید. نمیدونم منظوربندروتاچه اندازه فهمیدین. آخرانسانهابایدچیزی را یده باشندکه بتوانند ویه آن تمرکزکنند. لطفامن راهم راهنمایی کنید. سپاس ازشما

  2. دوست عزیز این حرف شما کاملا درست هست و باور این هم که می توان موفق و ثروتمند بود آن هم وقتی که سختی های زیادی را متحمل می شود واقعا سخت هست اما توجه داشته باشید که این شرط لازم هست و شرط کافی نیست سریعترین راه این است که یک مشاور و مربی خوب داشته باشید و تا زمانی که به یک سری توانایی ها و تجارب برسید باید از چنین افرادی کمک بگیرید ممکن است پول کافی را برای داشتن بهترین مربی کسب و کار نداشته باشید اما می توانید به رایگان برای مدت طولانی به آنها کمک کنید حتی بودن در کنار افراد موفق و توانمند نه تنها این باور و امکان پذیر بودن آنرا بیشتر تداعی می کند بلکه بسیاری از ترس های شما را از بین خواهد برد و البته راه موفقیت راهی صاف و مستقیم نیست بلکه بسیار پر پیچ و خم است و باید مانند بوکسوری باشید که بعد از هر زمین خوردن دوباره می ایستد و ادامه می دهد نکته دیگر اینکه با هر شغلی می توان در رفاه و خوشبختی زندگی کرد اما با هر شغلی نمی توانید ثروت فراوان کسب کرد بنابراین قبل از هر کاری باید برای خود مشخص کنید که از زندگی چه می خواهید فقط پول یا می خواهید با این پول کارهایی انجام دهید یا چیزهایی بدست آورید که اکنون هم ممکن است خیلی دست نیافتنی نباشند.

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید