• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2013 / 10 / 28

دیروز و امروز بازیگران جیغ

بازیگران فیلم جیغ

فیلم جیغ 

جیغ فیلم ترسناک سال 1997 ساخته ی وس کراوِن که نقطه ی عطفی در این ژانر به شمار می آید. نیو کمپ بل در نقش زنی جوان که یک قاتل روانی با ماسکی شبح مانند، او را آزار می دهد. این فیلم رویکردهای کهنه ی فیلم های ترسناک را کنار گذاشته و نوآوری های جالبی را در خود داشت.

فیلم جیغ که بعدها سه گانه اش ساخته شد (به زودی سریال شبکه MTV خواهد شد) به یکی از بهترین های این ژانر تبدیل شد. حالا 17 سال می گذرد و ما به سراغ بازیگران این فیلم رفته ایم تا ببینیم هم اکنون مشغول چه کاری هستند.

درو بری مور در نقش کسی بکر

دروبری مور

دیروز: بازیگر خردسال فیلم ET و بعدها «جیغ» که کارکترش اولین کسی بود که کشته می شد. او ابتدا برای نقش اصلی سیدنی پرسکات انتخاب شده بود اما بعدا به خاطر تعهدات دیگری هم که داشت نقش کوتاه کسی بکر را به او دادند.

امروز: از آن زمان تا کنون او در فیلم های موفق بسیاری ایفای نقش کرده است فیم هایی مثل:  the wedding singer، ever after، never been kissed و 50 first dates. او در سال 2009 جایزه ی بهترین بازیگر زن را به خاطر ایفای نقش ادی بیل در فیلم باغ های خاکستری دریافت کرد و در همان سال اولین کارگردانی خود را با فیلم Whip it تجربه کرد. بری مور فیلم familymoon را هم در دست ساخت دارد که در آن برای بار سوم با آدام ساندلر همبازی شده است.

نیو کمپ بل در نقش سیدنی پرسکات

جیغ

دیروز: برای نقش سیدنی پرسکات، الیسیا ویت و بریتانی مورفی و ریس ویترسپون هم در نظر گرفته شده بودند اما سرانجام این نقش به نیو کمپ بل رسید (بازیگر فیلم party of five) هرچند او چندان تمایلی به برگشت زود هنگام به فیلم های ترسناک پس از ایفای نقش در The Craft را نداشت.

امروز: کمپ بل در دو قسمت دیگر سه گانه ی جیغ هم نقش سیدنی را ایفا کرد. بعدها در فیلم wild things بازی کرد و اخیرا هم در مجموعه ی تلویزیونی Titanic: Blood and Steel و فیلم تلویزیونی An Amish Murder به ایفای نقش پرداخته.

رز مک گوان در نقش تاتم رایلی

pic330

دیروز: برای نقش تاتم (بهترین دوست سیدنی) ملیندا کلرک و ربکا گی هارت هم در نظر گرفته شده بودند اما نقش تاتم به رز مک گوان رسید کسی که سازندگان فیلم معتقدند کاملا  با انگیزه و خودساخته است. او پیش از این در فیلم های The Doom Generation و BioDome هم بازی کرده بود.

امروز: مک گوان در فیلم های فانتوم و jawbreakers و سریال charmed ایفای نقش کرد. در سال های اخیر هم در فیلم های Canon and Barbarian و Nip/Tuck (نقش کیتی ساخوف) بازی کرده است.

 

اسکیت اُلریچ در نقش بیلی لومیس

جیغ

دیروز: الریچ که پیش از آن در فیلم The Craft با نیو کمپ بل همبازی بود نقش بیلی لومیس فرد مورد علاقه ی سیدنی را بر عهده گرفت (برگرفته از نام دکتر لومیس از هالووین). وس کراون اذعان دارد که او بسیار شبیه جانی دپی جوان بوده است (جانی دپ در فیلم کابوس خیابان الم این کارگردان در دهه 80 بازی کرده است).

امروز: بازی در فیلم های As Good as it gets, The Newton Boys و Ride with the devil و آخرین آنها Armored در سال 2009 بوده است. او در سریال های Jericho و Law & Order: LA هم بازی کرد که در مورد دوم پس از مدتی قراردادش را فسخ کرد و کارکتر او در بازبینی داستان کشته شد.

 

متیو لیلارد در نقش استو ماچر

جیغ

دیروز: بازیگر Serial Mom و Hackers که نقش استو (دوست بیلی) را کاملا تصادفی زمانی که با دوست دختر وقتش به تست بازیگری دیگری رفته بود بر عهده گرفت؛ تولیدکننده فیلم او را در آن نزدیکی دیده بود و از او خواسته بود نقش را بخواند و او هم بی درنگ پذیرفته بود.

امروز: دو سال پس از آن، بازی او در SLC Punk تحسین همگان را برانگیخت و بعدها در فیلم های دیگری همچون Wicker Park, Thirteen Ghosts و Scooby-Doo (صدای شاگی) ایفای نقش کرد. سال 2011 به همراه جورج کلونی در فیلم The Descendants  بازی کرد و سال 2012 فیلم Fat Kid Rules the World را کارگردانی، تولید و بازی کرد. اخیرا هم در سریال «پل» شبکه فاکس ایفای نقش کرده است.

جیمی کندی در نقش رندی میکس

جیغ

دیروز: خوره ی فیلم های ترسناک رندی میکس، که حرف هایش در جدال بین او و برکین میر درباره ی کلیشه های فیلم های ترسناک یکی از به یادماندنی ترین لحظات فیلم شد (بازیگری که نقش کوتاهی هم در رومئو و جولیت ایفا کرده بود).

امروز: در دو قسمت بعدی سه گانه هم نقش رندی میکس را او بازی کرد. از دیگر فیلم های او می توان به Three Kings و Boiler Room و نقش مکملی هم در فیلم Ghost Whisperer اشاره کرد. او بین سال های 2002 تا 2004 مجموعه ی The Jamie Kennedy Experiment رو میزبانی و تهیه کرد. امسال هم در فیلم Lost & found in Armenia ایفای نقش کرده است.

کورتنی کاکس در نقش گیل وزرز

جیغ

دیروز: برای نقش گیل، بروک شیلد و جنین گاروفالو هم تست داده بودند اما این نقش به کاکس (بازیگر سریال فرندز) رسید. او بسیار هیجان زده بود تا نقشی متفاوت از نقش تلویزیونی خود داشته باشد.

امروز: کاکس در کل سه گانه نقش گیل را بر عهده داشت. در فیلم های 3000 miles to graceland و The Longest Yard بازی کرد. اخیرا در سیتکام Cougartown که از شبکه ABC به TBS انتقال یافت ایفای نقش داشته است. در طی ساخت سه گانه هم با دیوید آرکیت بازیگر نقش دووی رایلی آشنا شد؛ سال 99 ازدواج کردند و 2010 جدا شدند.

دیوید آرکیت در نقش دووی رایلی

جیغ

دیروز: ابتدا بازیگر کمدی تری مد نظر بوده اما پس از خواندن فیلم نامه و تست گیری وس کراون او را برای این نقش برگزید.

امروز: در کل سه گانه آرکیت نقش رایلی را بر عهده داشت و در فیلم 3000Miles to graceland هم با همسر سابقش کورتنی کاکس همبازی شد. در سال های اخیر هم در فیلم های هملت 2 و conception بازی کرده، بازیگر مهمان cougartown بوده و نقش لینک در سری انیمیشن Tron Uprising را بر عهده داشته است.

هنری وینکلر در نقش مدیر مدرسه آقای هیمبری

جیغ

دیروز: کسی که همه او را به خاطر نقش فونزی در سیتکام روزهای خوش می شناسند، نقش کوتاه مدیر مدرسه را ایفا کرد.

امروز: وینکلر نقش بری زاکرکورن، وکیل خانواده ی بلاس در سریال Arrested Development را ایفا کرد. در سریال بیمارستان بچه ها هم نقش داشته و در مجموعه ی Parks and Recreation هم به عنوان پدر جان رالفیو و مونالیزا، بازیگر مهمان بوده است.

ترجمه : میلاد خراسانیان

مطالب مرتبط:

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید