• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2013 / 11 / 27

تمیز کردن برس یا شانه مو

هر بار که موهای خود را شانه می زنید شبیه این منظره می شود: پرنده ای در حال ساختن لانه در برس شماست! همین طور وقتی برس را تمیز می کنید با خود می گویید آیا تمام این موها از سر من کنده شده است؟

تمیز کردن برس و شانه روش خاصی دارد. با پاکیزه نگه داشتن شانه، موهای تمیز و بلندتری خواهید داشت. همچنین برس تمیز، کرک های ریز را به موهای شما نمی چسباند. با خواندن این مقاله می توانید برس و شانه خود را سریع و آسان، تمیز کنید.

تمیز کردن برس

روش اول تمیز کردن برس/شانه
  • ابتدا موهای لابلای برس را از آن بیرون بکشید. این کار را هم با انگشت و هم با وسیله نوک تیزی مثل خلال دندان می توانید انجام دهید.
  • آب گرم شیر دستشویی را باز کنید، برس و شانه را در زیر آب گرم بگیرید تا موهایی که در لابلای برس گیر کرده اند نرم شده و راحت تر خارج شوند.
  • کمی شامپو روی دندانه یا سیخ های برس بریزید تا چربی های روی برس را بزداید.
  • همچنان که آب گرم روی برس روان است، یک شانه را از پایین به بالای سیخ های برس حرکت دهید و این کار را تا شستشوی کامل کف شامپو ادامه دهید تا هر آلودگی و کرکی از لابلای برس خارج شود. البته این عمل نبایستی خیلی خشن انجام شود چرا که سیخ های برس همانند موهای شما کنده خواهد شد! در نهایت شانه و برس خود را روی حوله تمیزی قرار دهید تا خشک شود.
روش دوم تمیز کردن برس/شانه

یک لیوان پر از آب گرم و کمی شامپو تهیه کنید. و یا می توانید یک لیوان پر از سرکه سفید تهیه کنید و شانه یا برس را برای مدتی در آن لیوان غوطه ور کنید تا چربی و موهای روی برس برداشته شود. سپس برس و شانه را با آب بشویید و خشک کنید.

اگر قصد دارید برس یا شانه را با سرکه تمیز کنید فراموش نکنید یک تا دو قطره روغن مخصوص خوشبو به لیوان سرکه اضافه کنید تا بوی اسیدی آن را بگیرد.

روش سوم تمیز کردن برس/شانه

به برس یا شانه کمی شامپو یا صابون بزنید و از یک مسواک کهنه (غیر قابل استفاده برای دندان و دهان) کمک بگیرید، با حرکت مسواک از سمت پایین به بالای سیخ های برس یا شانه، آن را تمیز کنید.

نکاتی درباره تمیز کردن برس/شانه
  • شانه های مخصوصی در بازار (داروخانه) موجود است که سیخ های بین دندانی دارند و در قسمت هایی از آن نازک می شوند. این شانه ها برای تمیز کردن پایه برس یا شانه مناسب است.
  • برای اینکه مو به راحتی برس یا شانه شود کمی مو را مرطوب کنید تا تارهای آن از یکدیگر به آسانی سوا شوند.
  • برس یا شانه را همیشه با ملایمت تمیز کنید تا سیخ یا دندانه های آن نشکند یا کنده نشود. هرگز از انگشت دست برای ساییدن برس استفاده نکنید چون باعث صدمه به انگشت خود خواهید شد و اگر سیخ برس زیر ناخن فرو رود بسیار دردناک خواهد بود.
  • بعد از هر بار شانه زدن موهای بر جای مانده بر روی برس یا شانه را جدا کنید و دور بیاندازید چرا که وقتی موها لابلای سیخ های برس باقی می ماند در هنگام شانه زدن باعث ایجاد چربی بر روی پوست سر می شود.
  • برای اینکه برس یا شانه دیرتر کثیف و چرب شود، سعی کنید شانه تمیز خود را که تازه شسته اید تنها زمانی استفاده کنید که موی شما به تازگی شامپو زده شده و مو در تمیزترین حالت خود قرار دارد.
  • اگر برس یا شانه مدت زیادی مرطوب باقی بماند احتمال رشد قارچ ها و میکروب ها روی آن زیاد است و باعث آلودگی آن می شود.

ترجمه: سمیه مظفری

مطالب مرتبط:

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: -



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید