• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2016 / 11 / 21

از خواص خرمالو بیشتر بدانید

خرمالو میوه پرخاصیتی است که با توجه به نام علمی آن از ریشه یونانی شناخته شده است. این میوه در طول پاییز یافت می شود و در حالی که انواع مختلف این میوه وجود دارد و کشت میشود.

خرمالو از میوه های محبوب چینی ها است ولی به عنوان خرمالوی ژاپنی شناخته شده است. خرمالو به رنگ نارنجی روشن است و شباهت زیادی به گوجه فرنگی دارد.

یک میوه کم کالری است و در انواع گس و غیر گس وجود دارد. و می توان به صورت میوه خام یا خشک شده آن را مصرف کرد و در انواع غذاها و از جمله پودینگ ها، بستنی ها و دسرها قابل استفاده است.

خرمالو از مواد معدنی همچون فسفر، کلسیم و ویتامین ها از جمله ویتامین A  و  C  غنی است. این میوه کم کالری مزایای فوق العاده ای دارد.

در مورد خواص خرمالو بیشتر بدانید

فواید خرمالوی ژاپنی برای سلامتی
کاهش وزن

یک خرمالوی متوسط حدود 168 گرم وزن دارد و فقط 31 گرم کربوهیدرات دارد. این میوه چربی زیادی ندارد و این دو عامل یک خوراکی مناسب برای میان وعده کسانی است که قصد کاهش وزن را دارند.

منبع غنی از فیتوکمیکال ها

ترکیب های موجود و آنتی اکسیدان های این میوه غنی از فیتوکمیکال های همه فن حریف است، کاتچین موجود در آن عامل قدرتمند ضد التهاب و ضد عفونی است، بنابراین از آن برای دفع التهاب و عفونت می توان استفاده کرد.

ضد بواسیر طبیعی

خرمالوی ژاپنی به علت دارا بودن خواص ضدخونریزی شناخته شده است. جای تعجب ندارد این میوه از زمان های قدیم برای کنترل خونریزی شدید زخم ها استفاده میشود.

برای سلامت سیستم دستگاه گوارش

همانطور که می دانید فیبر برای حرکات بهتر روده ضروری است، استفاده منظم از این میوه غنی از فیبر به مسائل مربوط به اجابت مزاج کمک می کند در نتیجه بهترین روش برای داشتن دستگاه گوارشی سالم است. تادن موجود در خرمالو تنظیم حرکت روده را به خوبی انجام می دهد و در نتیجه از اسهال جلوگیری می کند و این نیز به نوبه خود در داشتن سیستم گوارش سالم کمک می کند.

برای دیابت خوب است

کسانی که از بیماری دیابت رنج می برند و یا در معرض این بیماری قرار دارند و اغلب هوس خوردن غذاهای شیرین را دارند، خرمالو غنی از فیبر بوده و برای مقابله با گرسنگی خیلی خوب است. این میوه برای تنظیم سطح قند درخون نیز شناخته شده است.

برای فشار خون خوب است

سدیم، هنگامی که بیش از حد در رژیم غذایی گنجانده شود می تواند باعث فشار خون بالا شود. خرمالو دارای سطوح پایین سدیم است از این رو می توان آن را برای افرادی که فشار خون بالا دارند به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی کم سدیم متعادل برای خود برنامه ریزی کنند.

 تقویت ایمنی بدن

به عنوان منبع خوبی از ویتامین c است و اگر به طور مرتب در رژیم غذایی استفاده شود، می تواند در تقویت سطح ایمنی کمک کند. بنابراین آن را به عنوان سپر در برابر سرما خوردگی، آنفولانزا و همچنین عفونت های مختلف ریه از جمله آسم عمل می کند.

 به مبارزه با سرطان کمک می کند

به عنوان یک منبع غنی از آنتی اکسیدان ها این میوه به محدود کردن رادیکال های آزاد کمک می کند، در غیر این صورت می تواند به سلول ها آسیب برساند و باعث سرطان می شود. این میوه با دارا بودن ویتامین A و همچنین به عنوان شیبول و بتولینیک اسید غنی و خواص ضد سرطان دارد.

بهبود بینایی

خرمالو به طور قابل توجهی دارای ویتامین A است و این یک واقعیت ثابت شده است که ویتامین A به طور بالقوه به بهبود بینایی چشم کمک می کند.

به تولید گلبول های قرمز خون کمک می کند

مس موجود در این میوه به جذب آهن کمک می کند، و این به تولید سلول های قرمز خون کمک می کند.

کمک رسانی طبیعی برای سکسکه

خرمالو به طور گسترده ای توسط پزشکان چینی در درمان سکسکه استفاده می شود.

کبد را سالم نگه می دارد

خرمالو سرشار از آنتی اکسیدان است که اکسیژن مشتق شده در رادیکال های آزاد بدن شما را پاک سازی می کند. و همچنین اثرات مواد سمی را کاهش می دهد و مانع از آسیب رساندن به سلول ها می شود. و این در نهایت در بدن تبدیل به سم می شود و کبد سالم می ماند.

نمودار تغذیه خرمالوی ژاپنی usda

مواد مغذی موجود در یک خرمالو با اندازه معمولی حدود 28 گرم

انرژی  1%

کربو هیدرات  2%

فیبر رژیمی  4%

شکر  4 گرم

پرو تئین  0%

چربی   0%

کلسترول 0%

ویتامین ها

ویتامین نه درصد

ویتامین C  چهار درصد

ویتامینE   یک درصد

ویتامین K  یک درصد

تیامین 1%

ریبوفلاوین 1%

نیاسین 1%

ویتامین B6   یک درصد

ویتامین B12   صفر درصد

فولات 1%

مواد معدنی

کلسیم 0%

آهن 0%

ترجمه: میترا نامجو

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید