• ارسال کننده: علی یزدی مقدم
  • تاریخ انتشار: 2013 / 12 / 21

دَن پینا راز موفقیت ناپلئون هیل را می دانست!

ناپلئون هیل در طول عمر خود بیش از هر کس دیگری میلیونر ساخت! حتی بیش از استادش اندرو کارنگی!

کتاب او «فکر کن و ثروتمند شو» حتی امروز تاثیر زیادی در افکار مردم سراسر دنیا گذاشته است.

 

دن پناس راز موفقیت ناپلئون هیل را می دانست!

اما چگونه دکتر هیل به چنین مرد قدرتمندی تبدیل شد؟ و چگونه توانست با جسارت به چنان درجه بالایی از موفقیت دست یابد؟ در سن بسیار کمی او توانست اصول مهم موفقیت را بیاموزد.

میلیاردر اسکاتلندی «دَن پینا» هم این اصول پایه را با عمق جانش درک کرده است.

بیشتر مردم می گویند می خواهند به راحتی پول خرج کنند و برای سرمایه گذاری نگرانی نداشته باشند، یک خانه خوب داشته باشند، یک ماشین لوکس و مدل بالا داشته باشند، قادر باشند خانه مورد علاقه خود را بسازند درست مانند عمارت زیبایی که دن ساخته است!

اما وقتی با دَن از موفقیت صحبت می کنی بی درنگ از علاقه، تلاش و کوشش زیادی که برای ساختن وجب به وجب آن عمارت داشته است صحبت می کند و تاکید می کند که همه این کار ها را با تکیه به توانایی های خودش انجام داده است.

او ناپلئون هیل را  این گونه توصیف می کند: «ناپلئون هیل فقط 3 ثانیه تامل کرد ولی حاضر شد برای به دست آوردن راز موفقیت 20 سال برای کارنگی رایگان کار کند.»

خوب در نور چراغی که این دو مرد بزرگ برای ما روشن کردند به این دو سوال پاسخ دهید:

برای این که از نظر مالی بی نیاز شوید حاضرید چه کاری انجام دهید؟

برای چیز هایی که همیشه آروزی داشتن آنها را داشته اید چه می خواهید انجام دهید؟ (برای بدست آوردن آنها چقدر حاضرید هزینه کنید؟)

افرادی که ثروتی در دست ندارند یا اموال کمی دارند بهتر درد بی پولی را حس می کنند و همین سبب می شود که بیشتر به دنبال ایجاد تغییر باشند. دلیل آن هم این است که ما به طور ذاتی بیشتر به دنبال لذت هستیم و تمایل داریم از درد و رنج دوری جوییم. بنابراین آنها برای تمام مدت در پی این هستند تا راهی پیدا کنند و از این سختی ها بگریزند آنها راه های جدیدی می آموزند.

و عده ای هم هستند که ثروتمند هستند ولی باز هم تلاش می کنند به اهداف بزرگتری دست یابند و معمولاً یک یا چند اصل رسیدن به موفقیت را به کار می گیرند این افراد هم به الگوها و استراتژی های جدید نیاز دارند تا به هدف خود دست یابند.

خوب شما در کجای این بازی هستید؟

آیا می خواهید بهترین باشید؟ آیا زیر بار وام و قرض کمر خم کرده اید؟

آیا در جایی میان این دو گروه قرار دارید و یک زندگی و روزمرگی مداوم و فقط زنده هستید؟

9 نفر از هر 10 نفری که من با آنها صحبت کرده ام اظهار داشته اند که حاضرند خود را 110 درصد به کار برای رسیدن به موفقیت متعهد کنند.

آن یکی دو نفر باقی مانده هم آمادگی صحبت کردن در این زمینه را ندارند.

چیزی که من به شما می گویم:

اگر می خواهید به رفاه مالی دست پیدا کنید باید زحمت انجام همه کارهای لازم را هم به جان بخرید.

نمی توانید به آن امید ببندید.

نمی توانید آرزوی به حقیقت پیوستن آن را در سر بپرورانید.

نمی توانید آن را از کسی یا چیزی به جز خودتان بخواهید.

لازم نیست همه مانند دن پناس یا ناپلئون هیل باشیم.

اما می توانیم عاقلانه به دستاورد های آنها بنگریم و آنها را مال خود کنیم.

اگر نمی توانید 20 سال آینده را به تلاش برای رسیدن به موفقیت صرف کنید یا اگر نمی خواهید لحظات ارزشمندی را که با خانواده خود می گذرانید برای ساختن عمارتی زیبا اختصاص دهید پس کمترین کاری که می توانید انجام دهید این است:

هدف خود را به اهدافی کوچک تقسیم کنید آن قدر که انجام آن کاری سخت و طاقت فرسا نباشد.

برای رسیدن به این هدف کوچک یک قدم بردارید.

هر روز صبح 20 دقیقه زودتر از خواب بیدار شوید و روی هدف خود کمی کار کنید یا حداقل برای سلامتی خودتان کمی وقت بگذارید و نرمش کنید.

از یک برنامه تلوزیونی یا سریال که وقت شما را تلف می کنید صرف نظر کنید و به جای آن روی ساختن آینده ای بهتر برای خود و فرزندانتان کار کنید.

نوشته: کیث متی یو

ترجمه: علی یزدی مقدم

مطالب مرتبط:

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید