• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2016 / 12 / 05

مانیکور و پدیکور ناخن

پدیکور در آب گرم

پدیکور در آب گرم، یکی از آرامش بخش ترین و مفیدترین کار برای ناخن پا می باشد. پدیکور جزء فنون آرایشی است که پیشگیری از بیماری های احتمالی ناخن و اختلالات آن کمک می کند. این کار در بین مردم سراسر جهان به خصوص زنان انجام می شود. پدیکور تنها برای ناخن پا نیست بلکه سلولهای مرده کف و پاشنه پا را نیز با سوهان مخصوصی رفع می کند. پدیکور ناخن پا شامل سه مرحله سوهان زدن و از بین بردن پوست های مرده، هیدراته کردن پوست و ماساژ می باشد.

پدیکور ناخن

ابزارهای مورد نیاز پدیکور ناخن پا شامل: استون، پنبه، کرم پوست، ناخنگیر، پاشویه، سوهان، جلا، سنگ پا، حوله، لا انگشتی و وسایل آرایش ناخن.

در هنگام شروع این کار آرامش بخش، با خیس کردن پا با آب گرم در حمام و یا در یک ظرف، آن را ماساژ می دهند. معمولا در ظرف آب، چند گلبرگ از برخی گلهای خوشبو که خاصیت آرامش بخشی دارد، می اندازند و پا را در آن ظرف ماساژ می دهند. برای آراستن ناخن ها با پدیکور به سوهان ناخن احتیاج دارید. با استفاده از یک سوهان، پوست مرده و پینه (بافت) یا ترک پا را از بین ببرید تا پاهای شما لطیف و صاف شوند. سپس مقداری ماسک روی کف دست های خود بریزید و پاهای خود را با آن بمالید تا خستگی آن از بین برود و شاداب و جوان شود. سپس همراه روغن یا یک مرطوب کننده، ماساژ را تا ساق پا ادامه دهید. در پایان کار در صورت تمایل انگشتان خود را نیز جلا بدهید.

پدیکور سریع

آیا در زمان کم می خواهید ناخن های زیبایی داشته باشید؟ پدیکور سریع این امکان را به شما می دهد که در زندگی پر مشغله خود فرصت زیباتر کردن ناخن را نیز داشته باشید. ابتدا پای خود در حمام آب گرم یا ظرف مخصوصی که حاوی کفهای ضد باکتریال است پاشویه کنید. ناخن های خود را تمیز کنید و سوهان و جلا بزنید.

پوست های مرده را با سوهان کاری برطرف کنید و هر گونه پوست مرده، بافت و ترک پا را از بین ببرید. برای آبرسانی به پاها از کرم های ترکیبی استفاده کنید و در نهایت اگر تمایل دارید ناخن های خود را جلا بدهید.

مانیکور در آب ولرم

مانیکور ناخن

دستان خود را در ظرف حاوی آب ولرم بشویید. در این ظرف چند گلبرگ از گلهای خوشبو و با خاصیت آرامش بخشی نیز می توانید اضافه کنید. از یک لایه بردار ناخن و سوهان مناسب استفاده کنید تا پوست های مرده از بین روند. سپس دستهای خود را بشویید و کاملا خشک کنید. در این مرحله به ناخن های خود شکل دهید. قبل از اینکه از روغن استفاده کنید مجددا دستهای خود را با آب گرم بشویید. از ابزار مخصوص نوک دار برای هل دادن کوتیکول پوست به بیرون استفاده کنید. از مرطوب کننده های مناسب استفاده کنید و ناخن های دست را به سلیقه خود جلا داده و لاک بزنید.

ناخن دستان با مانیکور در آب ولرم، زیبا و شاداب می شوند.

مانیکور سریع

آیا نیاز به مانیکور سریع دارید؟ در این روش ناخن ها کوتاه شده و با سوهان مرتب می شوند، برای هیدراته کردن، روغن مخصوص به پوست های اطراف ناخن های دست و پا مالیده می شود. در نهایت اگر تمایل داشته باشید ناخن ها را با براق کردنشان جلا دهند. این کار تقریبا 30 دقیقه زمان نیاز دارد و بهترین راه برای افراد پرمشغله است.

مانیکور ضد پیری

بازگشت و جوان شدن دست ها در هر سنی! از آرزوی افراد بخصوص زنان است. یکی از اولین نشانه های پیری، پوست دست ها است. در این حالت پوست نازک می شود، رطوبت خود را از دست می دهد، کدر و چروک به نظر می رسد. این مانیکور با شکل دهی به ناخن ها و درمان پوست انجام می شود، انگشت ها با آب گرم شستشو داده می شود. Clarisonic Exfoliating Cleansing Brush برای جدا کردن سلول های مرده پوست استفاده می شود و باعث می شود بافت پوست نرم و ملایم شود. پوست دست توسط متخصصین مربوطه کشیده می شود تا دست ها صافتر به نظر برسد و خطوط، چین و چروک ها و ترک های دست از بین برود و زیباتر به نظر برسند.

حقایقی درباره قارچ ها

بدون اینکه متوجه شوید عفونت ها وارد بدن شده و در بدن جای می گیرند. برای اینکه سریعتر از ابتلا به عفونت ناخن مطلع شوید دکتر Rich می گوید: بایستی به صورت دوره ای هر گونه واکس زدن و جلا دادن به ناخن های دست و انگشتان پا را کنار گذاشته آن ها را بررسی کنید و مورد وارسی قرار دهید. قارچ ها مسری هستند و می توانند از یک ناخن به ناخن دیگر گسترش یابد و حتی از ناخن به پوست نیز سرایت کنند. او توضیح می دهد که این عفونت ها خطرناک نیستند اما آنها می توانند دردناک و ناخوشایند باشند.

آنچه باید بدانید

علل: مکان های مرطوب، مورد علاقه قارچ ها هستند و نشان داده شده که جوراب ها و کفش های خیس محیط مستعدتری برای قارچ ها هستند و انگشتان پا بیشتر از انگشتان دست دچار قارچ می شوند. حدود 50 درصد از بیماری های ناخن، عفونت قارچی ناخن ها است و در صورت درمان نکردن عفونت قارچی انگشتان و جراحت های ناخن می تواند بدن را مستعد عفونت کند.

نشانه های هشدار دهنده: ناخن های ضخیم، زردرنگ، شکننده و یا ناخن هایی که از بستر خود جدا شده اند (مانند افتادن ناخن)

درمان: بعد از اینکه عفونت زیر ناخن یا در بستر ناخن اتفاق افتاد درمان آن ممکن است چندین ماه طول بکشد. دکتر Rich پیشنهاد می کند سعی کنید از داروهای خوراکی تجویز شده توسط پزشک مانند Lamisil (نوع خوراکی) استفاده کنید.

جلوگیری از عفونت قارچی ناخن پا: پاها را تمیز و مرتب بشویید و خشک کنید، کفش های خود را در مکان های باز و در جریان هوا قرار دهید. اگر پاهایتان خیلی عرق می کند باید جوراب های خود را مرتب عوض کنید.

ترجمه: زهرا صانعی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - - - - - - -



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید