• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2014 / 03 / 31

حقایق جالب درباره ی فیلم ژوراسیک پارک

حقایق جالب درباره ژوراسیک پارک

صحنه های حذف شده

صحنه هایی از جمله قسمتی که تی رکس، سواران رودخانه را می ترساند و صحنه ای که نیاز به ماده ی پتروداکتیل داشت و به خاطر هزینه ی بالا حذف شد. هردوی این صحنه ها در قسمت سوم بودند.

همچنین صحنه ای که لکس سوار بر بچه تریسراتپس بود نیز حذف شد و دایناسور ساخته شده برای آن بعدها در قسمت جهان گمشده ی این فیلم به کار رفت.

تداعی نادرست

یکی از ترسناک ترین دایناسورهای قسمت اول دیلوفوساروس بود که ویژگی هایش بیش از همه به یاد مانده است؛ مایکل کریچتن نویسنده رمان، توانایی مرگ بار زهر پاشیدن را برای دینو خلق کرده بود و اسپیلبرگ هم صدای وحشتناک حرکت گردنش را به آن افزود اما در واقعیت، دیلوفوساروس ها هیچ گاه این گونه نبوده اند. با این وجود هر کس که با تماشای این فیلم بزرگ شده باوری متفاوت دارد.

جلوه های ویژه

هرچند این فیلم سال ها به خاطر جلوه های گرافیکی ویژه اش در حرکت و فریاد زدن دایناسورها تحسین شده است اما این موارد تنها جلوه های ویژه آن نبوده اند. در صحنه ای که لکس از سقف پایین می افتد، بدل آریانا ریچاردز بازیگر خوب فیلم، تصادفا مستقیم به دوربین نگاه کرده است و تیم جلوه های ویژه مجبور شده تا تصویر چهره ی ریچاردز را روی چهره ی بدلکار پیست کند تا این اشتباه برطرف شود.

سیاه و سپید

این که در این فیلم، مالکوم بیشتر مواقع لباس سیاه بر تن داشته و هاموند سپید اصلا اتفاقی نبوده، بلکه نشان دهنده ی آن بوده که این دو متقابلا متضاد هستند. طی تولید فیلم، اسپیلبرگ خود را جای هاموند (رویاپرداز) و مایکل کریچتن را جای مالکوم (صدای خرد) قرار داده بود.

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:

صفحه بعد >>



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید