• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2017 / 03 / 12

معرفی چند کتاب برتر ایرانی و خارجی در زمینه موسیقی

کتاب تحلیل ردیف، کتاب برتر سال شد

نویسنده: داریوش طلایی

تاریخ چاپ: 1395

ناشر: نی

تعداد صفحه: 544

کتاب تحلیل ردیف، کتاب برتر سال شد
معرفی کتاب

در سی و چهارمین دوره جایزه کتاب سال کشور که با حضور رئیس جمهور در تالار وحدت برگزار شد، کتاب تحلیل ردیف، بر اساس نت‌نویسی ردیف میرزا عبدالله با نموداری تشریحی، تألیف داریوش طلایی، عضو هیأت علمی گروه موسیقی پردیس هنرهای زیبا، برگزیده شد.

در این اثر با روشی نو ردیف میرزا عبدالله، یکی از معتبرترین روایت‌های ردیف موسیقی ایرانی و در عین حال رایج‌ترین آن‌ها تحلیل و بررسی شده است. این در حالی است که ویژگی این روش نگاه به ردیف موسیقی دستگاهی ایران به مثابه یک زبان موسیقایی خاص است که داریوش طلایی با تدوین نقشه‌ای عینی از ردیف، به بررسی آن از زوایای مختلف می‌پردازد و در نهایت ارائه دستور زبان خاصی را برای موسیقی ایرانی مد نظر قرار می‌دهد.

کتاب معجزۀ موسیقی برندۀ جایزه گرمی

نام کتاب: معجزه موسیقی

مولف: ویکتور ووتن

مترجمان: سیامک شهابی، سحر نخعی

تاریخ چاپ: 1393

ناشر: رهام

کتاب معجزۀ موسیقی برندۀ جایزه گرمی

 معرفی کتاب

اثری متفاوت از ویکتور ووتن (موزیسین، نوازنده و برندۀ جایزۀ گرمی) روایتی داستانی برای فراگیری و درک عمیق اصول بنیادین و پیشرفتۀ موسیقی کتاب معجزۀ موسیقی در حال حاضر در آمریکا جزء برنامۀ درسی می باشد.

ووتن سعى كرده اصول و تئورى موسيقى را با زبانى ساده در خلال اتفاقاتى جالب كه براى شخصيت اصلى كتاب مى افتد بيان كند و به خواننده بياموزد. اما مقوله ى اصلى كتاب پرداختن به روح موسيقى و آموختن درس هايى براى درست زيستن، در كنار هم بودن و شادكامى و سعادت است.

 کتاب فانفار قطعات آسان برای پیانو

نویسنده: فرانسوا کوپرن

مترجم: محمد صادق سراج

انتشارات: رهام

تعداد صفحه: 32

تاریخ چاپ: 1384

 کتاب فانفار قطعات آسان برای پیانو
معرفی کتاب

در این کتاب نحوه کوک کردن پیانو با استفاده از یک آچار مخصوص بیان شده است. برخی از موضوعات کتاب عبارتند از : ساختمان کلی پیانو، اسامی فنی و کاربردی بخش های پیانوی دیواری، طرز کار پیانوی بزرگ و مربع تنظیم و تعمیر، سیستم اعتدال و نکات حرفه ای.

 کتاب ریتم و دف

نویسنده: مسعود حبیبی

تاریخ چاپ: 1395

ناشر: مسعود حبیبی

تعداد 3 جلد

 کتاب ریتم و دف

معرفی کتاب

مسعود حبیبی نوازنده و مدرس پیشکسوت موسیقی ایرانی، سومین جلد از مجموعه هفت جلدی «ریتم و دف» را به همت مرکز موسیقی بتهوون شیراز منتشر کرد.

این نوازنده دف درباره انگیزه های خود برای انتشار این مجموعه موسیقایی بیان کرد: هر روز کتاب های مختلفی در زمینه سازهای خارجی منتشر می شود، اما کمتر پیش آمده که معرفی سازهای ایرانی مانند تار، سنتور، دف و امثال اینها در قالب یک کتاب تالیفی در دسترس دوستداران موسیقی خارج از ایران قرار گیرد و این نکته بسیار ناراحت کننده ای است که همه وظیفه داریم بیشتر از اینها به آن توجه کنیم. من به این دلیل تصمیم گرفتم این مجموعه را علاوه بر نگارش فارسی به ۶ زبان زنده دنیا ترجمه کنم که ساز ایرانی در دنیا معرفی شود..

 کتاب رپرتوار موسیقی کلاسیک ایرانی برای ویولن، کمانچه و قیچک

نویسنده: کاوه کشاورز

ناشر: مانوش

تاریخ چاپ: 1395

کتاب رپرتوار موسیقی کلاسیک ایرانی برای ویولن، کمانچه و قیچک

معرفی کتاب

کاوه کشاورز آهنگساز، نوازنده ویولن و پژوهشگر، درباره این اثر چنین می‌گوید: رپرتوار موسیقی کلاسیک ایرانی، تلاشی است در ادامه اندیشه دانش بنیان اساتید گران مایه موسیقی ایرانی که سالیان عمر خود را صرف به روز و جهانی کردن موسیقی خویش نمودند. این مجموعه با بهره گیری از دانش نوین رپرتوار و منطبق بر بالا‌ترین استانداردهای آموزشی روز دنیا، و بیش از دو دهه پژوهش و مطالعه در زمینه موسیقی ایرانی و دانش آهنگسازی بین المللی تهیه شده است.

تهیه و تنظیم:میترا نامجو

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - - - -



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید