• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2014 / 05 / 11

آموزش ساخت بادبادک 4

ساخت بادبادک سورتمه ای، آن هم مرحله به مرحله آموزش داده می شود. برای ساخت این بادبادک نیاز به مواد و ابزارهای ساده و موجود در منزل دارد. پرواز این بادبادک در هوا بسیار هیجان انگیز و زیباست.

بادبادک سورتمه ای به علت برش های V شکلی که دارد همین طور دو بال متناسب، در بادهای ملایم تا 15 کیلومتر در ساعت بالا می رود ولی در بادهای شدید تحمل ندارد. پس بهترین منطقه برای به پرواز در آوردن این بادبادک، کنار ساحل دریا و یا مناطق کاملا باز است.

ارتفاع بادبادک 120 سانتی متر در نظر گرفته شده است.

وسایل لازم برای بادبادک سورتمه ای
  • دو چوب به ضخامت 5 میلی متر و به ارتفاع 120 سانتی متر.
  • پلاستیک سبک و محکم در اندازه 72*120 سانتی متر
  • ماژیک یا خودکار
  • خط کش T یا متر
  • طریقه ساخت بادبادک سورتمه ای
  • چندین متر نخ

ابتدا پلاستیک را از نیمه دولا کنید. بر روی زمین قرار دهید و بر روی پلاستیک با استفاده از خط کش و طبق اندازه هایی که داده شده است، ابتدا نقاط و سپس خطوط زیر را رسم کنید.

آموزش ساخت بادبادک 4

 

آموزش ساخت بادبادک 4

 

اگر لای پلاستیک را باز کنید شکل زیر را ملاحظه خواهید کرد.

آموزش ساخت بادبادک 4

 

دوباره پلاستیک را دولا کنید و از روی خطوط برش بزنید. دو لوزی وسط را نیز خالی کنید تا شکل زیر حاصل شود.

آموزش ساخت بادبادک 4

 

یک سر چوب ها را در دو راس بالایی شکل قرار دهید و با نخ یا بست به پلاستیک محکم کنید، سر دیگر چوب ها را نیز به دو راس پایینی شکل ببندید. وسط چوب ها را نیز علامت بزنید و برای استحکام بیشتر، وسط چوب را نیز به پلاستیک ببندید.

آموزش ساخت بادبادک 4

 

لبه هایی که مسوول کشیدن بادبادک سورتمه ای هستند همان جایی است که نخ به بادبادک متصل می شود، این نقاط اتصال باید تقویت شود. برای این منظور از چسب برق استفاده کنید دو تکه از چسب، یکی به اندازه 10 سانتی متر و دیگری 6 سانتی متر جدا کنید. ابتدا نوار چسب بلندتر را به صورت افقی از راست به چپ و سپس نوار کوتاه تر را به صورت عمودی مطابق شکل زیر، بچسبانید. نصف عرض نوار عمودی را به پشت بادبادک متمایل کنید و بچسبانید. بدین ترتیب لبه های یدک کش بادبادک، با چسب پوشیده شده است.

آموزش ساخت بادبادک 4

 

نخ بلندی انتخاب کنید و دو سر نخ را در میان نوار چسب های افقی وارد کنید و چسب را به پشت بادبادک بچسبانید تا مطابق شکل زیر شکل فلش پیدا کند.

آموزش ساخت بادبادک 4

 

انتهای نخ را حالت حلقه درست کنید تا بتوانید راحت تر در دست بگیرید.

آموزش ساخت بادبادک 4

 

بادبادک سورتمه ای آماده پرواز است.

ساخت بادبادک سورتمه ای

سمیه مظفری

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید