• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2017 / 04 / 18

نمودار نام و زمان در آمدن و افتادن دندانها

دندانها از لحاظ اندازه، شکل و محل قرار گیری شان در فکها متفاوتند. این تفاوت ها دندانها را قادر می سازد تا در عمل جویدن، صحبت کردن و خندیدن به شما کمک کنند. همچنین دندانها در زیبایی صورت نقش مهمی دارند.

در چند ماه بعد از تولد، معمولا 20 دندان شیری شروع به رویش می کنند که اولین دندان معمولا حدود 6 ماهگی نیش می زند. دندانهای شیری در زمانهای مختلف کودکی می افتند.

معمولا حدود 21 سالگی تمامی 32 دندان دایمی در دهان شکل می گیرند.

در این قسمت نام دندانهای شیری کودکان، زمان در آمدن و افتادن آنها در نمودار زیر مشخص شده است و در ادامه در نموداری دیگر به نام دندانهای دایمی و زمان در آمدن آنها اشاره می شود.

در برخی افراد زمان در آمدن و افتادن دندان ممکن است متفاوت باشد ولی آنچه در این مقاله ذکر شده است وضعیت نرمال اکثریت افراد است.

نمودار نام و زمان در آمدن و افتادن دندان های کودکان

نمودار نام و زمان در آمدن و افتادن دندان های کودکان

نمودار نام و زمان در آمدن دندان های دایمی

نمودار نام و زمان در آمدن دندانهای دایمی

از دندان، این نعمت بزرگ خداوند به خوبی مراقبت کنید. از جمله مراقبت از دندان شامل مسواک و نخ دندان صحیح و منظم دندانها، مراجعه منظم سالانه به دندانپزشک، نشکستن اجسام و خوراکی های سفت با دندان، نخوردن مواد گرم و سرد به طور همزمان و دیگر موارد می باشد.

مسواک را از همان رویش اولین دندان به کودک بدهید تا با شکل و به دست گیری مسواک آشنا شود و به مرور، صحیح مسواک زدن را به او آموزش دهید تا دندان و دهانی سالم داشته باشند.

ترجمه: سمیه مظفری

 

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید