• ارسال کننده: علی یزدی مقدم
  • تاریخ انتشار: 2014 / 06 / 15

آخر هفته ای فوق العاده بدون تلویزیون!

آخر هفته قبل اتفاق جالبی برایم رخ داد. هم اتاقی من به مسافرت کنار دریا رفته بود و من در خانه تنها بودم و این اولین باری بود که باید تعطیلاتم را تک و تنها می گذراندم. بعد از شام روی مبل لم دادم کنترل تلویزیون را برداشتم و تلویزیون را روشن کردم. احساس کسالت عجیبی داشتم احساس می کردم در حال تلف کردن زمان برای ساعت های آینده هستم.

ناگهان تصمیم گرفتم یک تجربه کوچک داشته باشم: برای کل آخر هفته تلویزیون را روشن نکنم. این کار را کردم چون قرار بود بعد پایان موعد اجاره برای خودم خانه ای جداگانه بگیرم و تنها زندگی کنم بدون هیچ هم اتاقی و دوستی. تلویزیون هم مال من نبود و تصمیم نداشتم تلویزیون بخرم. یعنی در آینده نزدیک، باید ساعت های زیادی را در تنهایی بدون تلویزیون می گذراندم بدون این که برنامه های سرگرم کننده خودم را تماشا کنم و می خواستم بدانم آیا می توانم این وضعیت را تحمل کنم. قسمتی از وجودم را نگرانی فرا گرفته بود که چه آخر هفته کسالت باری را قرار است داشته باشم.

آخر هفته بدون تلوزیون

برای 15 دقیقه اول این گونه بود. و پس از آن چیزهای زیادی را برای پر کردن وقتم پیدا کردم. این ها بعضی از کارهایی بودند که من جایگزین تلویزیون کردم و کاملا مطمئن هستم اگر تلویزیون روشن بود هیچ کدام از آن ها را انجام نمی دادم.

  1. در طراحی وب سایت تغییرات اساسی دادم – از فردای آن روز بود که بازدیدکنندگان وب سایتم پیام های مختلفی درباره تغییرات جدید ارسال کردند و برخی هم به خاطر بهینه سازی ها و زیبایی بیشتر از من تشکر کرده بودند. برخی مشکلاتی که در وب سایت بود و هیچ وقت، حوصله کار کردن روی آن ها را نداشتم حل کردم. صفحه اصلی وب سایت را کاملاً تغییر دادم و یک ویدیو جدید برای معرفی وب سایت ساختم.
  2. برای گواهینامه رانندگی اقدام کردم – این کاری بود که از مدت ها قبل تصمیم داشتم انجام دهم اما همین طور آن را به تاخیر انداخته بودم بنابراین شنبه صبح زود از خواب بیدار شدم و برای این کار از خانه بیرون رفتم و همه کارهای لازم را در کمترین زمان ممکن انجام دادم.
  3. در مسابقات میلیونر بعدی اینترنت شرکت کردم – این کاری بود که از مدت های قبل می خواستم آن را انجام دهم. علاوه بر این من ویدیویی ساختم و در وبلاگم توضیحاتی دادم که چرا می خواهم این کار را انجام دهم.
  4. هم چنین در وب سایتم بهینه سازی هایی برای درآمد بیشتر انجام دادم – با استفاده از ترفندهایی که از سال ها تجربه آموخته بودم در رنگ ها تغییراتی دادم و تبلیغاتی از گوگل و آمازن در جاهای خالی اضافه کردم تا فرصت درآمد زایی وب سایتم را افزایش دهم.
  5. و در پایان خواندن کتاب مزرعه حیوانات جورج اورول را تمام کردم و از خودم شرمنده شدم بودم که چرا خواندن یک کتاب باید این قدر طولانی شود و پس از آن خواندن اولین کتاب باراک اوباما «رویاهایی از پدرم» را آغاز کردم. باید بگویم اوباما نویسنده چیره دستی است و خیلی دوست دارم در آینده درباره کتابی که خوانده ام مطالبی در وب سایتم قرار دهم.
  6. نوشتم – این مطلبی را اکنون می خوانید و همچنین چند مطلب دیگر برای وب سایتم آماده کردم. و از مطالبی که نوشتم احساس رضایت فوق العاده ای داشتم.
  7. تمدد اعصاب – چند ساعتی را در استخر گذراندم و در اطراف محله خودمان قدم زدم و به این ترتیب از زمانی که قرار بود در کنار تلویزیون تلف شود به بهترین نحو استفاده کردم.

هنوز کارهایی هست که می توانم درباره آن ها بنویسم. اما این ها کارهایی بودند که همیشه می خواستم انجام دهم اما فرصت کافی برایشان پیدا نمی کردم. این تجربیات من نشان دادند که تلویزیون وقت بسیار زیادی از ما تلف می کند و 100 درصد از راندمان افراد را می کاهد.

و نکته شگفت انگیز این تجربه این بود که اصلاً دلم برای تلویزیون تنگ نشد و از زمانی که فکر می کردم باید بسیار کسالت بار باشد به بهترین نحو استفاده کردم و جالب تر این که احساس فوق العاده ای داشتم احساس کسی که تمام کننده است کسی که می تواند تغییر ایجاد کند!

و متاسفانه هم اتاقی من به زودی باز می گشت و برای چند هفته آینده همه وقت آزاد من در خانه تلویزیون روشن بود و این چیزی بود که نمی توانستم جلوی آن را بگیرم.

ما آن قدر با تلویزیون انس گرفته ایم که از تاثیر آن بر زندگی خود غافل شده ایم. برای بسیاری از افراد روشن کردن تلویزیون بعد از نشستن، تبدیل به یک عادت شده است و به صورت خودکار این را انجام می دهند. یک آخر هفته بدون تلویزیون به من آموخت که این جعبه جادویی چه تاثیری بر رفتار، حالات روحی و دیدگاهم به زندگی دارد.

و توصیه من به همه و شما که این مطلب را می خوانید این است که یک آخر هفته بدون تلویزیون را حتما تجربه کنید. باور کنید از کارهایی که می توانید انجام دهید شگفت زده خواهید شد اگر از این وضعیت منفعل خارج شوید و خود قهرمان زندگی خود باشید. همه ما قربانی بزرگ ترین دزد زمان هستیم و بوده ایم و خواهیم بود اگر از این خواب غفلت بیدار نشویم.

منبع: وب سایت «پیک د برین گرو یورسلف»

ترجمه: علی یزدی مقدم

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - - -



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید