• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2017 / 06 / 17

چگونه در 30 سالگی یک میلیاردر باشیم؟

نسخه صوتی

امروزه صحبت از کسب ثروت هنگفت در جوانی کمی سنگین به نظر می رسد و اگر بگوییم در 30 سالگی می توان یک میلیاردر بود به نظر دور از واقعیت می رسد.

ولی نباید این گونه باشد و این کاملا امکان پذیر است. من در سن 21 سالگی دانشگاه را رها کردم، به مشکلات مالی برخورد کردم که نمی توانستم ادامه تحصیل بدهم و باید پول بیشتری بدست می آوردم، اما در سن سی سالگی یک میلیاردر بودم.

میلیاردر

در این مقاله 10 مرحله برای میلیاردر شدن را در اختیار شما قرار می دهم اینها اصول و نکاتی بودند که به من کمک کردند به اینجا برسم و شک ندارم که می توانند برای شما هم به همان اندازه مفید باشند.

به دنبال پول بروید

در اقتصاد کنونی نمی توانید آنقدر پول پس انداز کنید تا میلیاردر شوید. اولین مرحله به سمت میلیاردر شدن این است که درآمد خود را افزایش دهید و این کار را به صورت تدریجی و دوره ای تکرار کنید. من در ماه 3 هزار دلار درآمد داشتم و 9 سال بعد درآمدم به 20 هزار دلار در ماه افزایش یافته بود. پول را بو بکشید و بدنبال آن بروید آنگاه خواهید دید که پول به شما می گوید فرصت ها و درآمدهای جدید کجا هستند. برنامه افزایش درآمد داشته باشید و فرصت ها را در این مسیر بقاپید.

خودنمایی نکنید — کارایی خود را بالاتر ببرید!

من اولین ساعت یا ماشین لوکس خود را تا زمانیکه چندین منبع کسب درآمد مطمئن بدست نیاورده بودم نخریدم. من میلیاردر بودم اما هنوز یک تویوتا کمری که یک کارمند ساده هم می توانست بخرد سوار می شدم. کاری کنید که مردم شما را بخاطر کارتان ارزشمند بدانند نه اسباب بازی های گرانقیمتی که می خرید.

برای سرمایه گذاری پس انداز کنید نه برای پر کردن حساب های بانکی!

تنها دلیل برای پس انداز، سرمایه گذاری است. پس انداز خود را جایی مطمئن و در حسابی دست نیافتنی قرار دهید. به گونه ای که قبل از موعد سرمایه گذاری حتی اگر به آن نیاز هم داشتید نتوانید آنرا خرج کنید. در چنین شرایطی فقط یک راه برای شما باقی می ماند و آن چیزی نیست جز اینکه درآمد خود را افزایش دهید. شاید باور نکنید ولی من در سال بیش از دو بار با بی پولی شدید مواجه می شوم و هیچ راهی برایم باقی نمی ماند مگر اینکه پول بیشتری بدست آورم و البته هر بار هم موفق شده ام این کار را به خوبی انجام دهم. من به دلیل نیاز مجبور شده ام که راهی جدید برای کسب درآمد ایجاد کنم که اگر این نیاز نبود هیچگاه این راه ها را کشف نمی کردم یا آنها را نمی دیدم در حالیکه درست جلوی چشم من بوده اند.

پس انداز

خودداری از وامی که سود دهی ندارد!

برای خود یک قانون تعیین کنید هیچگاه به دنبال وامی که برای شما پولساز نیست نروید. حتی وقت خود را برای آن تلف نکنید. من برای خرید ماشین وام گرفتم چون می دانستم به من کمک می کند درآمد بیشتری داشته باشم. ثروتمندان از وام فقط به عنوان وسیله برای کسب درآمد بیشتر استفاده می کنند و لاغیر. و افراد فقیر از وام استفاده می کنند تا چیزهایی بخرند که ثروتمندان را ثروتمندتر می کند.

پول مانند یک عاشق حسود است

میلیون ها نفر آرزو دارند که میلیاردر شوند، اما از میان آنها فقط کسانیکه پول را جزء الویت های اول خود قرار داده اند می توانند میلیاردر باشند. برای اینکه ثروتمند باشید و ثروتمند بمانید باید پول را برای خود یک الویت بدانید. پول همانند یک عاشق حسود است اگر به آن بی توجهی کنید شما را نادیده می گیرد و بدتر از آن شما را ترک خواهد کرد و به سمت کسی خواهد رفت که به آن اهمیت بیشتری می دهد.

پول استراحت ندارد!

پول ساعت را نمی شناسد، اهمیتی نمی دهد که شما در تعطیلات هستید. پول عاشق افرادی است که وجدان کاری بالایی دارند! من در 26 سالگی در کار خرده فروشی بودم آن موقع فروشگاه ها در ساعت 7 بعد از ظهر بسته می شدند ولی من تا ساعت 11 بعد از ظهر فروش داشتم! سعی نکنید زرنگی کنید، سر کسی را کلاه بگذارید یا آدم خوش شانسی باشید — فقط مطمئن شوید که بیش از همگان کار می کنید.

فقیر بودن افتخار نیست

من در فقر و مشکلات زیادی زندگی کرده ام. باید بگویم زندگی در فقر واقعا منزجر کننده است و مشکلات بسیاری خواهد داشت. سعی نکنید با فقر خود کنار بیایید و فکر کنید مشکلی نیست من همینطور زندگی می کنم! بیل گیتس می گوید: «اگر فقیر بدنیا آمده اید تقصیر شما نیست. اما اگر فقیر هم از این دنیا بروید مقصر خودتان هستید.»

میلیون ها مربی داشته باشید!

بیشتر ما با افراد معمولی و متوسط احاطه شده ایم افکار محدودی دارند آنها نمی توانند مرشد خوبی برای میلیاردر شدن ما باشند. من همیشه در حال مطالعه مقالات و کتاب های میلیاردرهای خود ساخته ای هستم تا بتوانم بهتر از آنچه که آنها انجام داده اند عمل کنم. برای خود از بین همه، تعدادی را به عنوان مرشد و مربی انتخاب کنید و به نصایح و سخنان آنها گوش دهید. سخنان انگیزه بخش آنها را مقابل دیدگان خود قرار دهید مقالات و کتاب های آنها را بخوانید. آنها دانش واقعی را در اختیار دارند آنها دانش را به شیوه کاربردی مورد استفاده قرار داده اند و از آن کسب ثروت کرده اند. اینها بهترین منابع برای شما خواهند بود.

از پول خود برای اوج گرفتن استفاده کنید.

سرمایه گذاری همان گوی اسرار آمیز اقتصاد است و به کمک آن می توانید میلیاردر شوید. باید از سرمایه گذاری های خود بیش از کار خود کسب درآمد کنید این راه میلیاردر شدن است. اگر پول اضافه نداشته باشید نمی توانید سرمایه گذاری کنید. وقتی می خواستم دومین کمپانی خود را تاسیس کنم نیاز به پنجاه هزار دلار پول داشتم و این کمپانی برای 10 سال برای من ماهی 50 هزار دلار درآمد داشت! سومین سرمایه گذاری من در بازار املاک بود این کار را با 350 هزار دلار شروع کردم که بخش بزرگی از سرمایه خالص من بود و من هنوز این کمپانی را دارم و برایم درآمد ثابتی دارد. سرمایه گذاری تنها دلیلی است که شما مرحله به مرحله به سمت میلیاردر شدن پیش می روید، پول شما باید برایتان کار کند و شما را به اوج برساند.

برای 10 میلیارد حرکت کنید نه یک میلیارد!

بزرگترین خطای سرمایه گذاری من این بود که به اندازه کافی بزرگ فکر نمی کردم و اکنون به شما می گویم به بیش از یک میلیارد فکر کنید. هیچ محدودیتی برای پول وجود ندارد. محدودیت در درون ذهن شماست آنها را از میان بردارید تا روش کسب این درآمد را ببینید.

این مراحل و نکات را به کار گیرید تا ثروتمند شوید. از افرادی که شما را حریص می شمارند یا رویای شما را غیر واقعی تلقی می کنند فاصله بگیرید. سعی نکنید خیلی سریع پولدار شوید، نمی توانید روش غیر اخلاقی و دایمی برای پول درآوردن بیابید، انسانیت را زیر پا نگذارید و زمانیکه راه درست را یافتید شروع کنید به کمک کردن به دیگران، خواهید دید که این روش باز هم به شما کمک خواهد کرد ثروتمندتر شوید.

نوشته: گرنت کاردونه

ترجمه: علی یزدی مقدم

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید