• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2017 / 07 / 09

با گنبد کپی‌پاد از خودتان عکس‌های سه‌بعدی بگیرید

جدیدترین گجتی که برای عکاسی ساخته شده است می‌تواند از هر سوژه‌ای در سریع‌ترین و ساده‌ترین شکل عکس‌های سه‌بعدی با کیفیت بالا تهیه کند.

 ابزارک‌هایی که با پسوند نام «پاد» شناخته می‌شوند معمولا از سوی شرکت آمریکایی اپل ساخته و به بازار ارائه شده‌اند اما به‌تازگی یک شرکت چینی به‌ نام «دفتر طراحی‌های صنعتی خلق» وسیله جالب و کارآمدی را ساخته است که می‌تواند تقریبا از هر سوژه‌ای در اندازه‌های کوچک تا ابعاد یک انسان، عکس‌های سه‌بعدی با نور یکسان و کیفیت بالا تهیه کند.

عکس سه بعدی با کپی پاد

روش کار به‌ این شکل است که با تلفیق چند ابزارک و معادله مرسوم در عکاسی، وسیله‌ای به‌نام «کپی‌پاد» ساخته شده است. این ابزار برمبنای «کره هوبرمن» ساخته شده است که برای نورپردازی سه‌بعدی و تمام جهت بدون سایه ساخته شده بود.

در این گنبد، نور از تمام جهات به‌ صورت یکسان به سوژه تابیده می‌شود تا سایه‌ای در هیچ جهت وجود نداشته باشد؛ چینی‌ها این وسیله را با بازوها و مفصل‌هایی مانند قیچی تلفیق کرده‌اند و براساس خط‌ رأس کانونی، 100 محل نصب دوربین در آن تعبیه کرده‌اند. حاصل این نوآوری، ابزاری‌ است که می‌تواند در یک لحظه از تمام زوایای ممکن یک سوژه عکس تهیه کند و سپس با تلفیق این عکس‌ها، حتی مدل‌های سه‌بعدی با پرینتر نیز قابل تهیه هستند.

پیش از این یک شرکت استونیایی نمونه نخستین این وسیله را با استفاده از قطعات آلومینیومی ساخته بود که وزن آن در حدود 350 کیلوگرم بود و برای باز و بسته شدن متکی به یک موتور بود اما نمونه جدید چینی، بسیار سبک و چابک است و به‌سادگی در استودیوها قابل استفاده خواهد بود.

کپی‌پاد می‌تواند از اشیای کوچک یا بزرگ تا اندازه یک انسان، عکس سه‌بعدی تهیه کند و کیفیت و سرعت دوربین‌ها و هماهنگ کننده آنها آنقدر زیاد است که حتی سوژه‌های متحرک نیز در این گنبد قابل عکاسی هستند و عکس‌های به‌دست آمده از آنها کیفیت مطلوب را خواهد داشت.

هنوز شرکت سازنده درباره نرم‌افزار مورد استفاده برای هماهنگی با پرینتر و قیمت این ابزار اطلاعاتی منتشر نکرده اما تصاویر مربوط به کارآیی آن در اختیار رسانه‌های قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری آنا

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:









صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید