• ارسال کننده: علی یزدی مقدم
  • تاریخ انتشار: 2014 / 07 / 15

برای عکاسی از جاده خارج شوید!

 

اگر می خواهید عکس های زیبایی بگیرید یا کسی هستید که از عکاسی امرار معاش می کنید و می خواهید صحنه هایی منحصر به فرد را به نام خود ثبت کنید باید وقت زیادی را با دوربین خود بگذرانید، باید متفاوت عمل کنید، باید کار کردن با دوربین را بیاموزید، باید تجهیزات کاملی داشته باشید و بسیاری باید های دیگر اما حتی با رعایت همه آنچه که گفته شد بدون حرکت کردن و این سو و آن سو رفتن نمی توانید صحنه های زیبایی را شگار کنید. باید سفر کنید در بیابان ها و کشتزار ها پیاده روی کنید تا صحنه های زیبا را شکار کنید. اگر فنون عکاسی را آموخته اید ولی هنوز موفق نشده اید آن عکس های خاص را به نام خود ثبت کنید یک دلیل بزرگش این است که واقعا با صحنه زیبا یا شگفت انگیزی برخورد نکرده اید! برای ایجاد چنین شرایطی و عکس گرفتن از چنین صحنه هایی توصیه می کنم این مقاله را مطالعه نمایید.

of15

برای گرفتن عکس های منحصر به فرد از جاده اصلی خارج شوید

بعضی مواقع که در جاده رانندگی می کنم پیش می آید که منظره ای زیبا از آسمان، ابرها، طلوع آفتاب، آبشاری از نور میان ابرهای تیره یا کوه ها نظرم را جلب می کند و نمی توانم در برابر وسوسه ثبت چنین تصویری مقاومت کنم  اما هنگام عکاسی تیر های تلفن، دکل های برق تابلو ها و سازه های دیگر کل صحنه را مخدوش می کنند اینجاست که یا وارد جاده ای فرعی می شوم یا کمی پیاده روی می کنم تا بتوانم از این صحنه بدون هیچ مزاحمی عکس بگیرم. ولی واقعا صحنه های خاص یا منظره هایی که کمتر عکاسی می تواند از آن عکس بگیرد در جاده ها نیستند (جدا از حوادثی که رخ می دهد و البته صحنه زیبایی هم برای عکاسی نیست) من سالهاست که بخاطر شغلم هر روز در جاده رانندگی می کنم و به تجربه آموخته ام که برای گرفتن عکس های زیبا باید از جاده اصلی خارج شوید به سمت کوه ها و دره ها بروید از کوه ها بالا بروید و در این صورت است که با جانوران و گیاهانی روبرو خواهید شد که قبلاً ندیده بودید عکاسان حرفه ای هستند که شب ها در کویر می خوابند تا بتوانند از تمام لحظات استفاده کنند و با نور های مختلف جلوه های متفاوتی ایجاد کنند.

of6

اگر لازم است از درخت ها بالا بروید در میان بوته زار ها دقت کنید گیاهان و حشراتی پیدا کنید که تا قبل از این به آنها توجهی نداشتید و هر کدام می توانند سوژه مناسبی برای عکاسی باشند. کوه ها علاوه بر این که خود سوژه مناسبی برای عکاسی هستند کمک بزرگی برای تغییر زاویه دید هستند با بالا رفتن از کوهها و صخره ها می توانید از زاویه دید متفاوتی عکس بگیرید پرتگاه ها و صخره های عظیم الجثه سوژه مناسبی برای عکاسی هستند و وقتی از کوه های بلند بالا می روید متوجه پرندگانی خواهید شد که در ارتفاع بالا پرواز می کنند و فقط در کوهستان فرصت عکاسی از آنها را خواهید داشت. و بسیاری از فرصت ها و جلو های طبیعت وجود دارند که انتظار شما را می کشند! اگر می خواهید یک عکاس خوب باشید باید دنیا را از زاویه ای به دیگران نشان دهید که تا کنون ندیده اند عکاسی یعنی یک دنیا خلاقیت اما خوراک این خلاقیت سفر کردن و دیدن جاهای مختلف است.

of7

اگر دوچرخه ای در اختیار دارید به کمک آن و یک کوله پشتی می توانید مسافت نسبتا زیادی را در جاده های فرعی رکاب بزنید و صحنه ها را شکار کنید. دو چرخه آنقدر سریع نیست که صحنه ای را از دست بدهید و در عین حال به کمک آن به راحتی می توانید از مسیر ها و جاده هایی رفت آمد کنید که با هر وسیله ای امکان پذیر نیست اگر لازم باشد می توانید قسمتی از مسیر را پیاده روی کنید اما می توانید به مناطقی دسترسی داشته باشید که با خودرو امکان پذیر نیست ولی در عین حال به کمک آن می توانید به مناطق دورتری دست پیدا کنید که ممکن است با پای پیاده امکان پذیر نباشد. و البته پیاده هم می توان به یک گردش عکاسی رفت و برای عکاسی مایکرو و عکاسی از حشرات و گیاهان و شکار چنین صحنه هایی هیچ چیز مانند پیاده روی نیست.

of8

of5

اگر می خواهید شب ها عکس بگیرید بد نیست تجهیزات لازم را برای خوابیدن در خارج از شهر با خود داشته باشید. عکاسی از کوه ها، درختان، ستارگان و… در شب واقعا رویایی است.

of3

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:

صفحه بعد >>



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید