• ارسال کننده: علی یزدی مقدم
  • تاریخ انتشار: 2017 / 07 / 30

داستان ثروتمند شدن پیرمرد بازنشسته

نسخه صوتی

در سال هایی نه چندان دور پیرمردی ورشکسته زندگی می کرد که خانه ای کوچک و محقر و ماشینی قراضه داشت. او با چک های ماهیانه ناچیزی که از تامین اجتماعی دریافت می کرد به سختی زندگی می کرد. اما در سن 65 سالگی تصمیم گرفت تا اوضاع را تغییر دهد و آن گونه که می خواست زندگی کند. برای این منظور با خود فکر کرد چه چیز خاصی برای ارائه دارد! دوستانش عاشق جوجه ای بودند که او آماده می کرد. با خود فکر کرد این بزرگ ترین برتری او نسبت به دیگران است و این می تواند زندگی او را عوض کند!

داستان موفقیت شگرف پیرمرد

او ایالت کنتاکی را ترک کرد و به ایالت های دیگر سفر کرد در مسیر خود تلاش می کرد طرز تهیه آن جوجه را به صورت رایگان در اختیار رستوران ها قرار دهد و فقط درصد کمی از فروش آن را دریافت کند. به نظر معامله خوبی می آمد!

متاسفانه همه آن ها به او جواب نه دادند او بیش از هزار بار پاسخ نه شنید! حتی بعد از همه آن نه شنیدن ها، مایوس نشد. پیرمرد باور داشت که طرز تهیه او فوق العاده و خاص است و دهان هر کسی را آب خواهد انداخت. او 1009 بار جواب نه شنید تا اولین پاسخ مثبت خود را دریافت کند.

با همان یک پاسخ مثبت کلنل هارتلند ساندرز ذائقه مردم آمریکا را برای سرو جوجه سرخ شده عوض کرد. جوجه سوخاری کنتاکی یا Kentucky Fried Chicken که به نام KFC شهرت یافت با 1009 نه و یک بله پا به عرصه تجارت نهاد!

به خاطر داشته باشید که هیچ وقت ناامید نشوید و خود را باور داشته باشید.

ترجمه: علی یزدی مقدم

منبع: موتیویشنال استوریز فور بیزینس اند ورک

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - - - - -



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید