• ارسال کننده: علی یزدی مقدم
  • تاریخ انتشار: 2014 / 07 / 20

الیکا خودروی 8 چرخ ژاپنی

خودرویی که در تصویر مشاهده می کنید الیکا نام گرفته است که مخفف Electric Lithium Ion Car یا Eliica است که یک خودروی مفهومی برقی است این خودرو توان خود را از باتری های لیتیوم یون کسب می کند و اولین بار در سال 2004 توسط تیمی از دانشگاه کی او در توکیو طراحی شد که آنرا هیروشی شیمیزو رهبری می کرد. خودرویی که 5.1 متر طول دارد و فقط از باتری های لیتیوم یون انرژی می گیرد می تواند در زمان 4 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست یابد یعنی از بسیاری از خودرو های بنزینی اسپرت و سرشناس سریعتر است.

خودروی برقی باتری 8 چرخ

این خودرو در سال 2004 توانست رکورد حداکثر سرعت 370 کیلومتر در ساعت را به نام خود ثبت کند این تست سرعت در پیست  سرعت ناردو ایتالیا انجام گرفت. هدف تیم طراح شکست رکورد 400 کیلومتر در ساعت است.

الیکا 2.4 تن وزن دارد و برای سه سرنشین به علاوه راننده صندلی دارد. درهای جلویی به سمت جلو و درهای عقبی به سمت بالا باز می شوند. در این خودرو چهار محفظه برای باتری ها وجود دارد و در هر قسمت 80 باتری وجود دارد که یک سوم قیمت خودرو هزینه این باتری هاست. این باتری ها با ولتاژ 100 ولت شارژ می شوند و برای رسیدن به شارژ کامل 10 ساعت زمان نیاز دارند و برای شارژ آنها به راحتی می توان از برق خانگی استفاده کرد.

 خودروی برقی سوپر اسپرت الکتریکی

این خودرو 8 چرخ دارد تا چسبندگی خودرو بیشتر شود  این چرخ ها از چرخ یک خودروی معمولی کوچکتر هستند و به همین دلیل می توانند آیرودینامیک و پایداری بهتری در سطح جاده فراهم کنند. هر چرخ یک موتور الکتریکی 60 کیلو وات (معادل 80 اسب بخار)  دارد که در هر شرایطی می تواند به سطح جاده چنگ بزند. موتور الکتریکی به معنای شتاب گیری نرم و یکنواخت است یعنی بدون نیاز به تعویض دنده شتاب گیری انجام می شود این شتاب در حدود 0.8g است. هر چرخ علاوه بر ترمز دیسکی معمولی دارای ترمز های الکتریکی برای بازیابی انرژی و شارژ مجدد باتری هاست.

ماشین برقی ژاپنی

در سال 2005 یک نسخه سرعتی از این خودرو ساخته شد که توانست رکورد سرعت 370 کیلومتر بر ساعت را ثبت کند.

تحقیق و ترجمه: علی یزدی مقدم

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید