• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2017 / 10 / 05

ثروتمندترین ورزشکاران تاریخ

به نوعی، این به یک سنت تبدیل شده است که نشریه فوربس سالانه، ورزشکاران ثروتمند سال های گذشته را لیست می کند.

فرقی نمی کند اگر یک ورزشکار ساده و یا یک طرفدار پر و پا قرص هستید، جالب است نگاهی اجمالی به کسانی که این لیست را به وجود آورده اند بیاندازید و ببینید که آنها این همه پول را از کجا آورده اند.

اما در پایان سال 2016 فوربس (ماهنامه آمريکايي در مورد موضوعات مالي و بازرگاني و تجاري) بازی را کمی تغییر داد. این نشریه به جای اینکه لیستی برای سال ارائه دهد، جداول ویژه ای از ثروتمندترین ورزشکاران تاریخ ارائه کرد. کلمه تاریخ یا همه زمان ها یک واژه جذاب است که پولدار های واقعی را کشف می کند، گرچه اسامی این لیست خیلی تعجب آور نیستند.

در اینجا نگاهی به 20 تن از ثروتمندترین ورزشکاران همه زمان ها می اندازیم.

مانی پاکیائو (Manny Pacquiao)

درآمد: 490 میلیون دلار

برخلاف بسیاری از ورزشکاران این لیست، مانی پاکیائو بخش عمده ای از سرمایه خود را از معاملات بزرگ به دست نیاورده است. به گفته سایت معتبری، بیشتر پول خود را از بوکس به دست آورده است.

مانی پاکیائو (Manny Pacquiao)

اسکار د لا اویا (Oscar De La Hoya)

درآمد: 510 میلیون دلار

با وجود پیشرفت پولی فعلی پاکیائو، ولی هنوز به اوج شکوفایی درآمد اسکار د لا اویا نرسیده است. پسر طلایی حساب بانکی خود را با برنده شدن در رقابت های حرفه ای شش وزن مختلف بوکس که در سال 1992 شرکت کرده به دست آورده است. این به دنبال کسب مدال طلا در المپیک تابستانی در شهر بارسلونا بود. همچنان او به کسب درآمد از کار “تبلیغات پسر طلایی” ادامه می دهد.

اسکار د لا اویا (Oscar De La Hoya)بوکسور ثروتمند

جف گوردون (Jeff Gordon)

درآمد: 515 میلیون دلار

“جنگجوی رنگین کمان” آوازه ای پیدا کرده چرا که بیش از 20 قرارداد بزرگ امضا کرده است که با درآمدهای بالایی که با برد در مسابقاتش بدست می آورد، مخلوط گردیده است. سه بار برنده جایزه دیتونا 500 و چهار بار قهرمان سری اول اولین راننده نسکار (انجمن کشوری مسابقات خودروهای کارکرده) می باشد که 100 میلیون دلار از سری جام حذفی کسب کرده است.

جف گوردون (Jeff Gordon) ثروتمندترین ورزشکار تاریخ

لیونل مسی(Lionel Messi)

درآمد: 520 میلیون دلار

لیونل مسی از بارسلونا، جوان ترین ورزشکار در لیست ثروتمندترین ورزشکاران تاریخ است؛ او همچنین یکی از بازیکنان برتر فوتبال، در جهان است (دومین بازیکن کریستیانو رونالدو). قرار داد آرژانتین شامل پرداخت اضافی برای جوایز است و او در این توافق، 28 میلیون دلار جمع آوری کرده است.

لیونل مسی(Lionel Messi)

الکس رودریگز (Alex Rodriguez)

درآمد: 600 میلوین دلار

با انجام معاملات خود با تگزاس رنجرز و نیویورک یانکیس، بازیکنان بازنشسته MLB سالهاست که برای قراردادهای ورزشی مقرر شده است. او دارای اولین و دومین قراردادهای بزرگ تاریخ ورزش می باشد.

الکس رودریگز (Alex Rodriguez)

راجر فدرر (Roger Federer)

درآمد: 600 میلیون دلار

راجر فدرر 35 ساله ممکن است در سال 2016 آسیب دیده باشد، اما این آسیب دیدگی او را از زمین تنیس دور نکرده است، و او را از کسب رتبه چهارم در لیست فوربس “ورزشکاران با درآمد بالا در جهان” برای سال 2016 متوقف نخواهد کرد. این موضوع ممکن است در ارتباط با این واقعیت باشد که طرفدار تنیس سوئیس 60 میلیون دلار در قراردادها با شرکت هایی مانند رولکس، مرسدس بنز و نایک ثبت می کند.

ورزشکاران با درآمد بالا در جهان راجر فدرر

کریستیانو رونالدو (Cristiano Ronaldo)

درآمد: 620 میلیون دلار

در ماه مه گذشته، ESPN FC گزارش داد که کاپیتان رئال مادرید نه تنها بهترین بازیکن فوتبال جهان است، بلکه گرانترین بازیکن تیم نیز می باشد. ( این افتخار قبلا توسط کوبی برایانت، قبل از بازنشستگی سال گذشته خود، می بود) رونالدو پول زیادی از قراردادهای خارج از زمین به دست می آورد؛ مطمئنا حضور گسترده او در رسانه های اجتماعی به هر دو رتبه آن آسیب نخواهد زد.

ثروت کریستیانو رونالدو (Cristiano Ronaldo)

لبران جیمز (LeBron James)

درآمد: 640 میلیون دلار

در این حرکت کسب درآمد رو به جلو در سال 2003 لبران جیمز 18 ساله به عنوان شماره یک مطرح شد، چرا که قرار داد پنج ساله با رقم بالا امضا کرد.

این تنها، اولین مرحله برای تبدیل شدن به یکی از ثروتمندترین ورزشکارها بود، جیب هایش را با قراردادها، سرمایه گذاری ها، معاملات فیلم و البته حقوق و دستمزد از بسکتبال پر می کند.

ثروتمندترین ورزشکارهای بسکتبال

گِرِگ نورمن (Greg Norman)

درآمد: 680 میلیون دلار

از زمانی که از ورزش گلف بازنشسته شد، معاملات متعدد نگهداری “کوسه” هم او را مشغول و سرگرم می کند و هم ثروت انبوهی جمع آوری کرده است. اداره کردن سرمایه گذاریهای متعدد کسب و کار ” کوسه” هر دو مشغول  هستند و ثروتمندتر از زمانی که از گلف بازنشسته شد می باشد. گرگ نورمن باده نوشی و موج سواری را وسعت داده، علاوه بر آن طراحی زمین گلف را نیز به کارها و درآمدهای خود افزوده است.

گِرِگ نورمن (Greg Norman) گلف باز ثروتمند

مایک تایسون (Mike Tyson)

درآمد: 685 میلیون دلار

اگر مردی یک ببر را به عنوان حیوان خانگی خریداری کند، هیچ دلیلی برای ورود به این لیست وجود ندارد. همچنین این، نشان دهنده این است که مایک تایسون نتوانسته بود سرمایه خود را مدیریت کند. با وجود اینکه 400 میلیون دلار در رینگ بوکس به دست آورده بود، قهرمان بوکس سال 2003 برای ورشکستگی ثبت نام کرد.

مایک تایسون (Mike Tyson) قهرمان بوکس

شکیل اونیل (Shaquille O’Neal)

درآمد: 700 میلیون دلار

موفقیت شکیل اونیل نه تنها از پرداخت بالای قرار دادهای بسکتبال در طول بازی هایش بوده، بلکه از بسیاری تاییدیه ها و حتی قرارداد فیلم ها نیز صورت می گرفته است.(چه کسی بچه “شازام” دهه 90 را به یاد نمی آورد؟)

ESPN (شبکه برنامه های تفریحی و ورزشی) در سال 2015 اعلام کرد که شکیل حقوق مربوط به معاملات تجاری آینده خود را به ABG فروخت، که به عنوان بدنام ترین شرکتهای مدیریتی در روی زمین است.

ثروتمندترین بسکتبالیست جهان

دیوید بکهام (David Beckham)

درآمد: 730 میلیون دلار

آقای شیک و به روز این روزها بیشتر از تبلیغات برند لباس مد روز خود شناخته می شود. اما ستاره بین المللی از زمانی که دو دهه در باشگاه فوتبال منچستر سیتی در سن 18 سالگی شروع به بازی کرد شناخته شد. دیوید بکهام بعد از بازنشتگی مشغول فعالیت های زیادی بوده است که پول بیشتری نسبت به زمانی که یک بازیکن فعال بوده به دست می آورد. او و همسرش ویکتوریا ستاره پاپ، یکی از ثروتمندترین زوج مشهور دنیا می باشند.

دیوید بکهام (David Beckham) درلیست ثروتمندان تاریخ

فیل میکلسون (Phil Mickelson)

درآمد:760 میلیون دلار

با 51 بُرد حرفه ای خود را به عنوان یکی از معروف ترین گلف بازان جهان معرفی کرد، او حساب بانکی خود را با قراردادهایی با شرکت هایی مانند رولکس، کالاوای که برای سال های زیادی نمایندگی می کرد پر می کند. از آنجا که چند سال بعد از تشخیص بیماری آرتریت پسوریازیس، میکلسون سخنگوی Amgen (شرکت داروسازی آمریکایی) شد، او برای درمانش از آن داروها استفاده می کند.

لیست ورزشکاران ثروتمند تاریخ

فلوید می‌ودر(Floyd Mayweather)

درآمد: 765 میلیون دلار

این مرد در ویدیویی، در حال ضربه زدن به کیسه بوکس بود، در حالی که همزمان یک بلوک بزرگ از پول نقد را نگه می داشت. شما نباید زیر یک سنگ زندگی کنید تا بدانید که فلوید می ودر از زمان ورود به صحنه برای ضرب و شتم (اسکار د لا اویا)، تغییر زیادی را به بار آورد.

فلوید می‌ودر(Floyd Mayweather)بوکسور قهرمان

کوبی برایانت (Kobe Bryant)

درآمد: 770 میلیون دلار

به تازگی از تیم بسکتبال لس آنجِلِس لیکِرز که برای 6 سال به طور مستقیم به عنوان سرپرست NBA بود با بیشترین پول نقد در پایان شغلش کناره گیری کرده است.

کوبی برایانت ورزشکار ثروتمند(Kobe Bryant)

میشل شوماخر(Michael Schumacher)

درآمد: یک بیلیون دلار

در هفتمین مسابقه فرمول یک بازنشستگان آلمان، گزارش شده درآمد سالانه آن حداکثر مطابق با پنج مرحله از مسابقات فراری است. متاسفانه، میشل شوماخر در سالی که بازنشسته شد حادثه ای خطرناک هنگام اسکی کردن برایش پیش آمد و به کما رفت و دچار ضربات مغزی شد.

میشل شوماخر(Michael Schumacher)

جک نیکولاس (Jack Nicklaus)

درآمد: 1.15 بیلیون دلار

این گلف باز حرفه ای بعد از بازنشستگی در سال 2005 واقعا بازی را ترک نکرد. جک نیکلاس، ادامه فعالیت حرفه ای خود را به طراحی زمین گلف، طراحی نیکولاس اختصاص داده است. او همچنین کتاب های دوگانه ای در مورد روش طراحی و آموزش گلف نوشته است.

 ثروتمندترین ورزشکاران تاریخ

آرنولد پالمر(Arnold Palmer)

درآمد: 1.35 بیلیون دلار

آرنولد پالمر در سال 2016 درگذشت و  درآمد گلفش، او را یکی از ثروتمندترین ورزشکاران جهان کرد. او پس از بازنشستگی به دلیل گستره جهانی برند پوشاک خود به بودنش در فهرست ثروتمند ترین ورزشکاران ادامه داد. او همچنین تلفیقی از پنیر چدار کوچک یخ زده با چای لیموناد را برای کمپانی چای آریزونا ساخت.

 ثروتمندترین ورزشکاران تاریخ

تایگر وودز(Tiger Woods)

درآمد: 1.65 بیلیون دلار

ممکن است تیگر وودز با توجه به صدماتی که طی دو سال گذشته در زمین گلف داشته که سبب شده گلف را کنار بگذارد با بودن در این فهرست شما را شگفت زده کند. اما وودز به علت قراردادهای بزرگی که با نایک و بیوایک به نام یک زوج دارد، پول بیشتری به دست می آورد.

درآمد تایگر وودز(Tiger Woods)

مایکل جردن (Michael Jordan)

درآمد: 1.7 بیلیون دلار

این لیست پر از ورزشکاران ثروتمند است که برخی فعال و برخی هم بازنشسته می باشند، اما هیچ کس آن قدر پول ندارد تا مایکل جردن را به عنوان ثروتمندترین فرد در تمام دوران کنار بگذارد. جردن کار حرفه ای خود را با موفقیت انجام داد، _با کدام بازیکنان امروزی دائما در مقایسه است_ او در مسیر شغلی خود پیشرفت کرده است.

ثروت مایکل جردن (Michael Jordan)

همچنین عامل موفقیت مایکل جردن در فروش کفشهای ورزشی که محبوبیت زیادی دارد می باشد.

ترجمه: میترانامجو

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - -



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید