• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2014 / 08 / 23

محلول های سفید کننده دندان

اخیرا در درمانگاه ویزجیون در مورد روش های سفید کردن دندان مطالعاتی انجام داده اند و در ضمن از لحاظ قانونی و سلامتی نیز مشکلی ندارد.

محلول های سفید کننده دندان

در این جا به چند محلول متداول برای سفید کردن دندان اشاره می شود:
بیکربنات سدیم

بیکربنات سدیم محلولی است که خطری ندارد اما به تنهایی برای سفید کردن دندان موثر نیست و تنها به مقدار جزئی می تواند دندان ها را سفید کند. بیکربنات سدیم در صدی از عمل سفید کردن دندان در خمیردندان را به عهده دارد.

پربورات سدیم

اخیرا پربورات سدیم در لیست محلول های غیر مجاز در برخی کشورهای اروپایی قرار گرفته است. در ژاپن نیز این محلول غیرمجاز شناخته شده است چون باعث اختلالاتی در دستگاه تناسلی می شود.

دی اکسید کلرین

مصرف محلول دی اکسید کلرین قانونی، ولی پرخطر است. بهتر است برای درخشندگی دندان از این محلول استفاده نکنید چون با حل کردن مینای دندان سبب حساسیت شدید و تخلخل زیاد دندان می شود.

پراکسید هیدروژن

در آیین نامه های جدید، استفاده از پراکسید هیدروژن و ترکیبات دیگری که این ماده را آزاد می کند، مجاز شناخته شده است. یکی از این ترکیبات پراکسید کاربامید است که برای سفیدی دندان استفاده می شود.

تنها دندانپزشکان می توانند ترکیبات سفید کننده دندان که حدود 6% پراکسید هیدروژن آزاد می کند، تهیه و طبق تشخیص خود برای بیماران تجویز کنند. اما شما که در منزل می خواهید از این محلول استفاده کنید حداکثر از پراکسید هیدروژن 0.1% استفاده کنید.

پراکسید کاربامید

پراکسید کاربامید 1/3 مقدار مصرفی خود، پراکسید هیدروژن آزاد می کند. اگر به شما گفته شود پراکسید کاربامید 16% تهیه کنید، بین 5 تا 6% پراکسید هیدروژن آزاد می کند.

شما می توانید یکی از محلول های بالا را از داروخانه تهیه کنید و برای سفید کردن دندان به کار ببرید اما اگر در مصرف و خرید آن ها شک دارید با دندانپزشک مشورت کنید.

ترجمه: سمیه مظفری

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید