• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2017 / 12 / 25

برترین جاذبه های گردشگری گرجستان

امروزه گرجستان با داشتن چشم اندازهای کوهستانی منحصر به فرد و بی اعتنا به تاریخ پر آشوبش، گردشگران را از سرتاسر اروپا و آسیا به خود جذب می کند. گرجستان در میان کوههای قفقاز قرار گرفته است و با استفاده از هر چیزی از جمله کوههای برفی سوانتی تا سواحل درخشانش، در حاشیه دریای سیاه، افراد زیادی را به این ایالت می کشاند.

در این بخش ما به معرفی نقاطی از گرجستان می پردازیم که هر مسافری باید آن ها را در لیست خود بگنجاند و از دیدنی های آنجا لذت ببرد.

تفلیس

تفلیس، پایتخت رو به رشد این کشور در حال پیشرفت و شاهرگ مسیر حرکت گرجستان به سمت مدرنیته است. همچنین تفلیس شهری است که غرق در تاریخ شده، از این رو تبدیل به محلی بی نظیر برای کنکاش در چگونگی حفظ تعادل مناسب میان گذشته و حال است. این شهر تا کرانه سواحل خروشان رودخانه کورا کشیده شده است.

منطقه تفلیس کهن قلب این شهر قلمداد می شود؛ این ناحیه در بردارنده مجموعه ای از کلیساهای مرموز رومی، بالکن های چوبی و بخش هایی از شهر است که مملو از هنرهای مدرن قابل توجه هستند (برای مثال خیابان سیونی). این ناحیه توسط تپه ها، صخره های بزرگ، کلیساهای جامع و باروهای پابرجای ناریکالا احاطه شده است و در همین حال منطقه ثروتمند و مملو از چشمه های عمومی و پارک های زیباست.

تفلیس از جاذبه های گردشگری گرجستان

برجومی

با اینکه این شهر هنوز هم برای سرچشمه های معروف آب معدنی اش- معجونی شور و دلچسب که زمانی محبوب روسای شورای گرجستان بوده است- معروف است، امروزه علاوه بر سرچشمه های آتشقشانی و گوگردی، جاذبه های بیشتری برای گردشگران دارد. برای مثال، جلوه با شکوه شهر، که به راحتی میان تپه های برجومی قرار گرفته است بسیار دیدنی است.

همچنین در مجاورت چشمه ها و علفزارهای سرسبز پارک شهر، تصاویر باشکوهی از معماری با عظمت امپراتوری روسیه، به رنگ های زیبای زرد و اخرایی دیده می شود.

به علاوه، صومعه راز آلودی دقیقا در حاشیه شهر واقع است که توسط جنگل های قدیمی محاصره شده که افسانه های ناراحت کننده قتل عام راهبان قرون وسطی بر خواسته از این صومعه هستند.

شهر برجومی از جاذبه های گردشگری گرجستان

گودائوری

گودائوری که در ارتفاع 2000 متری از سطح دره ای پست واقع شده که راه خود را از قلب رشته کوههای بزرگ قفقاز واقع در حاشیه گرجستان شمالی باز کرده، طی سال های گذشته با توسعه روز افزون در زمینه ورزش های زمستانی، خود را تبدیل به اولین شهر گرجستان در این وادی نموده و همچنین جای مسیرهای اسکی کوههای آلپ را گرفته است.

علاقه مندان به اسکی و تخته سواری در این منطقه می توانند از پیست های برفی نسبتا مطمئن بهره مند شوند، این پیست ها با وسعت 10 کیلومتر و 22 کیلومتر به ترتیب پذیرای اسکی بازان مبتدی و حرفه ای هستند.

علاوه بر این، مسابقاتی نیز در ماه آوریل در این ناحیه اجرا می شود و اخیرا سرمایه گذاری ها در جهت این بوده که تمام بالابرها تلکابین های پر سرعت باشند. این محل همچنین یکی از کانون های اصلی دنیا برای ورزش اسکی سرعت است، البته اگر این شاخه مورد علاقه شماست.

گودائوری از جاذبه های گردشگری گرجستان

دریاچه ریتسا

گردشگرانی که برای اولین بار به گرجستان می آیند تصور می کنند که آب های درخشان دریاچه ریتسا واقع در میان دره های کوههای قفقاز و احاطه شده توسط شمشادهای سرسبز بی شمار و صنوبرهای قفقازی، مستقیما در امتداد رشته کوههای اتریشی آلپ و یا رشته کوه های راکی بریتیش کلمبیا هستند. اما نه اینطور نیست، این منظره آلپی حقیقتا در دل کوههای آبخازی (بخش جدایی طلب کشور که از سویی به شمال غربی دریای سیاه متصل می شود) گرجستان قرار دارد.

این دریاچه و همینطور جنگل های اطراف آن، مکان ایده آلی برای گردشگرانی است که به دنبال کاوش در یکی از بکرترین طبیعت های دنیا هستند، در عین حال قایق سواری و شنا در آب های منجمد این دریاچه نیز از جمله سرگرمی های محبوب این ناحیه هستند.

دریاچه ریتسا از جاذبه های گردشگری گرجستان

تلاوی

اهمیت غرب گرجستان باعث شده که این ناحیه جای خود را در میان دامنه های تند سیو-گوموری باز کرده است. این ناحیه که به تاریخچه غنی با قدمت چیزی بیشتر از 2000 سال به خود می بالد، توسط رومی ها، پادشاهان کاختی، پادشاهان گرجستانی و تزارهای روسی به وجود آمده است. این مساله باعث به وجود آمدن مجموعه منحصر به فردی از آثار معماری شده که فقط کافی است به جست و جوی آنها بپردازید، از جمله این آثار می توان به باروهای محکم زولی گالوانی اشاره کرد که از حکمرانان دودمانی قرن نهم منطقه به جا مانده که خود مدرکی دال بر دوران قرون وسطی است که به این شکل باقی مانده است.

سایر گردشگران ممکن است از تماشای درختان مرتفع 45 متری چنار لذت ببرند، که در واقع تنه های 900 ساله نیرومند آنها واقعا تماشایی هستند و همچنین دیدن صومعه آلوردی که میان کوهها و دقیقا در حاشیه شهر جای گرفته نیز خالی از لطف نخواهد بود.

تلاوی از جاذبه های گردشگری گرجستان

زوگدیدی

از جمله مناطقی دیدنی و جذاب در سوانتی، منطقه سامرلو، ساحل دریای سیاه گرجستان و منطقه خود مختار آبخازی، زوگدیدی است که از سمت جنوب به وسیله قله های متعدد کوهستان های قفقازی- جایی که کوهها حکم سرزمین را دارند- احاطه شده است.

زوگدیدی شهری نسبتا جدید (حداقل به نسبت تاریخچه باستانی و قرون وسطای گرجستان) است، این پایتخت ناحیه ای مهد کاخ های زیبای دادیانی است که در قله ای زیبا و در تیر رس آب های روان رودخانه کوشی درست در مرکز شهر قرار دارند.

برخی به خاطر ماجراجویی در تنگه مارویلی به این منطقه می آیند و برخی نیز به دلیل چشمه های آب گرم معروف آن جذب این ناحیه شده که در مناطق دور از ساحل و نزدیک شهر قرار گرفته اند.

زوگدیدی از جاذبه های گردشگری گرجستان

اوشگولی

در میان مجموعه ای از 5 روستا در قلب ناحیه زیبا و باعظمت اسوانتی، اوشگولی با داشتن نشان یونسکو با غرور خودنمایی می کند.

این روستا که در میان دامداری ها و مزارع ناهموار و در ارتفاع 2000 متری از سطح دریا واقع شده است، در احاطه شهرهای زیبانی و چازاشی است، که دشت های سرسبز زیر یخ های طبیعی درخشان شخارا را درست مثل آثار هنری باستانی در میان سرزمین های مرتفع گرجستان پوشانده است.

یکی از موزه قوم نگاری جذاب در این ناحیه واقع شده است. به علاوه این روستا به جایگاه گنجینه های ملی گرجستان شهرت یافته است. این گنجینه ها در واقع طی دوران جنگ ها و نزاع های ملی در این ناحیه پنهان شده اند.

اوشگولی از جاذبه های گردشگری گرجستان

سیقناقی

درست مثل شهر توسکان واقع در بالای نواحی سرسبز دره آلازانی، سیقناقی نیز به همین شکل و درست همانند شهرتش، یکی از زیباترین شهرهای کشور است. آنچه که این شهر را از کوههای بلند یخی قفقاز متمایز می کند، دریایی از خانه هایی با سقف های قرمز است، در حالی که خیابان های سنگ فرش مارپیچی و همچنین خانه های ویلایی چوبی و رنگی آن نشان دهنده سبک معماری قرن نوزدهم گرجستان است که هنوز هم جلوه گری می کنند.

حتما طی سفرتان به این ناحیه، تماشای باروهای ساحلی بروید و 23 برج این ناحیه را از دست ندهید، حتما مناره های مقبره ای شکل و مخروطی کلیسای گیوری مقدس شما را به وجد خواهند آورد و به علاوه مکان های زیارتی در خور تحسین صومعه بودبی نیز مورد توجه شما خواهد بود.

زوگدیدی از جاذبه های گردشگری گرجستان

باتومی

آنچه که باتومیِ دریای سیاه را از شهرهای باستانی و قرون وسطایی گرجستان مجزا می کند، لامپ های نئونی و پر انرژی پیاده روهای ساحلی، بلند پروازی ها و تجددگرایی زیاد این شهر است. اما علی رغم برتری های به روز و زیبای این شهر، در واقع باتومی از جمله قدیمی ترین شهرهای گرجستان است، که قدمت آن به دوران استعمار یونان باستان باز می گردد.

باتومی از جاذبه های گردشگری گرجستان

امروزه آثار این تاریخچه پر طول و دراز را میتوان در نقاطی همچون قلعه گویینو-آپساروسی و همچنین در میان اتاق های موزه باستان شناسی- تنها در میان یکی از تالارهای درخشان و پولادی موزه- و سیستم اقتصادی برخاسته از موقعیت این شهر به عنوان شهر بندر گاهی منتخب گرجستان، می توان یافت.

بی شک، زندگی شبانه در حاشیه بلوارهای ساحلی بسیار جذاب و پر هیاهو است.

ترجمه: آتنـا هوایی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید